مطلب فعلی :

راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی

رفتن به بالا

راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی

نوشته admin

3 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی

راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی شما  آب را تخلیه نمی کند! 💦 این مشکلی است که ممکن است گاهی پیش بیاید و کل روز شما را خراب کند. درست است که یک مشکل به ظاهر کوچک است اما با انبوهی از آب در وان لباسشویی چه باید کرد؟ در این مطلب از کلاسیک وب راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی را آوردیم. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ و …

My Washing Machine Is Not Draining or Filling. How Can I Fix This?

تخلیه نشدن آب داخل ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مشکلات تخلیه آب لباسشویی به دو دسته تقسیم می شود یا آب از وان خارج نمی شود یا اینکه از طریق لوله های تخلیه خارج نمی شود. اما مهمترین کار قبل از بررسی علل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی ابتدا باید آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید! به دفترچه ماشین لباسشویی نگاهی بیندازید احتمالا در قسمت عیب یابی می توانید علت را پیدا کنید.

تخلیه آب لباسشویی

در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی کد نقص ماشین لباسشویی ظاهر می شود. دلایل زیر می تواند باعث بروز مشکل تخلیه آب لباسشویی شود:

۱- لوله لاستیکی منتهی به لوله تخلیه مسدود است

۲- فیلتر آب یا پروانه پمپ گیر کرده است

۳- پمپ آب خراب است

۴- تسمه شل یا پاره است

۵- سوییچ در خراب است

۶- سیستم تخلیه گرفتگی دارد

۱- شلنگ تخلیه

یکی از کارها برای رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی بررسی شلنگ تخلیه است. اگر صدای عملکرد پمپ آب را می شنوید اما آب داخل وان تخلیه نمی شود احتمالا شلنگ لاستیکی که به لوله تخلیه وصل است مسدود است. احتمالا در آخرین باز شما لباس پشمی یا پنبه ای شستید که الیاف زیادی از دست می دهند ابن الیاف راه تخلیه آب را مسدود کردند. اگر شلنگ گرفتگی داشته باشد از تخلیه آب جلوگیری می کند. برای آزمایش شلنگ تخلیه واشر آن را بردارید و در آن بدمید. اگر چیزی مانع تخلیه نباشد احتمالا پمپ آب خراب است. بهتر است اگر شلنگ دارای پیج خوردگی است یا فرسوده است آن را تعویض کنید.

۲- پمپ تخلیه آب لباسشویی

ابتدا دستگاه را از برق بکشید و اتصالات آب را نیز قطع کنید. پوشش را بردارید تا به پمپ آب در پشت دستگاه دسترسی پیدا کنید. اکثر پمپ ها قابل جابجایی هستند و دارای یک صفحه فیلتر بر روی آن دارند. ممکن است در زیر صفحه محافظ پرز یا پارچه جمع شده باشد آن را تمیز کنید. معمولا فیلتر پرز گیر دستگاه در جلوی دستگاه قرار دارد. آب آن را تخلیه کنید و فیلتر پرز گیر را بشوید.

تخلیه آب لباسشویی

پروانه های پمپ را بررسی کنید که به راحتی حرکت کنند. دستگاه را دوباره ببندید و آن را تست کنید. اگر پمپ کار نکرد احتمالا باید آن را تعویض کنید. بهتر است از یک تعمیر کار ماهر کمک بگیرید. در ویدیو زیر می توانید نحوه تخلیه فیلتر را ببینید.

تخلیه فیلتر در لباسشویی های شلنگ دار

در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی برای تخلیه فیلتر شلنگ آب جداگانه وجود دارد. ابتدا محفظه را بردارید. سپس در پوش شلنگ نخلیه را باز کنید تا آب اضافی آن تخلیه شود. حالا فیلتر را بیرون بکشید و سبد آن را تمیز کنید.

۳- تسمه دلیل مشکل تخلیه نکردن آب لباسشویی

پمپ آب به وسیله یک تسمه که به موتور ماشین لباسشویی وصل است کار می کند. اگر این تسمه شل یا پاره باشد آب داخل لباسشویی اصلا تخلیه نمی شود. بهتر است آن را چک کنید و ایراد آن را رفع کنید. پشت ماشین لباسشویی را باز کنید تا تسمه را ببینید. تسمه را تعویض کنید و سپس دستگاه را ببندید و تست کنید.

۴- خرابی درب

ممکن است خرابی درب مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. در زیر درب ماشین یا در زیر سوییچ درب یک کلید پلاستیکی برای تشخیص بسته بودن درب است. اگر ان کلید به درستی کار نکند ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند. در زمان بستن درب لباسشویی باید صدای کلیک را بشنوید اگر این صدا را تشخیص ندادید پس سوییچ درب مشکل دارد. بهتر است از یک تعمیرکار ماهر برای تعویض آن کمک بگیرید.

۵- مشکلات سیستم لوله کشی و تخلیه

اگر پمپ به خوبی کار می کند و آب را تخلیه می کند اما آب به داخل لوله تخلیه برمی گردد یا در وان جمع می شود. احتمالا در مسیر لوله های تخلیه یا فاضلاب گرفتگی وجود دارد. برای تعیین محل گرفتگی ابتدا پشت دستگاه را باز کنید. در جایی بایستید که بتوانید شلنگ شفاف تخلیه را ببینید. ماشین را روشن کنید و برنامه شستشو را بر روی spin/drain تنظیم کنید. حالا منتظر تخلیه آب شوید. اگر بعد از تخلیه آب به سرعت به سمت لوله تخلیه برگشت احتمالا گرفتگی در داخل لوله تخلیه و در نزدیکی آن است. اما اگر بعد از جند دقیقه آب به داخل لوله برگشت احتمالا گرفتگی در سیستم فاضلاب است. بهتر است از دستگاه فنر زنی برای پاکسازی مسیر فاضلاب استفاده کنید.

۶- تعویض پمپ ماشین لباسشویی

اگر مشکل از پمپ لباسشویی بود بهتر است آن را تعویض کنید. برای تعویض پمپ لباسشویی ابتدا دستگاه را از برق بکشید. آب داخل دستگاه را تخلیه کنید. برای تخلیه آب از نیروی جاذبه کمک بگیرید و آب را از سر واشر شلنگ تخلیه کنید. حالا پوشش را کامل بردارید تا پمپ نمایان شود. پمپ دارای یک محفظه شفاف است. اگر گرفتگی در آن قسمت باشد باید آن را ببینید. واشر را باز کنید و شلنگ را از پمپ جدا کنید. اگر پارچه ای دور پمپ پیچیده باشد آن را بیرون بکشید. برای تعویض پمپ مدل و شماره آن را یادداشت کنید یا از نمایندگی ها تهیه کنید.

تعویض پمپ برای رفع مشکل تخلیه آب لباسشویی

پمپ با پیچ به بدنه اصلی متصل است آن را باز کنید و جایگزین کنید.

تعویض پمپ برای رفع مشکل تخلیه آب لباسشویی

سوالات متداول

اگر هیچ کدام از موارد بالا دلیل تخلیه نشدن آب باشد مشکل از کجاست؟

احتمالا استفاده از پودر نامناسب و ناسازگار با ماشین و یا استفاده زیاد از پودر است. کف زیاد باعث اختلال در عملکرد پنل لباسشویی می شود.

تخلیه نشدن آب لباسشویی ال جی چیست؟

بار زیاد و سنگین بودن لباس های داخل لباسشویی یکی از علل تخلیه نشدن لباسشویی ال جی است.

جمع بندی

تعمیر و نگه داری ماشین لباسشویی در عملکرد بهتر آن موثر است. برای اینکه طول عمر ماشین لباسشویی بیشتر شود همیشه فیلتر آن را تمیز کنید. آن را در جای خشک و تراز قرار دهید. شلنگ ورود آب را در دوره های چند ماه برای جلوگیری از رسوب تمیز کنید. در پایان کار آن لاستیک های دور درب را با دستمال خشک کنید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب راهنما قدم به قدم تصویری رفع مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی را قرار دادیم. آیا شما با مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی مواجه شدید؟ بهترین راه حل از نظر شما چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 3 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب