مطلب فعلی :

راهنما کامل آپدیت iOS آیفون (همه نسخه ها)

رفتن به بالا

راهنما کامل آپدیت iOS آیفون (همه نسخه ها)

نوشته admin

4 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل آپدیت iOS آیفون (همه نسخه ها)

راهنما کامل آپدیت iOS آیفون (همه نسخه ها)

به نظرتان زمان آپدیت iOS  گوشی آیفون شما فرا رسیده است؟ 🔄 جدیدترین به روزرسانی iOS قابلیت های جدید و هیجان انگیزی را ارائه می کند. به طور مثال شما می توانید از استیکرهای زنده ساخته شده از عکس هایتان، رونوشت های زنده پست های صوتی، برنامه Journal برای روزنامه نگاری دیجیتال و غیره استفاده کنید. در مطلب راهنما کامل آپدیت iOS آیفون (همه نسخه ها) امروز کلاسیک وب ما تمام مراحلی که باید پشت سر بگذارید را به شما یاد خواهیم داد.

آموزش آپدیت iOS

How to Download & Install the New iOS Update

هر بار که اپل آپدیت جدیدی را منتشر می کند، ویژگی های جدید، رفع باگ ها، پچ های امنیتی و سایر بهینه سازی ها را معرفی می کند. بنابراین، به روز رسانی آیفون شما در واقع آن را سریعتر و ایمن تر می کند. این یکی از دلایلی است که باید به طور مرتب آیفون خود را به روز کنید. در ادامه نحوه آپدیت دستی و خودکار آیفون را توضیح خواهیم داد. اگر آیفون شما به درستی آپدیت نمی شود، به شما خواهیم گفت چه کاری انجام دهید.

چگونه iOS را آپدیت کنیم؟ به صورت دستی

در این بخش نحوه آپدیت iOS آیفون را توضیح خواهیم داد.

از اطلاعات آیفون خود در iCloud یا iTunes بکاپ بگیرید.

آیفون خود را به شارژ وصل کنید و مطمئن شوید که به وای فای متصل شده اید.

روی Settings ضربه بزنید.

General را انتخاب کنید.

چگونه iOS را آپدیت کنیم؟ به صورت دستی

Software Update را انتخاب کنید.

Update Now را انتخاب کنید و رمز آیفون خود را وارد کنید.

برای موافقت با شرایط و ضوابط اپل روی Agree ضربه بزنید.

چگونه iOS را آپدیت کنیم؟ به صورت دستی

این فرایند چند دقیقه طول می کشد و در حین این عملیات شما نوتیفیکیشن Verifying Update را مشاهده خواهید کرد.

تلفن شما خاموش می شود، سپس بکاپ گیری می شود و آپدیت جدید iOS نصب می شود.

هنگامی که صفحه قفل شما بالا آمد، قفل آیفون خود را باز کنید.

برای تکمیل به‌روزرسانی، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید. بعد از آپدیت آیفون ، شما اعلانی تحت عنوان your iPhone has been updated to iOS 17 را مشاهده خواهید کرد.

چگونه iOS را آپدیت کنیم؟ به صورت دستی

توجه: شما می توانید برای دریافت جدیدترین ویژگی ها قبل از انتشار عمومی؛ نسخه بتا iOS را انتخاب کنید. با این حال، باید از طریق برنامه بتای اپل ثبت نام کنید و دستگاه خود را ثبت کنید.

آپدیت جدید iOS به صورت خودکار

برای فعال کردن بروزرسانی خودکار آیفون می توانید وارد Settings شوید. بعد به مسیر General > Software Update > Automatic Updates بروید. سپس روی دکمه رادیویی کنار Download iOS Updates و دکمه رادیویی کنار Install iOS Updatesضربه بزنید. این به آیفون شما امکان می‌دهد تا به‌روزرسانی‌ها را در طول شب هنگام شارژ شدن آیفون به‌طور خودکار دانلود و نصب کند.

آپدیت جدید iOS به صورت خودکار

آپدیت آیفون جدید از طریق سیستم مک

اگر آیفون شما به دلایلی از طریق تنظیمات به‌روزرسانی نمی‌شود، ممکن است بتوانید به‌روزرسانی‌ها را از سیستم مک خود دانلود و نصب کنید. در اینجا به این صورت است:

برای آپدیت iOS آیفون خود در مک، آیفون را با کابل USB به سیستم تان وصل کنید. سپس پنجره Finder را باز کرده و آیفون خود را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید. بعد، General > Check for Update > Download and Update را انتخاب کنید، در ادامه جزئیات این کار را توضیح خواهیم داد.

توجه: ابتدا مطمئن شوید که سیستم شما به یک شبکه WiFi قوی و قابل اعتماد متصل است.

برای باز کردن پنجره Finder می توانید روی آیکن چهره نیمه آبی و نیمه خاکستری کلیک کنید یا می توانید روی هر فضای خالی روی دسکتاپ خود کلیک کنید و همزمان کلیدهای Command + N صفحه کلید خود را فشار دهید.

اپدیت آیفون جدید از طریق سیستم مک

بعد، آیفون خود را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید. آیفون شما باید در قسمت Locations نمایش داده شود. اگر آن را نمی‌بینید، به پایین نوار کناری سمت چپ بروید. اگر هنوز آن را نمی‌بینید، روی Finder در نوار منو در بالای صفحه کلیک کنید و Preferences را انتخاب کنید. سپس روی تب Sidebar در بالای پنجره بازشو کلیک کنید و کادر کنار CDs, DVDs,  و iOS Devices را علامت بزنید.

اپدیت آیفون جدید از طریق سیستم مک

توجه: اگر برای اولین بار است که آیفون خود را به مک وصل می کنید، باید در مک خود روی Trust کلیک کنید و سپس روی Trust this device در آیفون خود ضربه بزنید. سپس باید رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

ادامه مراحل آپدیت iOS آیفون

سپس تب General را انتخاب کنید. این  تب را نزدیک بالای پنجره Finder خواهید دید. با این حال، آیفون شما باید به صورت پیش فرض در این تب باز شود.

اپدیت آیفون جدید از طریق سیستم مک

در مرحله بعد، بر روی گزینه Check for Update کلیک کنید. با این کار به شما گفته خواهد شد که آیا یک بروزرسانی برای دانلود در دسترس است یا خیر.

اپدیت آیفون جدید از طریق سیستم مک

در نهایت روی Download and Update کلیک کنید. هنگامی که از شما خواسته شد تأیید کنید، روی Update کلیک کنید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا دانلود و نصب آپدیت در آیفون شما تمام شود. مطمئن شوید که آیفون شما در تمام مدتی که به‌روزرسانی می‌شود به مک شما متصل می‌ماند.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

برای آپدیت iOS ، دستگاه خود را به کامپیوتر خود وصل کنید. از کابل USB همراه دستگاهتان استفاده کنید.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

اگر پس از اتصال از شما خواسته شد، روی Trust در صفحه دستگاه خود ضربه بزنید.

اگر هنگام اتصال دستگاه خود، iTunes به طور خودکار راه اندازی نشد، iTunes را باز کنید.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

روی آیکن دستگاه خود در نوار بالای پنجره کلیک کنید. ممکن است لحظه ای طول بکشد تا ظاهر شود.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

روی Back Up Now کلیک کنید. قبل از به‌روزرسانی، همیشه توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکل، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد و به شما امکان می دهد دستگاه iOS خود را به همراه تمام داده های خود بازیابی کنید.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

بر روی Check for Update کلیک کنید. پس از انتخاب دستگاه iOS خود، این مورد را در صفحه خلاصه مشاهده خواهید کرد.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

ممکن است هنگامی که برای اولین بار iTunes را با دستگاه متصل خود راه اندازی می کنید، از شما خواسته شود که به طور خودکار به روز رسانی کنید. اگر دستگاهتان از قبل به‌روز باشد، اعلانی خواهید دید.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

بر روی Download and Update کلیک کنید. با این کار به روز رسانی در سیستم شما دانلود می شود و در دستگاه iOS شما اعمال می شود. این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد و شما می توانید پیشرفت به روز رسانی را در صفحه نمایش دستگاه خود نظارت کنید.

در iTunes آپدیت آیفون چگونه است؟

دستگاه خود را راه اندازی کنید. پس از نصب به‌روزرسانی روی آیفون، باید با وارد کردن رمز عبور یا ورود به سیستم با اپل آیدی، آن را تکمیل کنید.

اگر یک به‌روزرسانی اصلی را نصب کرده‌اید، ممکن است یک نمای کلی از تغییرات به شما نشان داده شود.

به یاد داشته باشید که iCloud Backup را دوباره فعال کنید.

اگر آپدیت آیفون با نت گوشی یا مک انجام نشد چکار کنم؟

اگر آیفون شما به روز نمی شود، مطمئن شوید که اتصال WiFi قوی دارید، فضای خالی کافی در آیفون شما وجود دارد و باتری شما به اندازه کافی شارژ شده است. همچنین می توانید آیفون خود را بازیابی یا تنظیم مجدد کنید و به روز رسانی را مجددا نصب کنید.

اتصال WiFi شما به اندازه کافی قوی نیست. اگر پیامی تحت عنوان  Unable to Check for Update یا Unable to Verify Update دریافت می کنید ممکن است اتصال وای فای شما به اندازه کافی قوی نباشد. وقتی اتصال بهتری داشتید می توانید مجددا تلاش کنید یا می توانید به مسیر Settings > Wi-Fi بروید و شبکه وای فای خود را تغییر دهید و یا از دیتای گوشی خود استفاده کنید.

اگر آپدیت آیفون با نت گوشی یا مک انجام نشد چکار کنم؟

اپل قبلاً یک سقف دانلود داشت، به این معنی که نمی توانستید بیش از ۲۰۰ مگابایت از طریق اتصال داده دانلود کنید. این سقف در iOS 13 برداشته شد، بنابراین اکنون می‌توانید برنامه‌هایی را با هر اندازه‌ای دانلود کنید.

به Settings > App Store بروید.

به قسمت Cellular Data (یا Mobile Data) بروید و روی App Downloads ضربه بزنید.

می‌توانید از میان گزینه‌های Ask If Over 200MB، Always Allow یا Always Ask انتخاب داشته باشید.

سایر کارهایی که می توانید برای آپدیت iOS آیفون انجام دهید

آیفون شما فضای خالی کافی ندارد: ممکن است برای دانلود به روز رسانی نرم افزار به چندین گیگابایت فضای خالی نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، به‌روزرسانی iOS 14 تقریباً ۳ گیگابایت حجم داشت و اگر از iOS قدیمی‌تر به‌روزرسانی می‌کنید، ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشید. برای آزاد کردن فضای آیفون خود، به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید.

باتری آیفون شما خیلی کم است: برای آپدیت صحیح آیفون باید حداقل ۵۰ درصد باتری شارژ شود. اگر باتری شما کمتر از این سطح باشد، ممکن است مجبور شوید آیفون خود را وصل کنید و دوباره سعی کنید به روز رسانی کنید.

بازیابی آیفون خود از نسخه پشتیبان: اگر آیفون شما همچنان به روز نمی شود، ممکن است بخواهید آن را بازیابی یا تنظیم مجدد کنید. بازگردانی آیفون، آن را به نسخه پشتیبان قبلی برمی گرداند. این بدان معناست که شما تمام داده‌های برنامه، تنظیمات، پیام‌ها، عکس‌ها و محتوای خریداری‌شده را خواهید داشت، اما دانلود کردن داده‌های شما مدتی طول می‌کشد.

آیفون خود را به تنظیمات کارخانه ریست کنید: با ریست کردن آیفون، همه چیز در آیفون شما پاک شده و به تنظیمات کارخانه باز می گردد. همچنان می‌توانید مخاطبین، تقویم، یادداشت‌ها و موارد دیگر را از طریق iCloud بازیابی کنید.

با یک متخصص تماس بگیرید: اگر باز هم نمی توانید آیفون خود را آپدیت کنید می توانید دستگاه خود را به یک متخصص بسپارید تا از لحاظ مشکلات سخت افزای دستگاه شما را بررسی کند.

چگونه به نسخه قدیمی iOS برگردیم؟

اگر بعداً نظر خود را تغییر دهید و بخواهید به نسخه قبلی iOS دانگرید کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ این کار واقعا دشوار است، بنابراین نمی‌توانیم تضمین کنیم که حتی اگر نصب‌کننده نسخه قدیمی iOS را دارید، می‌توانید به آن برگردید. نسخه صحیح iOS را برای آیفون خود از IPSW.me دانلود کنید. فایل باید در پوشه Downloads شما دانلود شود. در مک، Finder را باز کنید. آیفون خود را به برق وصل کنید.

باید Find My را در دستگاه خود خاموش کنید. به تنظیمات بروید و روی اطلاعات شناسه خود کلیک کنید. روی Find My > Find My iPhone ضربه بزنید و نوار لغزنده را غیرفعال کنید. رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید.

کلید Option/Alt را نگه داشته و بر روی Restore iPhone کلیک کنید. این به شما این امکان را می دهد که نسخه iOS مورد نظر خود را برای نصب بر روی آیفون از پوشه دانلودها انتخاب کنید، آن را بیابید و روی Open کلیک کنید.

پیامی ظاهر می شود که می گوید کدام نسخه iOS را نصب خواهید کرد. برای تایید این مورد کلیک کنید و منتظر بمانید تا آیفون شما بازیابی شود.

هنگامی که آیفون شما بوت شد، می توانید انتخاب کنید که آن را از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید، اما مراقب باشید که اگر این نسخه پشتیبان از زمانی است که نسخه iOS به روز شده است، این نسخه از iOS را بازیابی خواهید کرد. ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که نسخه قدیمی‌تری از نسخه پشتیبان خود را بیابید – روی دستگاه‌ها ضربه بزنید تا ببینید در چه نسخه‌ای از iOS هستند. می‌توانید با استفاده از پشتیبان‌گیری از دستگاه دیگری پشتیبان‌گیری کنید، اما ممکن است برخی از داده‌ها همگام‌سازی نشوند.

سوالات متداول

آیا باید برای نصب جدیدترین آپدیت آیفون اقدام کنم؟

بله، هر به‌روزرسانی جدید iOS نه تنها ویژگی‌های جدید و عملکرد بهبود یافته را ارائه می‌کند، بلکه باگ‌ها را برطرف کرده و امنیت آیفون را بهبود می‌بخشد. همچنین ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه آیفون قدیمی خود را به صورت ایمن به روز کنید و در هنگام انجام این کار چه انتظاراتی دارید.

آپدیت آیفون من فریز شده است چکار کنم؟

از آنجایی که iOS 17 روی هیچ نسخه قدیمی‌تر از iPhone XR اجرا نمی‌شود، فقط باید به سرعت دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید. دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. دکمه Side را فشار داده و نگه دارید، آن را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود، سپس رها کنید. امیدوارم بتوانید بدون هیچ مشکلی نصب را دوباره شروع کنید. همچنین لازم است اتصال اینترنت، فضای ذخیره سازی خود را بررسی کنید.

چگونه iOS را از نسخه بتا ارتقا دهیم؟

اگر قبلاً نسخه بتای iOS را قبل از انتشار کامل آن امتحان کرده اید، باید بتوانید پس از راه اندازی آن را به نسخه کامل به روز کنید. به Settings بروید. General را انتخاب کنید و روی Software Update و سپس Beta Updates ضربه بزنید. روی Off ضربه بزنید. حالا دفه بعد که یک آپدیت غیربتا منتشر می شود؛ باید بتوانید آن را نصب کنید.

بعد از آپدیت آیفون چیکار کنیم؟

بعد از آپدیت آیفون خود را روشن کنید، آن را به اینترنت وصل کنید و اطلاعات سیستم عامل را دریافت کنید. تنظیمات قفل گوشی را تنظیم کنید؛ سیری و سایر سرویس ها را راه اندازی کنید. از داده های خود بکاپ تهیه کنید.

جمع بندی

آپدیت آیفون به صورت دستی، خودکار، با استفاده از مک یا iTunes امکان پذیر است. این روش ها را در بالا توضیح داده ایم که می توانید استفاده کنید. آپدیت iOS ویژگی های جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد و باگ ها را از بین می برد. با این کار می توانید امنیت دستگاه خود را ارتقاء دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم راهنما کامل آپدیت iOS آیفون (همه نسخه ها) امروز کلاسیک وب برای شما کاربردی بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 4 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب