مطلب فعلی :

راهنما حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی (تست شده)

رفتن به بالا

راهنما حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی (تست شده)

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی (تست شده)

راهنما حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی (تست شده)

امروزه یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران گوشی‌های شیائومی را درگیر کند، نصب نشدن برخی از برنامه ها است. ⚠️ این موضوع به عنوان یک خطای نسبتا رایج در این گوشی‌ها شناخته میشود که برای کاربران بسیار آزاردهنده و ناامید کننده است. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب سعی کرده‌ایم به راهنما حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی بپردازیم.

دلیل نصب نشدن برنامه در شیائومی

Fix the App not Installed on Xiaomi Phones

به طور کلی روش‌های رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی شامل موارد زیر است:

  • خالی کردن فضای ذخیره سازی
  • بررسی ورژن برنامه و مطابقت آن با سازگاری گوشی
  • ارائه دسترسی برای دانلود برنامه از منابع دیگر
  • پاک کردن کش سرویس‌های دانلود برنامه مانند گوگل پلی، مایکت و…
  • بررسی عملکرد اکانت گوگل پلی
  • ری استارت کردن گوشی
  • برنامه‌های اخیرا نصب شده را بررسی کنید
  • دانلود برنامه از منابع دیگر

در ادامه روش های بالا را بیشتر و دقیق تر بررسی میکنیم.

۱- خالی کردن فضای ذخیره سازی گوشی‎

بسیاری از اوقات ممکن است نصب نشدن برنامه‌ها در تلفن همراه به علت پر بودن فضای ذخیره سازی باشد، به همین دلیل بهتر است ابتدا از میزان حافظه باقی مانده گوشی مطلع شوید و در صورت لزوم فضای بیشتری را خالی کنید.

برای انجام اینکار باید وارد بخش تنظیمات شوید و از بخش Storage میزان فضای پر و خالی گوشی را مشاهده کنید. شما میتوانید از روش‌های مختلفی همچون پاک کردن کش گوشی و دیتا های غیر ضروری فضای بیشتری را خالی کنید یا برخی از اطلاعات اضافی را از روی دستگاه پاک کنید.

خالی کردن فضای ذخیره سازی گوشی‎

۲- بررسی ورژن برنامه و سازگاری آن با تلفن همراه

یکی از علت‌های نصب نشدن برنامه در شیائومی میتواند مربوط به ورژن برنامه باشد. در صورتی که از مدل‌های چندین سال پیش گوشی شیائومی با سیستم عامل قدیمی استفاده کنید، ممکن است برای نصب یا آپدیت برنامه‌هایی با ورژن جدید دچار مشکل شوید. در این صورت در تلفن‌های همراه ممکن است کلا موفق به نصب برنامه نشوید یا حتی پس از نصب، نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

برای حل مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید میتوانید، نصب نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌ مورد نظرتان را از طریق سایت‌های مختلف امتحان کنید. اگر میخواهید متوجه ورژن برنامه نصب شده شوید، میتوانید دستتان را برای چند لحظه روی اپلیکیشن مورد نظر نگه دارید و سپس گزینه App info را انتخاب کنید تا اطلاعات آن را مشاهده کنید.

۳- پاک کردن کش گوگل پلی برای حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

اگر قصد دانلود برنامه از گوگل پلی را دارید و با خطای برنامه دانلود نمیشود مواجه شده‌اید، این مسئله میتواند به دلیل برخی از تنظیمات گوشی یا مشکلات گوگل پلی باشد. اگر ایراد از سمت برنامه بود، شما میتوانید با پاکسازی کش آن به بهبود عملکرد این برنامه و رفع مشکل کمک کنید.

برای انجام اینکار ابتدا وارد بخش تنظیمات (Setting) گوشی شوید. حال به بخش Apps یا Applications بروید و وارد بخش Manage apps شوید. از قسمت سرچ بالای صفحه سرویس مورد نظرتان همچون گوگل پلی را جستجو کنید. حالا از صفحه نمایش داده شده گزینه Clear data و Clear cache را بزنید تا کش برنامه به صورت کامل پاک شود. در ادامه بهتر است حتی تلفن را یکبار ریستارت کنید. شما میتوانید از این روش برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه از مایکت در شیائومی نیز استفاده کنید.

پاک کردن کش گوگل پلی در گوشی شیائومی

به طور کلی بسیاری از افراد گزارش داده‌اند که از طریق روش پاک کردن کش سرویس‌های ارائه دهنده اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند این مشکل را حل کنند. پس بهتر است این راهکار را برای حل مشکل نصب نشدن برنامه ها انجام دهید.

۴- بررسی اکانت گوگل پلی

برخی اوقات اگر شما موفق به نصب برنامه‌ها از طریق گوگل پلی نشوید، ممکن است ایراد اصلی آن از اکانت شما باشد. به همین خاطر بهتر است در این موقعیت یکبار از اکانتتان Log out کنید و مجددا وارد شوید. برخی مواقع استفاده از یک اکانت دیگر نیز ممکن است برای رفع نصب نشدن برنامه در شیائومی به شما کمک کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که برای استفاده از گوگل پلی حتما به ابزارهای تغییر دهنده آی پی نیاز دارید.

۵- ارائه دسترسی دانلود برنامه از منابع دیگر

اگر قصد نصب و دانلود برنامه‌ای از طریق منابعی غیر از گوگل پلی همچون بازار، مایکت و… را در سیستم‌های اندرویدی دارید، باید بخش install from unknown source را فعال کنید. در این قسمت شما به سایر سرویس‌های مورد نظرتان این اجازه را میدهید که بتوانند برنامه‌ها را در تلفن نصب کنند. برخی اوقات علت نصب نشدن برنامه از شیریت در شیائومی نیز همین موضوع است. برای انجام اینکار در گوشی‌های شیائومی لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا بخش تنظیمات (Settings) را باز کنید و صفحه را به سمت پایین برای پیدا کردن گزینه Additional settings اسکرول کنید. روی بخش Privacy بزنید و Unknown sources را فعال کنید.

مجوز دانلود برنامه از طریق منبع ناشناخته در گوشی شیائومی

روش انجام این کار ممکن است در نسخه‌های مختلف اندروید مقدار متفاوت باشد اما به طور کلی فعال کردن دسترسی دانلود از منابع ناشناس همانند روش گفته است.

۶- ری استارت کردن گوشی

اگر تمامی موارد گفته شده را بررسی را کردید و همچنان علت اصلی این مشکل را پیدا نکرده‌اید، میتوانید یکبار تلفن همراهتان را ریستارت کنید تا سیستم مجددا شروع به کار کند. سپس با بررسی اتصال پایدار به اینترنت مجدد برای نصب برنامه مورد نظرتان تلاش کنید. برای ری استارت کردن گوشی معمولا باید دستتان را روی دکمه روشن و خاموش نگه دارید و از بین گزینه‌های نمایش داده شده Restart را انتخاب کنید.

حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

۷- برنامه‌های اخیرا نصب شده را بررسی کنید

اگر اخیرا فایل یا برنامه‌ای را نصب کرده‌اید که شما را دچار مشکلات مختلفی کرده‌ است، بهتر است با پیدا کردن و بررسی آن در صورت نیاز برای حذف آن اقدام کنید. برخی اوقات بدافزارها یا فایل‌های مشکوک در گوشی‌ها دردسر ساز میشوند و بهتر است آنها را برای جلوگیری از مشکلات بیشتر حذف کرد.

۸- بروزرسانی نسخه سیستم عامل

گاهی اوقات ممکن است به روزرسانی سیستم عامل اندروید برخی از باگ‌ها و مشکلات ایجاد شده در گوشی را حل کند. این راهکار علیرغم ساده بودن بسیاری مواقع مشکلات گوشی را برطرف میکند. پس اگر همچنان موفق به رفع مشکل نصب کننده بسته شیائومی نشده‌اید، وارد تنظیمات گوشی و قسمت System شوید. سپس Software update را برای مشاهده نسخه‌های جدید بررسی کنید.

بروز رسانی سیستم عامل اندروید گوشی شیائومی

۹- دانلود برنامه از منابع دیگر

اگر برای نصب اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی مشکل دارید، میتوانید از منابع دیگری برای رفع این مشکل استفاده کنید. شما میتوانید از سرویس‌های جایگزینی همچون مایکت، بازار و یا سایت‌های اینترنتی معتبر برای این منظور استفاده کنید تا با محدودیت‌های گوگل پلی نیز مواجه نشوید. این روش می تواند برای نصب نشدن برنامه در شیائومی از طریق گوگل پلی موثر باشد.

سوالات متداول

علت باز نشدن برنامه ها در شیائومی چیست؟

باز نشدن برنامه‌ها در دستگاه‌های شیائومی ممکن است به دلایلی مانند مشکلات نرم‌افزاری، تداخل با سیستم عامل، مشکلات فنی در دستگاه، بروزرسانی نامناسب برنامه یا محدودیت‌های امنیتی رخ دهد. برای حل این مشکل، می‌توانید دستگاه و برنامه‌ها را بروزرسانی کنید، راه‌اندازی مجدد دستگاه انجام دهید و در صورت لزوم با پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟

برای نصب برنامه‌هایی که نمی‌توانند نصب شوند، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به اینترنت متصل و حافظه کافی دارد. سپس بررسی کنید که نسخه برنامه با دستگاه و سیستم عامل سازگار است. مطمئن شوید که برنامه به تمام مجوزهای مورد نیاز دسترسی دارد و در نهایت، از استفاده از فروشگاه‌های دیگر نیز می‌توانید استفاده کنید. در صورت لزوم، میتوانید دستگاه را یکبار ری استارت کنید.

جمع بندی

برخی از موثر ترین روش‌هایی که میتوانید برای رفع مشکل عدم نصب برنامه‌ها در سیستم عامل‌های اندرویدی و گوشی شیائومی از آن استفاده کنید، شامل پاک کردن کش استورها مانند بازار، گوگل پلی و..، بررسی عملکرد درست گوگل پلی، صدور مجوز برای نصب برنامه از منابع ناشناخته و خالی کردن فضای ذخیره سازی است.

این روش‌ها در اکثر مواقع میتوانند مشکلات کاربران را برطرف کنند. اما اگر مسئله شما بسیار جدی‌تر بود، بهتر است این موضوع را با یک فرد متخصص و یا مراکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش گوشی شیائومی در میان بگذارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با مسئله نصب نشدن برنامه در شیائومی مواجه شده‌اید؟ برای رفع این موضوع از چه راهکاری استفاده کردید؟ اگر با استفاده از روش‌های گفته شده در این مطلب توانستید مشکلتان را حل کنید، لطفا تجربیاتتان را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب