مطلب فعلی :

راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب (بهترین راه حل ها)

رفتن به بالا

راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب (بهترین راه حل ها)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب

راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب (بهترین راه حل ها)

اگر ویدیوی YouTube 🎞️ شما به درستی آپلود نمی شود یا پردازش نمی شود، مراحلی وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید. در مطلب راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب امروز کلاسیک وب ما در مورد این مراحل با شما صحبت خواهیم کرد.

📖 در این مطلب می‌خوانید:
نمایش

رفع مشکل آپلود در یوتیوب

YouTube Video Not Processing or Uploading? Try These Fixes

به طور خلاصه برای رفع مشکل آپلود در یوتیوب می توانید:

  • نرم افزار تغییر دهنده آی پی خود را تغییر دهید.
  • با کمک سایت هایی مانند Speedtest از اتصال اینترنت پایدار و سریع خود اطمینان حاصل کنید.
  • به جای وای فای  از اتصال کابلی استفاده کنید.
  • حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید. برای کروم روی آیکن سه نقطه کلیک کنید. به مسیر More Tools > Clear Browsing Data بروید. Cached images and files و Clear data را انتخاب کنید.
  • از حالت ناشناس مرورگر خود استفاده کنید. برای این کار به مسیر File > New Incognito Window بروید. یا از کلیدهای میانبر  CTRL + Shift + N یا CMD + Shift + N استفاده کنید.
  • مرورگر دیگری را انتخاب کنید.
  • فرمت ویدیوی خود را تغییر دهید.
  • رزولوشن و طول ویدیو خود را کاهش دهید یا موسیقی ویدیو را بردارید.
  • برنامه یوتیوب را حذف کنید و مجدد نصب کنید.
  • ویدیو را حذف کنید و مجدد آپلود کنید. برای انجام این کار وارد اکانت YouTube خود شوید و Manage Videos را انتخاب کنید. ویدیو را پیدا کنید، مکان نما را روی آن نگه دارید، آیکن سه نقطه را کلیک کنید. Delete forever را انتخاب کنید.
  • مرورگر خود را آپدیت کنید.
  • قوانین یوتیوب را نقض نکنید.
  • وجود خطاهای امنیتی را بررسی کنید.
  • بهترین زمان برای آپلود یوتیوب را انتخاب کنید.

۱-  از یک برنامه تغییر دهنده آی پی مطمئن استفاده کنید

به دلیل محدودیت های یوتیوب در داخل ایران؛ شاید اولین کاری که باید برای رفع مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب انجام دهید این باشد که برنامه تغییر دهنده آی پی خود را چک کنید. سعی کنید از برنامه ای مطمئن استفاده کنید و تست امنیت VPN و نشت DNS را انجام دهید.

۲- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اگر اتصال اینترنت کندی داشته باشید یا از مرورگر منسوخ شده استفاده می کنید با خطای A network error has occurred مواجه خواهید شد. سرعت آپلود رسمی برای یوتیوب وجود ندارد، اما یک قانون کلی این است که هر چه سریعتر، بهتر. گوگل سرعت حداقل ۵ مگابیت در ثانیه را برای استریم ویدیوهای ۱۰۸۰p پیشنهاد می کند، بنابراین یک تخمین تقریبی می تواند این سرعت را برای آپلود به نصف کاهش دهد. در هر صورت اگر اتصال اینترنت شما پایدار نیست و یا با کاهش سرعت مواجه هستید، این مسئله می تواند روی سرعت آپلود شما تاثیر بگذارد. از ابزارهایی مانند Speedtest برای اندازه گیری سرعت فعلی خود استفاده کنید.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

۳- از اترنت برای اتصال به مودم استفاده کنید

وای فای همیشه نسبت به اتصال اترنت پایداری کمتری را ارائه می دهد. وقتی می خواهید ویدیویی را آپلود کنید به طور مستقیم به روتر خود متصل شود تا احتمال تداخل وای فای را از بین ببرید.

در همین راستا، همیشه سعی کنید از کامپیوتر به جای گوشی برای آپلود استفاده کنید. مگر اینکه بتوانید به نحوه گوشی خود را مستقیما به روتر متصل کنید.

۴- رفع مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب با پاک کردن کش

پاک کردن حافظه کش می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. خوشبختانه این کار ساده است اما فرایند دقیق آن از یک مرورگر به مرورگر دیگری متفاوت است.

برای پاک کردن کش در کروم به صورت زیر عمل می کنیم:

مرورگر کروم خود را باز کنید و روی سه نقطه در گوشه بالا – سمت راست کلیک کنید.

به مسیر More Tools > Clear Browsing Data بروید.

رفع مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب با پاک کردن کش

Cached images and files را انتخاب کنید.

رفع مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب با پاک کردن کش

Clear data را انتخاب کنید.

۵- استفاده از حالت ناشناس

اگر نمی خواهید کش خود را پاک کنید، از حالت ناشناس استفاده کنید. با این کار می توانید هر گونه تداخل افزونه ها را هم از بین ببرید.

برای انجام این کار می توانید مرورگر خود را باز کنید و به مسیر File > New Incognito Window بروید. یا از کلیدهای میانبر  CTRL + Shift + N یا CMD + Shift + N استفاده کنید.

۶- حل مشکل آپلود سریع در یوتیوب با تغییر مرورگر

همه مرورگرها به صورت یکسان طراحی نمی شوند. اگر نمی توانید ویدیویی را در یک مرورگر آپلود کنید از گزینه دیگری استفاده کنید. یک پیشنهاد کلی این است که از کروم استفاده کنید چون ساخت خود شرکت گوگل است. تا حد امکان از مرورگر مایکروسافت اج برای اپلود ویدیوی یوتیوب استفاده نکنید.

۷- فرمت ویدیو را تغییر دهید

یوتیوب طیف گسترده ای از فرمت های ویدئویی را پشتیبانی می کند. اگر می‌خواهید یک فایل .MOV را آپلود کنید و پیغامی مانند  The server has rejected the file را مشاهده می کنید ، آن را به فرمت دیگری تبدیل کنید و سپس دوباره آن را آپلود کنید. به عنوان مثال، MP4. یکی از رایج ترین انواع فایل های مورد استفاده در یوتیوب است که می توانید استفاده کنید. برای انجام این کار می توانید از برنامه های کانورت ویدیو رایگان استفاده کنید. همچنین می توانید از مبدل های آنلاین استفاده کنید اما معمولا نیاز به آپلود و دانلود فایل های ویدیویی دارند که کارایی کمتری دارند.

فرمت ویدیو را تغییر دهید

۸- حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا با کاهش حجم

یوتیوب حداکثر اندازه فایل ۲۵۶ گیگابایت یا حداکثر طول ۱۲ ساعت دارد. اگر فایل ویدیوی شما خیلی حجیم است، سعی کنید آن را کاهش دهید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد که از این بین می توان به فشرده سازی ویدیو، کوتاه کردن طول کلی ویدیو، حذف محتوای اضافی مانند موسیقی اشاره کرد. کار دیگری که می توانید برای حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا انجام دهید تغییر رزولوشن است. اگر ویدیو دارای کیفیت ۴K است آن را به ۱۰۸۰p تبدیل کنید. گرچه این کار بر کیفیت کلی ویدیو تاثیر می گذارد اما ممکن است آپلود شدن را ساده تر کند.

حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا با کاهش حجم

۹- برنامه را حذف و دوباره نصب کنید

برخی از افراد فقط از گوشی خود برای تولید محتوا در YouTube استفاده می کنند. اگر می‌خواهید از یک دستگاه iOS یا Android ویدیو را آپلود کنید اما موفق نمی شوید، ممکن است اشکال از خود برنامه باشد. برنامه YouTube را حذف کنید و دوباره آن را روی گوشی خود نصب کنید. این نه تنها باگ های احتمالی را برطرف می کند، بلکه مطمئن می شود که آخرین نسخه برنامه را دارید.

۱۰- ویدیو را حذف کنید و دوباره شروع کنید

اگر ویدیوی شما پردازش نمی شود، گاهی اوقات باید دوباره تلاش کنید. اگر اتصال اینترنت شما کند است یا ISP شما بارگذاری ها را کاهش می دهد، آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که ویدیوی خود را حذف کرده و دوباره آن را آپلود کنید.

وارد اکانت YouTube خود شوید و Manage Videos را انتخاب کنید.

ویدیو را حذف کنید و دوباره شروع کنید

ویدیویی که پردازش نمی‌شود را پیدا کنید و مکان‌نما را روی آن نگه دارید، سپس سه نقطه را انتخاب کنید.

Delete forever را انتخاب کنید.

ویدیو را حذف کنید و دوباره شروع کنید

پس از انجام این کار، ویدیوی شما از صفحه حذف می شود، اما می توانید آن را دوباره آپلود کنید و دوباره امتحان کنید. گاهی اوقات یک نقص در داده های آپلود می تواند در عملکرد ویدیو اختلال ایجاد کند و گزینه دیگری برای شما باقی نماند.

۱۱- مشکل آپلود سریع در یوتیوب به علت اختلال در سرور

اگر هنگام آپلود ویدیو در یوتیوب با پیغامی مانند We have encountered unexpected problems مواجه شدید، پس دلیل آن سرور است. رد این حالت ممکن است سرور یوتیوب در دسترس نباشد و شما قادر به آپلود ویدیو هایتان نباشید. می توانید با استفاده از ابزارهای نظارت جانبی این مسئله را بررسی کنید. اگر سرورها از دسترس خارج شده بودند بهترین راه حل این است که صبر کنید و بعد از گذشت چند ساعت آپلود کردن را امتحان کنید.

۱۲- مرورگر خود را آپدیت کنید

اگر مشکل آپلود نشدن ویدیو در یوتیوب را تجربه می کنید و پیغام An error has occurred while sending data over the network به شما نشان داده می شود توصیه می کنیم مرورگر خود را آپدیت کنید. بعد از بروزرسانی مرورگر می توانید بعد از مدتی دوباره ویدیو را آپلود کنید.

۱۳- قوانین یوتیوب را نقض نکنید

یوتیوب از سیاست های محتوایی خاص خود پیروی می کند. اگر محتوایی را آپلود کردید که با دستورالعمل‌های یوتیوب را نقض می کند، یک هشدار ارسال می‌شود. با وجود هشدار، می توانید ویدیوها را در کانال خود آپلود کنید. با این حال، اگر باز هم این قوانین را نقض کنید محدودیت هایی برای شما اعمال می شود:

اولین اخطار : پس از اولین اخطار، به مدت ۷ روز از آپلود، نمایش، زمان‌بندی و غیره یک ویدیو منع خواهید شد. این محدودیت شامل یک دوره احتیاط ۹۰ روزه نیز می شود. اگر در این ۹۰ روز اخطار دیگری دریافت کنید، یوتیوب اخطار دیگری به شما می دهد و باز هم محدودیت بیشتری اعمال می کند.

اخطار دوم : اگر در عرض ۷ و ۹۰ روز پس از اخطار اول اشتباه خود را تکرار کنید، YouTube اخطار دوم را به حساب شما اعمال خواهد کرد. در این صورت، به مدت ۱۴ روز از آپلود، نمایش و زمان‌بندی محتوا محدود خواهید شد. پس از این ۱۴ روز، امتیازات بازگردانده می شود. با این حال، شما همچنان به مدت ۹۰ روز پس از اخطار دوم تحت نظر خواهید بود.

قوانین یوتیوب را نقض نکنید

ادامه اخطارها

اخطار سوم : اگر اشتباهی را ظرف ۹۰ روز پس از اخطار دوم تکرار کنید، YouTube اخطار سوم را روی کانال شما اعمال خواهد کرد. یوتیوب می گوید که پس از اخطار سوم، کانال شما را برای همیشه حذف می کند. با این حال، در عمل آنها به سادگی کانال شما را به حالت تعلیق در می آورند و به شما ۹۰ روز فرصت می دهند تا برای بازگرداندن درخواست تجدید نظر کنید. در طول این دوره درخواست تجدیدنظر، نمی‌توانید ویدیوها را در کانال خود آپلود، نمایش دهید یا زمان‌بندی کنید. همچنین کانال شما و محتوای بارگذاری شده قبلی از طریق جستجوی YouTube قابل مشاهده نخواهد بود.

اگر هر یک از اخطارهای بالا و محدودیت‌های آن برای کانال شما اعمال شود، با خطای Can’t upload مواجه می‌شوید. وضعیت کانال یا تنظیمات حساب شما در حال حاضر از آپلود پشتیبانی نمی‌کند در حالی که سعی می‌کنید ویدیوها را در کانال خود آپلود کنید.

پس بهتر است که علت محدودیت ها را بررسی کنید و بر اساس آن رسیدگی های لازم اعمال شود. معمولا توصیه می شود که تا ۹۰ روز بعد از اخطار دوم هیچ محتوایی آپلود نکنید تا احتمال حذف دائمی کانال کاهش پیدا کند.

شرایط دیگری وجود دارد که در آن ممکن است پیغام Can’t upload. Your channel status or account settings currently don’t support uploads را دریافت کنید. این خطا زمانی رخ می دهد که شما مالک کانال یوتیوب نیستید و مالک محدودیت هایی را برای کانال اعمال کرده باشد. اگر اینطور است از مالک کانال بخواهید محدودیت ها را بردارد.

 ۱۴- یک خطای امنیتی ممکن است رخ داده باشد

برای نرم افزارهای امنیتی از جمله Windows Security، Windows Defender Firewall و برنامه های امنیتی جانبی کنترل رفتار وب سایت ها از جمله YouTube بسیار رایج است. به غیر از این، افزونه های مرورگر نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. اگر به دلیل نرم‌افزار امنیتی یا هر نرم‌افزار دیگری از نمی توانید ویدیو در یوتیوب آپلود کنید، با خطای A security error has occurred مواجه خواهید شد.

اگر با این عبارت خطا مواجه شدید، می توانید فایروال Windows Defender و Windows Defender را به طور موقت غیرفعال کنید. به غیر از این، می توانید هر برنامه آنتی ویروسی را غیرفعال کنید. در مورد پلاگین های مرورگر، از روش آزمون و خطا استفاده کنید و در عین حال آنها را غیرفعال کنید تا پلاگین مشکل ساز را پیدا کنید.

از آنجایی که سایر برنامه های جانبی هم می توانند این خطا را ایجاد کنند، ممکن است بخواهید سیستم خود را در وضعیت Clean Boot عیب یابی کنید تا این احتمال را رد کنید.

۱۵- بهترین زمان از روز را برای آپلود ویدیو در یوتیوب انتخاب کنید

مواقعی وجود دارد که نمی توانید ویدیوی YouTube را آپلود کنید و تنها راه حل آن صبر کردن است. این مورد زمانی است که ترافیک سایت بالا است. عصرها معمولاً شلوغ ترین زمان است، همچنین زمان‌هایی که پس از رویدادهایی که منجر به بارگذاری‌های زیادی می‌شوند (مانند شب سال نو یا رویدادهای اجتماعی یا سیاسی مهم) سرورهای یوتیوب شلوغ می شود. اگر در این مواقع نمی توانید ویدیو آپلود کنید کافیست که زمان دیگری از روز را انتخاب کنید.

سوالات متداول

چگونه ویدیوهای طولانی از 15 دقیقه را در یوتیوب آپلود کنم؟

به طور پیش فرض شما می توانید ویدیوهای 15 دقیقه به پایین را در یوتیوب آپلود کنید. اگر اکانت شما در یوتیوب تایید شده باشد می توانید ویدیوهای طولانی تر را آپلود کنید. برای انجام این کار به آدرس https://www.youtube.com/verify بروید و مراحل تایید اکانت گوگل را دنبال کنید.

حداکثر اندازه فایلی که می توانم در یوتیوب آپلود کنم چقدر است؟

شما می توانید فایل هایی که دارای حداکثر اندازه 256 گیگابایت یا 12 ساعت هستند را آپلود کنید. اگر محدودیت های بارگذاری را تغییر داده باشید می توانید ویدیوهای بیشتر از 12 ساعت را هم آپلود کنید.

جمع بندی

یوتیوب یک پلتفرم عالی برای رشد کسب و کارتان و یا ارسال ویدیوهای سرگرم کننده است. اما گاهی اوقات باید با مشکلاتی مانند آپلود نشدن ویدیو در یوتیوب دست و پنجه نرم کنید. برای حل این مشکل می توانید نرم افزار تغییر دهنده آی پی خود را تغییر دهید. از اتصال اینترنت پایدار و سریع خود اطمینان حاصل کنید. به جای وای فایل از اتصال کابلی استفاده کنید. حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید. برای کروم روی آیکن سه نقطه کلیک کنید. به مسیر More Tools > Clear Browsing Data بروید. Cached images and files و Clear data را انتخاب کنید. از حالت ناشناس مرورگر خود استفاده کنید. برای این کار به مسیر File > New Incognito Window بروید. یا از کلیدهای میانبر  CTRL + Shift + N یا CMD + Shift + N استفاده کنید.

سایر راه حل هایی که می توانید امتحان کنید: مرورگر دیگری را انتخاب کنید، فرمت ویدیوی خود را تغییر دهید. رزولوشن و طول ویدیو خود را کاهش دهید یا موسیقی ویدیو را بردارید. برنامه یوتیوب را حذف کنید و مجدد نصب کنید.  ویدیو را حذف کنید و مجدد آپلود کنید. برای انجام این کار وارد اکانت YouTube خود شوید و Manage Videos را انتخاب کنید. ویدیو را پیدا کنید، مکان نما را روی آن نگه دارید، آیکن سه نقطه را کلیک کنید. Delete forever را انتخاب کنید. مرورگر خود را آپدیت کنید، قوانین یوتیوب را نقض نکنید، وجود خطاهای امنیتی را بررسی کنید و در نهایت بهترین زمان برای آپلود یوتیوب را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در راهنما کامل حل مشکل آپلود ویدیو در یوتیوب امروز کلاسیک وب ما سعی کردیم کامل ترین راهکارهای را در اختیار شما قرار دهیم. با این حال ممکن است این لیست از راه حل ها کامل نباشد، اگر روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب