مطلب فعلی :

راهنما: فایل و پوشه Face در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

رفتن به بالا

راهنما: فایل و پوشه Face در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته admin

10 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما: فایل و پوشه Face در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنما: فایل و پوشه Face در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در بین فایل های گوشی اندرویدی خود گشت و گذار کرده باشید 📁 احتمالا با فایل های Face روبرو شده اید. احتمالا از خود پرسیده اید که این فایل ها چه هستند و چه کاربردی دارند، یا برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر تمایل به حذف این فایل ها داشته باشید اما مطمئن نباشید که مشکلی در عملکرد ایجاد می کنید یا خیر. در مطلب فایل و پوشه Face در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟ امروز کلاسیک وب علاوه بر اینکه ما در مورد چیستی این فایل صحبت خواهیم کرد، نحوه باز کردن و حذف پوشه Face را هم به شما یاد خواهیم داد.

پوشه .Face در اندروید چیست؟

What are Face Files and .Face Folder in Android?

با استفاده از قابلیت تشخیص چهره در گوشی، فایل .Face اندروید ایجاد می شود. در صورتی که از قابلیت تشخیص چهره در دستگاه خود استفاده نمی کنید می توانید با خایل راحت فایل های Face را پاک کنید، در غیر این صورت با پاک کردن فایل Face در اندروید با از دست رفتن داده ها یا مشکل برای سایر برنامه ها مواجه می شوید.

پسوند فایل Face با چندین پکیج نرم افزاری از جمله Unknown Apple II File و Usenix FaceServer Graphic مرتبط است. پوشه Face در دستگاه های اندروید سامسونگ حاوی تصویری از چهره کاربران است و در مسیر /storage/emulated/.face/ ذخیره می‌شود. پوشه Face هم در مدیریت نمایشگر گنوم استفاده می شود. کاربران می توانند فایل های Face را با برنامه XnView یا برنامه های دیگری باز کنند.  با این حال فایل های Face مانند فایل های FACEFX نیستید که فایل های مدل سه بعدی هستند که با برنامه FaceFX ساخته شده اند.

فولدر Face در اندروید چیست؟

FACE مخفف عبارت Fiber Access Covering Everybody، Framed Access Communication System و Florida Association for Computing in Education, Inc. است که هیچ ارتباطی با فرمت های فایل ندارند.

پسوند فایل FACE توسط برخی از سیستم‌های شناسایی چهره، به‌ویژه سیستم‌هایی که در گوشی‌های هوشمند یافت می‌شوند، برای نگهداری اطلاعات شناسایی چهره استفاده می‌شود و یک فرمت مبتنی بر گرافیک است.

فولدر Face در اندروید چیست؟

فولدر Face در اندروید مجموعه ای از داده های ذخیره شده در تلفن شما است که به دستگاه شما کمک می کند تا شما را بشناسد. درست مانند اسناد کاغذی، می توانید فایل ها را در پوشه های مختلف ذخیره کنید. سیستم تشخیص چهره سامسونگ این اطلاعات را در فایل های داخلی ذخیره می کند. سپس می توان آن را با یک برنامه جانبی باز کرد.

می توانید گوشی سامسونگ خود را طوری تنظیم کنید که هنگام باز کردن قفل، صورت شما را به طور خودکار تشخیص دهد. ویژگی باز کردن قفل بر اساس چهره سامسونگ از سال ۲۰۱۱ وجود داشته است. تا قبل از گلکسی نوت ۷ (Note 7) از دوربین جلویی یا سلفی برای گرفتن عکس از چهره شما و تجزیه و تحلیل آن از نظر ویژگی های صورت، خطوط، رنگ عنبیه و غیره استفاده می شود. حالا سامسونگ گلکسی S8 از این داده ها استفاده می کند و آن ها را داده های ذخیره شده مقایسه می کند تا مشخص کند شما همان کسی هستید که ادعا می کنید یا خیر.

همچنین، فایل‌های .Face معمولاً با سیستم عامل اندروید مرتبط هستند و به عنوان فایل‌های تصویری پیش‌فرض برای مخاطبین استفاده می‌شوند. آنها معمولاً زمانی ایجاد می شوند که کاربر یک عکس سفارشی را برای یک مخاطب تنظیم می کند. این فایل‌ها برای عملکرد صحیح دستگاه شما ضروری نیستند و اگر فضای ذخیره‌سازی شما کم است، می‌توانید با خیال راحت آنها با پاک کنید. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که حذف این فایل‌ها، تصویر سفارشی مرتبط با مخاطب مورد نظر را حذف می‌کند و آن را به تصویر پیش‌فرض برمی‌گرداند. اگر می خواهید تصاویر سفارشی را نگه دارید، بهتر است آنها را به مکان دیگری منتقل کنید یا قبل از حذف از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چگونه فایل فایل Face در اندروید را باز کنم؟

حال که با کاربرد پوشه Face در اندروید آشنا شدید شاید بخوهید که این پوشه و فایل را باز کنید. باید بدانید که فرمت فایل Face باینری است. پکیج های نرم افزاری مختلفی وجود دارند که این پسوند فایل را دارند که از این بین می توان به Unknown Apple II File (FACE) و Usenix FaceServer Graphic (FSG) اشاره کرد. فایل Face در دستگاه ساسمونگ فایلی است که در نتیجه ویژگی برچسبگذاری خودکار مبتنی بر تشخیص چهره دستگاه ساسمونگ ایجاد شده است. برای باز کردن فایل Face در اکثر دستگاه های اندرویدی به مسیر /storage/emulated/.face بروید.

فرمت فایل Face را می توان با استفاده از برنامه هایی مانند XnView باز کرد. کاربران ویندوز می توانند با دابل کلیک کردن روی فایل، فایل های Face را باز کنند. هنگامی که فایل را باز کردید ویندوز یک برنامه Face به شما پیشنهاد می دهد. اگر برنامه ای وجود ندارد ممکن است مجبور شوید در اینترنت سرچ کنید.

همچنین می توانید با تغییر این فرمت فایل به JPG به راحتی محتویات فایل را در برنامه های مختلف مشاهده کرد. با این وجود بار کردن فایل های Face از گوشی غیرعملی است زیرا در صورت وجود تعداد زیادی از این فایل ها ممکن است فضای حافظه زیادی اشغال شود.

چگونه فایل Face را به فرمت دیگری تبدیل کنم؟

به غیر از Konvertor، تنها چند مبدل فایل رایگان وجود دارند که می توانند فایل Face را به فرمت دیگری تبدیل کنند. Graphics Conversion Pro از Newera Software فرمت FACE و همچنین بیش از ۵۰۰ فرمت گرافیکی دیگر را می پذیرد، البته رایگان نیست.

FaceService اندروید چیست؟

FaceService اپلیکیشنی است که به کاربران اجازه می دهد تگ های نام را به عکس ها اضافه کنند. با این حال، می توان آن را حذف کرد تا از انجام این کار جلوگیری شود. ابتدا باید به تنظیمات داخلی دستگاه خود دسترسی داشته باشید. این کار را می توان با باز کردن تنظیمات و فیلتر کردن همه برنامه های سیستم انجام داد. در مرحله بعد باید به برنامه مجوز Storage یا دسترسی به حافظه را بدهید. FaceService برای ردیابی تصاویری که در دستگاه خود ذخیره کرده اید به این مجوز نیاز دارد.

هنگامی که عکسی را در گالری خود باز می کنید، FaceService چهره را تشخیص می دهد و به شما این امکان را می دهد که آن را تگ کنید. یک پنجره با نام و رابط شخصی را مشاهده خواهید کرد. وقتی روی Add a name tag ضربه می زنید، نام در نزدیکی صورت شخص نمایش داده می شود. حتی می توانید افراد را با نام جستجو کنید. به این ترتیب، FaceService پیدا کردن افرادی که به آنها علاقه دارید را برای شما ساده تر می کند.

Face در حافظه داخلی چیست؟

فایل‌های FACE فایل‌های تصویری اولیه‌ای هستند که توسط فناوری تشخیص چهره گوشی اندرویدی ساخته شده‌اند که یک چهره را در بین عکس های شما تشخیص می‌دهد. اگر دستگاه شما تشخیص چهره ندارد، حذف آنها از حافظه داخلی یک گزینه مطمئن است. اگر یک پوشه Face در دستگاه خود دارید، می توانید از ویژگی برچسب گذاری خودکار تشخیص چهره استفاده کنید. این ویژگی از دوربین جلو برای نقشه برداری از اطلاعات بیومتریک و باز کردن قفل دستگاه با یک حرکت استفاده می کند.

فایل های FAC فایل های تصویری هستند که در GDM و GNOME استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای پروفایل کاربری شما در تنظیمات سیستم استفاده شوند. این فایل به شما امکان می دهد تمام Face های خود را در یک مکان ذخیره کنید و درهم ریختگی را کاهش دهید. می توانید فایل های FAC را با استفاده از XnView برای باز کردن آنها باز کنید. XnView یک نمایشگر پسوند فایل خوب برای فایل های FAC است. همچنین می توانید فایل های FAC را با پسوندهای فایل دیگر مانند MIME یا ZIP باز کنید.

آیا می توانم برای حذف پوشه Face در اندروید اقدام کنم؟

فایل هایFace  فایل های تصویری ساده ای هستند که توسط سیستم تشخیص چهره گوشی شما ایجاد می شوند. اگر نمی‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید، می‌توانید آنها را حذف کنید، اما باید این کار را به روش هوشمندانه انجام دهید. برای حذف فایل Face در اندروید ابتدا باید آن را پنهان کنید. برای انجام این کار، روی فایل یا پوشه مخفی کلیک راست کرده و سپس گزینه properties را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، فایل مخفی دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.

کش ها فایل های موقتی هستند که در دستگاه شما ذخیره می شوند. هدف از حافظه کش بازیابی سریع داده هایی است که شما زیاد استفاده می کنید. فایل های موقت در مسیر /data/local/tmp ذخیره می شوند. اگرچه می‌توانید با خیال راحت فایل‌های.face را حذف کنید، اما ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری از جمله از دست دادن داده‌های مهم گوشی شما شوند.

آیا سیستم تشخیص چهره سامسونگ امن است؟

باز کردن قفل با چهره به اندازه احراز هویت بیومتریک امن نیست زیرا کاملاً مبتنی بر نرم افزار است. همچنین از آنجایی که عملکرد Tag Buddy در تلفن همراه به طور خودکار فایل های Face را ایجاد می کند، باید Tag Buddy را غیرفعال کنید تا از ایجاد خودکار این نوع فایل جلوگیری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

همانطور که در مطلب راهنما: فایل و پوشه Face در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟ امروز کلاسیک وب بحث کردیم، فایل های Face فایل های تصویری هستند که توسط فناوری تشخیص چهره گوشی اندروید شما استفاده می شود. در صورتی که از این فناوری استفاده نمی کنید پاک کردن فایل Face در اندروید برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. اگر نظر یا پیشنهادی در مورد نحوه حذف پوشه Face در سامسونگ و تاثیر آن بر روی عملکرد گوشی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 10 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب