مطلب فعلی :

راهنما کامل حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید (تست شده)

رفتن به بالا

راهنما کامل حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید (تست شده)

نوشته admin

4 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید (تست شده)

راهنما کامل حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید (تست شده)

برنامه‌ گوشی اندروید شما میتواند یک برنامه حیاتی یا کاربردی برای باشد که در صورتی که اجرا یا باز نشود شما را به دردسر بیندازد. 📱 در ادامه این مطلب کلاسیک وب به بررسی راهنما کامل حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید می پردازیم.

حل مشکل باز نشدن برنامه ها در اندروید

Fix Apps Won’t Open on Android

به طور خلاصه برای علت باز نشدن برنامه در اندروید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • می‌توانید با Force Stop برنامه و Restart آن، مشکل را برطرف کنید.
  • با رفتن به Drawer App اندروید و انتخاب برنامه مشکل دار، بروی آیکون Info تپ کنید. سپس Storage & Cache را انتخاب کرده و Clear Cache را بزنید.
  • با حذف نصب آخرین آپدیت‌ها، به نسخه قدیمی برگردید.
  • برنامه را از طریق نرم افزار Google Play Store سرچ کرده و روی گزینه Update ضربه بزنید و آن را بروز کنید.
  • می‌توانید برنامه را از طریق تپ چند ثانیه‌ای روی آیکون App و سپس انتخاب گزینه Uninstall کنید حذف کنید و مجدد آن را نصب کنید.
  • اتصال اینترنت را بررسی کنید، چرا که بسیاری از برنامه‌های گوشی اندروید نمی‌توانند از حالت آفلاین پشتیبانی کنند.
  • بررسی کنید که آیا دستگاه شما در حال دانلود چیزی است آن را متوقف کنید.
  • فضای ذخیره سازی یا Storage گوشی را بررسی کنید و در صورت کمبود فضا، تعدادی از فایل‌ها را حذف کنید.
  • آخرین بررسی‌ها را در صفحه برنامه Google Play Store چک کنید که آیا برنامه کاربردی است یا خیر؟
  • گوشی خود را مجدداً Restart کنید
  • سیستم عامل اندروید را ارتقا دهید.
  • بروزرسانی‌ها را برای WebView سیستم اندروید حذف نصب کنید.
  • اندروید را در حالت ایمن یا Safe Mode اجرا کنید.
  • گوشی خود را به تنظیمات Factory Reset ببرید. البته قبل از انجام این کار یک Backup اجباری از فایل‌های ضروری بگیرید.

دلایل مختلفی برای علت باز نشدن برنامه بازار یا برنامه‌های دیگر، در گوشی اندروید وجود دارد، از جمله اشکالات موقت، کش داده‌های مشکل‌‌دار، فضای ذخیره‌‌‌سازی ناکافی و موارد دیگر. این راهنما شما را از طریق چند نکته مفید راهنمایی می‌کند که برنامه‌هایی را که باز نمی‌شوند یا در اندروید شما کار نمی‌کنند را برطرف کنید.

۱- Force Stop و Restart برنامه

وقتی یک برنامه اندروید کار نمی‌کند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را Restart کنید. ممکن است برنامه گیر کند یا از کار بیفتد اما در هر دو حالت، Restart یک گزینه ایده‌آل است.

گاهی نیز ممکن است نتوانید یک برنامه را ببندید، و بنابراین، فضایی برای Restart وجود نداشته باشد و یا برنامه‌ها هنگام باز کردن یا اجرا با مشکل مواجه شوند. در بیشتر موارد، می‌توانید با Force Stop برنامه و باز‌کردن مجدد آن، مشکل را برطرف کنید. در این صورت، باید قبل از Restart برنامه با استفاده از مراحل زیر، برنامه را Force Stop کرده و یا به اجبار متوقف کنید:

  • روی برنامه مدنظر انگشت خود را نگه دارید.
  • از قسمت Option روی App Info تپ کنید.
  • در صفحه بعدی، Force Stop را انتخاب کنید.
  • برنامه بسته می‌شود و می‌توانید دوباره آن را Restart کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

Force Stop و Restart

۲- پاک کردن کش و داده‌های برنامه

برنامه‌های موجود در گوشی شما تمایل به جمع‌آوری کش داده‌ها برای کاهش زمان بارگذاری دارند که می‌تواند علت باز نشدن برنامه در اندروید باشد. با این حال، اگر کش داده‌ها، قدیمی یا خراب شوند، ممکن است برنامه باز نشود یا در اندروید شما کار نکند. همچنین ممکن است با پیغام «Android Apps Not Working» مواجه شوید. در این صورت، برای رفع مشکل باید داده‌های کش موجود را پاک کنید.

  • روی آیکون برنامه مشکل‌دار نگه دارید و از منوی ایجاد شده آیکون Info را انتخاب کنید.
  • به Storage بروید و روی گزینه Clear Cache تپ کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، می‌توانید تمام داده‌های برنامه را از همان منو پاک کنید. توجه داشته باشید که با این کار تمام فایل‌های برنامه و اکانت‌های شما حذف می‌شود و تنظیمات برنامه Reset می‌شود.

حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید با پاک کردن کش و داده‌های برنامه

۳- به نسخه قدیمی برگردید

بروزرسانی‌های برنامه ممکن است گاهی اوقات باگ باشد و ممکن است باعث شود برنامه شما به درستی کار نکند. اگر اخیراً برنامه‌ای را بروزرسانی کرده‌اید، می‌توانید برای رفع مشکل، آخرین بروزرسانی را حذف نصب کنید. با این حال، حذف قابلیت بروزرسانی فقط برای برنامه‌های داخلی اندروید در دسترس است.

برای مثال، روی آیکون Gmail ضربه بزنید و آیکون Info برنامه یا (i) انتخاب کنید. در صفحه Info برنامه، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. سپس Uninstall Updates را انتخاب کنید و بدون هیچ مشکلی از برنامه استفاده کنید.

به نسخه قدیمی برگردید

۴- برنامه را آپدیت کنید تا باز نشدن برنامه در اندروید حل شود

آیا از نسخه قدیمی یک برنامه استفاده می‌کنید؟ این می‌تواند دلیل کار نکردن برنامه اندروید شما باشد. اکثر برنامه ها نیاز دارند که نسخه های قدیمی‌شان را به صورت دستی بروز کنید و اگر این کار را نکنید، ممکن است در دستگاه شما اجرا نشود. برای بررسی اینکه آیا بروزرسانی در دسترس است، یکی از این دو روش را انجام دهید:

  • به Google Play بروید. در نوار جستجو، نام برنامه‌ای را که کار نمی‌کند تایپ کنید. از قسمت پیشنهادات، روی صفحه برنامه سمت راست ضربه بزنید. اگر ‌بروزرسانی‌هایی در دسترس باشد، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد: Open یا Update. روی Update ضربه بزنید و منتظر بمانید تا آخرین نسخه بروز شود. حالا برنامه را باز کنید و ببینید درست کار می‌کند یا خیر.
  • Google Play Store را در تلفن خود راه‌اندازی کنید. روی Profile Picture در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و «Manage Apps & Device» را انتخاب کنید. روی Update All ضربه بزنید تا بروزرسانی‌های برنامه در انتظار نصب شوند.

اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، به روش بعدی که در زیر ذکر شده است بروید.

برنامه را آپدیت کنید

برای رفع مشکل باز نشدن برنامه در اندروید برنامه را آپدیت کنید

۵- برنامه را دوباره نصب کنید

اگر در حال حاضر از نسخه بروزرسانی ‌شده برنامه استفاده می‌کنید یا اگر بروزرسانی مشکل “Android Apps Not Working” را برطرف نمی‌کند، می‌توانید برنامه را حذف نصب و دوباره نصب کنید. برای حذف نصب، روی آیکون App در صفحه اصلی گوشی خود ضربه بزنید و وقتی ظاهر شد گزینه Uninstall را انتخاب کنید. مجدداً برای تایید بر روی Uninstall ضربه بزنید. اکنون به Google Play مراجعه کرده و دوباره برنامه را نصب کنید. اگر هنگام نصب یک برنامه یا بازی از Play Store، خطای «This App Won’t Work For Your Device» را مشاهده کردید، ممکن است با گوشی اندروید شما سازگار نباشد.

۶- اتصال اینترنت را بررسی کنید

بسیاری از برنامه‌های اندروید از حالت آفلاین پشتیبانی نمی‌کنند. این بدان معناست که برای اجرای آن برنامه‌ها باید یک اتصال اینترنتی فعال و پایدار داشته باشید. هر زمان که برخی از برنامه‌های اندروید کار نمی‌کنند، باید اتصال Wi-Fi یا اینترنت تلفن همراه خود را بررسی کنید. در صورت امکان، می‌توانید با اتصال به اینترنت دیگری بررسی کنید که آیا برنامه کار می‌کند یا خیر. این می‌تواند علت باز نشدن برنامه اینستاگرام در اندروید نیز باشد.

۷- توقف دانلود در گوشی اندروید

اگر دانلود چند فایل در گوشی یا تبلت اندرویدی شما انجام می‌شود، برخی از برنامه‌هایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند به دلایل روشنی کار نمی‌کنند. برای حل این مشکل، باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما در حال دانلود چیزی است یا خیر. اگر بله، دانلود را متوقف کنید و دوباره آن برنامه را اجرا کنید تا عملکرد آن را بررسی کنید.

۸- فضای ذخیره‌سازی یا Storage گوشی را آزاد کنید

آیا حافظه داخلی شما فضای کافی برای اجرای برنامه را دارد؟ هر زمان که یک برنامه اندروید کار نمی‌کند، باید فضای ذخیره‌سازی موجود در گوشی خود را بررسی کنید. می‌توانید Settings App را باز کنید و به Device Care بروید. فضای موجود را در بخش Storage بررسی کنید. اگر فضای ذخیره سازی تقریباً پر است، با حذف فایل‌ها یا برنامه‌های با حجم بالا، آن را آزاد کنید.

۹- بررسی کنید که آیا برنامه کاربردی است یا خیر

یکی از دلایلی که برنامه‌های اندروید روی دستگاه شما کار نمی‌کنند، مشکلات یا باگ‌های خود برنامه است. اگر در مورد آن شک دارید، آخرین بررسی‌ها را در صفحه برنامه Google Play Store بررسی کنید که شخص دیگری همین مشکل را گزارش کرده است یا خیر.

۱۰- گوشی خود را مجدداً Restart کنید

مهم نیست که این روش چقدر عمومی به نظر می‌رسد، راه اندازی مجدد گوشی‌های اندرویدی گاهی اوقات مشکلات مختلفی از جمله “Android Apps Not Working” را حل می‌کند. بنابراین، اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، می‌توانید آن را امتحان کنید. فقط گوشی را Restart یا راه اندازی مجدد کنید.

البته یک راه دیگری نیز وجود دارد. Settings App را باز کنید، روی General Management ضربه بزنید و از منو گزینه Reset را انتخاب کنید. روی Reset All Settings ضربه بزنید و دکمه Reset Settings را برای تایید انتخاب کنید.

پس از Restart دستگاه و نمایش صفحه اصلی، سعی کنید برنامه‌ای را که قبلاً کار نمی‌کرد راه‌اندازی کنید. اگر مشکل حل شود، عالی است! اگر نه، به روش عیب‌یابی بعدی ادامه دهید.

۱۱- سیستم عامل اندروید را بروز کنید

همانطور که یک سیستم‌ عامل اندروید به پایان عمر خود (EOL) می‌رسد، توسعه دهندگان برنامه‌های خود را برای نسخه‌های اندروید بعدی که هنوز در خدمت هستند، بروز می‌کنند. گاهی اوقات، توسعه دهندگان از برنامه‌های خود برای سیستم عامل‌های EOL پشتیبانی نمی‌کنند.

در حال حاضر، تمام سیستم‌‌ عامل‌های اندرویدی زیر Android 10 Queen Cake یا به EOL رسیده‌اند یا دیگر بروزرسانی‌های امنیتی دریافت نمی‌کنند. در نهایت، توسعه دهندگان نیز پشتیبانی از چنین سیستم عامل را متوقف کردند. اگر از Android Pie یا سیستم ‌عامل قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، باید آن را به Android 10 یا جدیدتر ارتقا دهید. در این صورت از اکثر برنامه‌های بازار Google Play به راحتی می‌توانید، استفاده کنید. برای بروزرسانی سیستم عامل گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود این مراحل را دنبال کنید:

  • Settings App را باز کنید و به پایین بروید تا System Updates را پیدا کنید.
  • روی System Updates ضربه بزنید و سپس Check For Updates را انتخاب کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه ارتقای سیستم عامل، آن را اعمال کنید.

جهت حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید سیستم عامل اندروید را بروز کنید

اگر هیچ ارتقای سیستم‌‌ عاملی را نمی‌بینید، به این معنی است که نه Google و نه سازنده دستگاه هیچ ارتقای سیستم‌ عامل دیگری را برای دستگاه شما برنامه‌‌ریزی نکرده‌اند. در نتیجه برای استفاده از جدیدترین سیستم عامل اندروید باید یک گوشی هوشمند اندرویدی جدید خریداری کنید. وقتی به آخرین سیستم عامل اندروید منتقل می‌شوید، برنامه‌های اندرویدی را که روی گوشی هوشمند قدیمی کار نمی‌کردند، نصب کنید. شما باید بتوانید بدون هیچ مشکلی از آن برنامه‌ها استفاده کنید و این مشکل کار نکردن برنامه‌های اندروید را با موفقیت حل می‌کند.

۱۲- بروزرسانی ها را برای WebView سیستم اندروید حذف کنید

Android System WebView خدمات مختلف سیستم اندروید را تسهیل می‌کند، از جمله به برنامه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد HTML یا سایر صفحات وب را در برنامه باز کنند. اگر گوشی اندروید شما آخرین نسخه سیستم Android WebView را ندارد، ممکن است نتواند برنامه‌هایی را که به شدت به این ارائه‌دهنده خدمات سیستم وابسته هستند اجرا کند.

ابتدا سعی کنید برنامه را Force Stop کنید و دستگاه خود را مجددا Restart کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • به تنظیمات اندروید بروید و روی Apps ضربه بزنید.
  • اکنون برنامه Android System WebView را جستجو کنید.
  • هنگامی که برنامه را در Settings > Apps پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید.
  • Force Stop را انتخاب کنید.
  • گوشی هوشمند یا تبلت را مجددا Restart کنید.

بروزرسانی ها را برای WebView سیستم اندروید حذف کنید

اکنون اندروید باید برنامه Android System WebView را راه‌اندازی می‌کرد. سعی کنید برنامه‌ای را که قبلاً باز نشده بود باز کنید. اگر هنوز کار نمی‌کند، ‌بروزرسانی‌های WebView سیستم اندروید را با دنبال کردن این مراحل حذف نصب کنید:

  • به Settings > Apps > Android System WebView بروید.
  • روی منوی Kebab یا آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی Uninstall Updates ضربه بزنید.
  • برای تایید عمل، دوباره روی OK ضربه بزنید.

اکنون، سعی کنید برنامه‌هایی را که قبلاً خوب کار نمی‌کردند، اجرا کنید. اگر برنامه‌ها کار می‌کنند، به این معنی است که هر بروزرسانی اخیر برای برنامه WebView سیستم اندروید حاوی اشکال است. باید منتظر بروزرسانی بعدی باشید.

اغلب Google Play > avatar > Manage Apps And Devices > See Details در قسمت به‌روزرسانی‌های موجود برای آپدیت‌های جدید ابزار WebView سیستم اندروید بررسی کنید.

۱۳- حل مشکل باز نشدن برنامه در اندروید با Safe Mode

یکی دیگر از راه‌های ممکن برای رفع مشکل کار نکردن برنامه های اندروید در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، راه‌اندازی دستگاه در حالت ایمن یا Safe Mode است. در حالت ایمن، سیستم اندروید تمام Widgets صفحه اصلی را پاک می‌کند. بنابراین، Widgets صفحه اصلی را که استفاده می‌کنید یادداشت کنید یا به سادگی از صفحه اصلی عکس بگیرید. هنگامی که دستگاه اندروید را در حالت عادی Restart می‌کنید، می‌توانید برای بازیابی Widgets صفحه اصلی خود، به آن اسکرین شات مراجعه کنید.

در اینجا دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای راه‌اندازی دستگاه در حالت ایمن یا Safe Mode دنبال کنید:

  • گوشی اندروید خود را خاموش کنید.
  • پس از خاموش شدن دستگاه ۱۰ ثانیه صبر کنید.
  • اکنون دکمه پاور را به آرامی فشار دهید تا دستگاه اندروید روشن شود.
  • به محض شروع انیمیشن راه اندازی یا ظاهر‌شدن آرم سازنده، کلید کاهش صدا دستگاه را فشار داده و نگه دارید.
  • به فشار دادن کلید ادامه دهید تا انیمیشن راه‌اندازی به پایان برسد و دستگاه Android به حالت Safe راه‌اندازی شود.
  • برنامه‌ای را که قبلاً کار نمی‌کرد آزمایش کنید.

اندروید را در حالت ایمن یا Safe Mode اجرا کنید

از طرف دیگر، زمانی که دستگاه روشن است، دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی خاموش کردن نمایش داده شود. روی دکمه خاموش/روشن ضربه بزنید و نگه دارید تا گزینه راه‌اندازی مجدد به حالت Safe در بیاید. برای راه‌اندازی مجدد دستگاه در حالت Safe، روی OK ضربه بزنید.

۱۴- گوشی خود را به تنظیمات Factory Reset کنید

توجه کنید با انجام اینکار تمام داده های شما حرف میشود پس قبل از انجام مراحل حتما از اطلاعات حیاتی و مهم خود بکاپ بگیرید.

Factory Reset همیشه باید آخرین راه حل برای رفع مشکل کار نکردن برنامه‌های اندروید باشد. قبل از انجام Reset دستگاه، داده‌های داخلی بزرگ مانند فیلم‌ها، اسناد، عکس‌ها و غیره را در یکUSB ، هارد دیسک اکسترنال یا رایانه کپی کنید. همچنین، یک نسخه Backup اجباری از دستگاه بگیرید تا تمام تنظیمات، مخاطبین، پیام‌ها، پیام‌های WhatsApp و غیره را با Google Drive همگام‌سازی کنید.

برای Backup اجباری، تنظیمات برنامه را باز کنید و به System > Backup رفته و روی دکمه Backup Now ضربه بزنید.

۱۵- عدم استفاده از لانچرهای شخص ثالث

آیا از یک برنامه لانچر شخص ثالث مانند Nova استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است، شایان ذکر است که مشکلات مربوط به آن برنامه Launcher می‌تواند باعث شود برنامه‌ها در اندروید شما کار نکنند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است به برنامه Launcher پیش‌فرض اندروید خود بروید و بررسی کنید که آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر.

سوالات متداول

علت باز نشدن برنامه ها بعد از آپدیت اندروید چیست؟

در بسیاری از مواقع لازم است که بعد از اتمام آپدیت، یکبار گوشی را ریست کرده و مجددا برنامه را باز کنید.

گاهی اوقات برنامه گوگل در اندروید خود به خود بسته می‌شود، راهکار چیست؟

ابتدا وارد تنظیمات گوگل شوید. در قسمت Search Settings کلمه‌ی Cache را سرچ کنید. گزینه‌ی Clear Browsing Data را انتخاب کنید. Time Range را روی All Time قرار داده و تمام گزینه‌های زیرین را با زدن تیک آن انتخاب کنید. سپس Clear Data را بزنید.

جمع بندی

وقتی برنامه‌های اندروید کار نمی‌کنند، می‌تواند واقعاً خسته‌کننده باشد. اولین اقدام در صورت مشکل باز نشدن برنامه ها در گوشی اندروید می‌تواند Restart گوشی، از طریق Force Stop برنامه باشد. در بیشتر موارد با انجام این روش برنامه باز می‌شود. بروزرسانی برنامه توسط Google Play Store نیز می‌تواند کمک‌ کننده باشد. هنگامی که اندروید خود را در حالت ایمن یا Safe Mode بوت می‌کنید، بدون برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث اجرا می‌شود. همچنین با کاهش فضای Storage، پاک کردن کش برنامه‌ها، بررسی اتصال اینترنت، توقف دانلود فایل‌های دیگر، حذف و نصب مجدد برنامه، حذف بروزرسانی‌ها را برای WebView می‌توان به افزایش کارایی برنامه‌ها کمک کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای کمک به شما در زمینه بروز مشکل در راه‌اندازی برنامه‌ها مثل باز نشدن برنامه اس ام اس در اندروید، روش‌هایی را برای رفع مشکل «Android Apps For Working» به اشتراک گذاشتیم. می‌توانید روش‌های ذکر شده در اینجا را دنبال کنید و مشکلتان را حل کنید. در نظرات به ما بگویید کدام روش برای شما بهتر عمل می‌کند. علاوه بر این، حتما این مطلب را با دوستان خود که از گوشی یا تبلت اندرویدی استفاده می‌کنند به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 4 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب