مطلب فعلی :

راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، ۱ و.. (تست شده)

رفتن به بالا

راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، ۱ و.. (تست شده)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، 1 و.. (تست شده)

راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، ۱ و.. (تست شده)

بسیاری از کاربران وارزون گزارش دادهاند که در زمان راه اندازی بازی با خطای Warzone Diver مواجه میشوند. ⚠️ بر اساس گفته ها این مسئله در کامپیوترها و نسخه کنسول بازی بیشتر اتفاق میافتد. دریافت خطاهای مختلف در طول بروزرسانی بازی بیشتر رخ میدهد و میتواند برای افراد بسیار آزاردهنده باشد. بنابراین در این مطلب از کلاسیک وب به راهنما کامل حل ارور Diver در بازی Call of Duty: Warzone 2 ، ۱ و.. (تست شده) می پردازیم.

رفع ارور Diver یا Call of Duty: Warzone 2.0 و.. در وارزون PC

Fix Diver error or Call of Duty: Warzone 2.0 and… on Warzone PC

به طور کلی مشکل خطای Diver میتواند به علت های زیادی ایجاد شود. از دلایل اصلی آن میتوان به مشکلات شبکه، تداخل برنامه های امنیتی سیستم، خرابی فایل های ضروری سیستم و یا نصب خراب بازی اشاره کرد.

برای رفع این مشکل میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • را اندازه دوباره بازی ، ریستارت کردن سیستم و روتر
  • به روز رسانی بازی وارزون به آخرین نسخه موجود
  • تغییر سرور منطقه ای بازی
  •  استفاده از یک اینترنت دیگر
  • اسکن SFC سیستم را انجام دهید
  • غیر فعال کردن برنامه های امنیتی همچون فایروال یا آنتی ویروس
  • نصب مجدد بازی وارزون

کد خطای Diver با نام‌های Error 6 در Warzone 2 و Modern Warfare 2 نیز شناخته می‌شود. این مشکل می تواند باعث بیرون پرت شدن شما از بازی و یا نمایش پیام های متنی در حین بازی کردن شود.

قبل از تست روش ها دقت کنید که در ایران ممکن است دسترسی به سرورهای Call of Duty محدودیت دسترسی وجود داشته باشد. کاربران داخل کشور بهتر است از برنامه های تغییر دهنده آی پی یا سرویس های تحریم شکن استفاده کنند. حتما از یک روش تغییر آی پی مطمئن استفاده و از صحت کارکرد تغییر دهنده خود و DNS Leak مطمئن شوید.

دلایل مشکل ۱ و Diver Warzone 2

مشکلات شبکه: برخی اوقات با جلوگیری از ایجاد ترافیک در ISP و یا پیکربندی نادرست دسترسی وارزون به منبع آنلاین ممکن است خطای Diver نمایش داده شود.

تداخل برنامه های امنیتی سیستم: گاهی تداخل و ایجاد ناهماهنگی بین برنامه های امنیتی سیستم همچون آنتی ویروس ها یا فایروال ممکن است دسترسی وارزون را به یک منبع آنلاین مسدود کند و باعث ایجاد خطای Warzone Diver شود.

خرابی فایل های ضروری سیستم: اگر فایل های ضروری سیستم به دلیل قطعی ناگهانی برق یا سایر عوامل به مشکل بخورند، باعث ایجاد محدودیت در عملکرد آن میشود.

نصب خراب بازی: یکی از دلایل بسیار مهم در ایجاد خطاهای درایور، نصب نادرست بازی است. این مسئله خود میتواند از عامل های حذف فایل های ضروری بازی باشد.

رفع مشکل Diver در وارزون

برای آنکه بتوانید مشکل درایور وارزون را در کنسول های بازی یا کامپیوتر برطرف کنید، پس از شناخت دلیل میتوانید روش های زیر را امتحان کنید.

۱- بازی را مجدد راه اندازی کنید یا روتر کنسول را ریستارت کنید

ممکن است یک باگ کوچک یا مشکلی موقتی باعث نمایش این خطا شده باشد. بنابراین اولین کاری که میتوانید برای رفع آن انجام دهید، بستن و باز کردن دوباره بازی است. ری استارت کردن سیستم یا روتر هم ممکن است مشکل شما را حل کند.  بهتر است قبل از انجام سایر راهکارهای فنی ابتدا راهکارهای گفته شده را انجام دهید و از وجود فضای کافی برای نصب درایور وارزون و دانلود و نصب برنامه مطمئن شوید. بهتر است در ادامه مراحل زیر را انجام دهید.

بازی را یکبار ببندید، روی علامت ویندوز کلیک راست کنید و Task Manager را انتخاب کنید. حال همه برنامه ها و فرایند های مربوط به Warzone/Modern Warfare را با استفاده از گزینه End Task متوقف کنید.

سپس دوباره وارزون را باز، و بررسی کنید که آیا کار میکند؟

رفع مشکل diver در وارزون

در صورتی که مشکل حل نشد، سیستم را یکبار خاموش کنید. روتر یا مودم را از برق دربیاورید و مجدد پس از ۵ دقیقه به برق بزنید و روشن کنید. پس از روشن شدن کامل روتر، سیستم را روشن کنید و مجدد بازی وارزون را باز کنید تا ببینید یا هنوز خطای Diver وجود ندارد یا خیر.

۲- بروزرسانی وارزون به آخرین نسخه موجود

معمولا اگر برنامه ها به آخرین نسخه آپدیت نشوند، ممکن است مشکلاتی در عملکرد آنها بوجود بیاید. بنابراین بهتر است فرایند بروزرسانی را جدی بگیرید و برای این طبق مراحل زیر عمل کنید. ابتدا از بازی به طور کامل خارج شوید و مطمئن شوید که همه برنامه های مربوط به آن از طریق بخش Task Manager متوقف شده است.

حال Battle.net launcher را باز کنید و بازی Warzone را انتخاب نمایید. حال روی گزینه Options بزنید و Check for Updates را انتخاب کنید.

حل ارور diver وارزون

صبر کنید تا بروز رسانی به طور کامل انجام شود. سپس با اعمال شدن کامل آپدیت از حل ارور Diver مطمئن شوید.

۳- سرور منطقه ای وارزون را تغییر دهید

همانند راهکارهای حل مشکل ارور Steam_api64.dll که قبل تر ارائه دادیم، تغییر سرور منطقه میتواند راهکار موثری برای رفع خطاهای بازی باشد. زیرا یکی از علت های اصلی ممکن است اشکال در سرور منطقه ای باشد. برای اینکار Battle.net launcher را باز کنید و و COD Warzone را انتخاب کنید.

حالا روی نماد کره که نزدیک دکمه Play است، کلیک کنید و در منوی کوچک نمایش داده شده، منطقه دیگری را انتخاب نمایید. به عنوان مثال، اگر در ایران هستید، اروپا را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Play بزنید و اگر بازی خواست آپدیت شود، اجازه بروز رسانی را به آن بدهید. پس از انجام فرایند مجددا حل مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل ارور diver

۴- یک اینترنت دیگر را امتحان کنید

بازی وارزون برای داشتن عملکردی مطلوب نیاز به اتصال به اینترنت پایدار دارد. بنابراین اگر دسترسی آن را محدود یا قطع کنید ممکن است با خطاهایی مواجه شوید. علاوه بر این مسائلی مثل خرابی کارت Wi-Fi یا تداخل با سیگنال‌های بی‌سیم سایر تجهیزات الکترونیکی نیز ممکن است باعث این مشکل شود. بنابراین بهتر است برای حل مشکل ارور Diver، منبع اینترنت را چک کنید یا به شبکه دیگری متصل شوید.

ابتدا از بازی خارج شوید و با استفاده از Task Manager همه برنامه های مرتبط را ببندید. حال برنامه های تغییر دهنده آی پی را را فعال کنید و مجدد بازی وارزون را باز کنید. در صورتی که برنامه نیاز به آپدیت داشت، اجازه اینکار را بدهید و سپس عملکرد بازی را چک کنید.

اگر مشکل حل نشد، نوع اتصال را تغییر دهید مثلا به جای اتصال سیستم به وای فای خانگی، هات اسپات اینترنت موبایل را امتحان کنید.

حل مشکل ارور درایور بازی وارزون

۵- اسکن SFC سیستم را انجام دهید

اگر فایل های ضروری مشکلی داشته باشند، ممکن است به حل ارور Diver وارزون ۲ نیاز داشته باشید. بنابراین میتوانید با انجام یک اسکن SFC از عملکرد درست بخش ها و فایل ها مطمئن شوید. برای اینکار بازی را به طور کامل ببندید و از طریق بخش Command Prompt اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که فرآیند اینکار ممکن است کمی طولانی شود.
حل ارور diver وارزون ۲

۶- برنامه های امنیتی را غیر فعال کنید

اگر از نرم افزارهایی مثل آنتی ویروس ها یا فایروال استفاده میکنید، ممکن است این اپلیکیشن ها گاهی در اجرای بازی یا برنامه ها اختلال ایجاد کنند و مانع اتصال آنها به منابع آنلاین شوند. بنابراین شاید بهتر باشد بازی وارزون را از فایروال یا قسمت های محافظتی آنتی ویروس حذف کنید.

این نکته را درنظر داشته باشید که غیر فعال کردن آنتی ویروس یا اعمال تغییرات در برنامه های امنیتی میتواند کامپیوتر را در معرض تهدید قرار دهد. اما اگر میخواهید همچنان برای حل ارور Diver در وارزون ۲
اینکار را انجام دهید، در آنتی ویروس هایی مثل ESET میتوانید آنتی ویروس را باز کنید، Pause Projection را انتخاب کنید و اگر UAC prompt خاموش است، با زدن Yes آن را روشن کنید. اکنون باید Pause Firewall را انتخاب کنید و سپس تأیید کنید تا برنامه امنیتی سیستم غیرفعال شود.

برنامه های امنیتی را غیر فعال کنید

۷- مودم یا منبع اینترنت را ریست کنید

برخی اوقات ممکن است عدم اتصال درست اینترنت باعث ایجاد این مشکل شود به همین خاطر باید مودم را ریست کنید. برای انجام این کار دکمه ری استارت که روی بدنه مودم قرار گرفته است را پیدا کنید و برای چند لحظه فشار دهید. حال دکمه را رها کنید و منتظر بمانید که دوباره دستگاه روشن شود. دوباره بازی را باز کنید و رفع مشکل را بررسی کنید. این مسئله بخصوص برای ایرانی ها میتواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

همچنین استفاده از DNS هایی که برای رفع تحریم ساخته شده اند هم میتواند به اتصال بهتر بازی به سرورهای اصلی کمک کند.

۸- فایل های بازی را وریفای کنید

شاید برای حل ارور Diver در بازی وارزون بتوانید از روش وریفای کردن استفاده کنید. مشکل Diver Warzone 2 اغلب به دلیل دانلود نشدن کامل بازی ایجاد میشود پس اگر در این مرحله مشکلی بوجود بیاید، اجازه نخواهید داشت به منوی اصلی وارد شوید. برای حل این مشکل در بتل نت روی آیکون Setting بزنید و گزینه Repair را انتخاب کنید تا فایل ها اصلاح شوند.

برای استیم هم باید روی بازی کلیک راست کنید و پس از زدن گزینه Properties وارد تب Local شوید و روی Verify integrity of my game files کلیک کنید.

حل ارور Diver در بازی با وریفای کردن برنامه

۹- از برنامه های تغییر آی پی یا DNS استفاده کنید

برخی از بازیکنان موفق به دانلود بروزرسانی های بازی و حل ارور Diver در بازی وارزون شده اند. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم تا با تغییر آی پی و استفاده از برنامه های مخصوص اینکار مجدد به اینترنت متصل شوید.

۱۰- وارزون را دوباره نصب کنید

اگر مشکل Diver Warzone 2 با هیچ یک از روش های گفته شده حل نشد، شما ناچار هستید که آن را پاک و مجددا نصب کنید. پس بنابراین باید پروسه سخت و زمانبر را دوباره انجام دهید. اما با این وجود میتوانید امیدوار باشید که مشکل شما حل خواهد شد. اما پیش از هر چیز باید از اطلاعات مهم و ضروری خودتان در بازی وارزون نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید.

برای این کار کلاینت Battle.net را راه اندازی کنید و Warzone را انتخاب کنید. حالا روی Settings کلیک کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

پاک کردن و نصب دوباره بازی وارزون

سپس باید حذف بازی را تایید کنید و منظر بمانید تا Warzone حذف نصب شود. حالا یکبار کامپیوتر را ری استارت کنید و بعد از راه اندازی دوباره مجدد بازی را نصب کنید. بعد از نصب آن را یکبار به صورت Administrator باز کنید و امیدوار باشید که مشکل برطرف شده باشد.

سوالات متداول

دلیل نمایش ارور Driver در بازی Warzone چیست؟

نمایش این خطا میتواند دلایل مختلفی مثل بروز نبودن برنامه، عدم اتصال مناسب به اینترنت و یا ایجاد مشکل در برخی از فایل های سیستمی برنامه داشته باشد.

جمع بندی

در داخل کشور اصلی ترین عاملی که میتواند باعث بروز مشکلات در بازی Warzone شوند، مسائلی مثل عدم اتصال مناسب به اینترنت از طریق تغییر دهنده آی پی و..، بروز نبودن نسخه برنامه و ایجاد مشکل در فایل های سیستمی بازی باشد. بنابراین بهتر است پیش از هر چیز این موارد را بررسی کنید.برای حل ارور Diver در بازی وارزون میتوانید از روش های مثل بروز رسانی برنامه، استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی، بررسی منبع اینترنت و انجام اسکن SFC استفاده کنید.

اگر به هر نحوی موفق به حل مشکل نشدید، میتوانید از بخش Activision Support کمک بگیرید و مشکل را به طور کامل شرح دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با ارورهای بازی وارزون مواجه شده اید؟ روش شما برای حل مشکل ارور Diver در وارزون چه بوده؟ اگر با هر یک از روش های گفته شده در این مطلب توانستید موفق شوید، لطفا تجربه خودتان را با ما و سایر افراد در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب