مطلب فعلی :

راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در آیفون ( iMessage و تماس)

رفتن به بالا

راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در آیفون ( iMessage و تماس)

نوشته admin

3 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در ایفون ( iMessage و تماس)

راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در آیفون ( iMessage و تماس)

افرادی که به پیام های شما پاسخ نمی دهند یا تلفن خود را بر نمی دارند ممکن است شما را بلاک کرده باشند. 🚫 مسدود کردن مخاطبین در آیفون کار چندان سختی نیست، اما تشخیص اینکه آیا یک مخاطب شما را مسدود کرده است یا خیر می تواند دشوار باشد زیرا هیچ اعلانی در این مورد دریافت نخواهید کرد. در مطلب راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در آیفون بخش iMessage و تماس می توانید مراحل مختلفی را که می توانید برای تعیین اینکه آیا مخاطبی شماره شما مسدود کرده یا که حالت مزاحم نشوید را فعال کرده است را دریافت کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید:
نمایش

نحوه فهمیدن بلاک شدن در آیفون

Ways To Know If Someone Has Blocked Your Number On iMessage and Call iPhone

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هنگامی که فردی شما را مسدود می کند، اعلانی برای شما ارسال نمی شود به همین خاطر نمی توانید متوجه شوید که بلاک شده اید. در ادامه روش های مختلفی که گفته می شود به شما کمک می کند تا مسدود شدن خود را تشخیص دهید، آورده شده است.

علائم بلاک شدن در گوشی iOS چیست؟

اینکه تماس‌های شما مستقیما به پست صوتی می‌رود، اعلان تحویل پیام‌های متنی خود را دریافت نمی‌کنید و هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنید می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شخصی شما را مسدود کرده است. با این حال، اگر فرد حالت مزاحم نشوید را فعال کرده باشد یا خارج از منطقه خدمات خود باشد، ممکن است این علائم را مشاهده کنید.

۱- تشخیص بلاک شدن اس ام اس در ایفون با ارسال iMessage

با iMessage، کاربران آیفون می‌توانند پیام‌های رمزگذاری شده را از طریق متن، تصویر یا ویدیو به مخاطبین خود ارسال کنند. هنگامی که یک مخاطب شما را مسدود می کند، دستگاه مورد نظر پیامک ها و تماس های شما را دریافت نمی کند. با این حال، همچنان می‌توانید از برنامه iMessage برای ارسال پیامک به آن‌ها استفاده کنید و پیام‌ها به حساب iCloud آن شخص می‌روند.

تشخیص بلاک شدن اس ام اس در ایفون با ارسال iMessage

با این حال، در صورت نیاز به ارسال پیام متنی فوری، استفاده از iMessage گزینه خوبی نیست، اما آن شخص تنها زمانی پیام شما را مشاهده می کند که حساب iCloud خود را بررسی کند.

نحوه ارسال پیامک به مخاطبی که شما را در این برنامه پیام‌رسانی مسدود کرده است در ادامه آمده است:

برنامه iMessage خود را باز کنید.

سپس روی آیکن مربع در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا مکالمه جدیدی شروع شود.

به دنبال مخاطبی بگردید که شما را مسدود کرده است یا شماره تلفن یا Apple ID او را وارد کنید.

پیام خود را در قسمت متن در پایین صفحه بنویسید. همچنین می توانید استیکر اضافه کنید، تصاویر را پیوست کنید و غیره.

روی آیکن فلش آبی رنگ در کنار قسمت متن ضربه بزنید، سپس پیام کوتاه خود را ارسال کنید.

۲- با آنها تماس تلفنی برقرار کنید

نشانه رایجی که نشان می دهد شخصی شما را مسدود کرده است این است که تماس های شما مستقیماً به پست صوتی می رود. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که موارد دیگری نیز می‌توانند باعث شوند تماس‌های شما به پست صوتی بروند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخاطب حالت مزاحم نشوید را فعال کرده باشد.
  • شماره مشغول است و تماس های شما را به صورت دستی رد می کند زیرا نمی تواند پاسخ دهد.
  • باتری گوشی تمام شده است.
  • تلفن خود را خاموش کرده است.
  • مخاطب در منطقه ای با خدمات ضعیف یا خارج از منطقه خدمات شرکت مخابراتی است.

۳- غیرفعال کردن کالر آی دی

غیرفعال کردن کالر آی دی هم یکی از روش‌هایی است که می‌توانید بدانید که آیا کسی شما را در آیفون شما مسدود کرده است. ویژگی Caller ID تماس‌های شما را فیلتر می‌کند. اگر کالر آی دی را غیرفعال کنید، تماس‌های شما انجام می‌شود زیرا دستگاه آن‌ها نمی‌تواند شماره شما را شناسایی کند.

از آنجایی که بسیاری از افراد به تماس‌های ناشناس پاسخ نمی‌دهند، این یک روش صد در صدی نیست. با این حال، اگر تماس مستقیماً به پست صوتی نمی رود، احتمال زیادی وجود دارد که آن شخص شماره شما را مسدود کرده باشد.

در ادامه نحوه غیرفعال کردن کالر آی دی آمده است:

به تنظیمات یا Settings بروید.

به دنبال گزینه ای به نام تلفن یا Phone باشید.

ویژگی Caller ID را جستجو کنید و از سوئیچ برای فعال یا غیرفعال کردن آن استفاده کنید.

غیرفعال کردن کالر آی دی

توجه داشته باشید که می‌توانید ویژگی Caller ID را در دستگاه‌های آیفون غیرفعال کنید، اما اگر فرد مسدود شده از گوشی اندروید استفاده می‌کند، این روش در دسترس نیست.

۴- رنگ حباب متن را بررسی کنید

اکثر کاربران آیفون از طریق سرویس iMessage پیامک ارسال می کنند. این برنامه از رمزگذاری برای محافظت از پیام‌های متنی استفاده می‌کند اما برای ارسال پیام به اتصال اینترنت نیاز دارد.

هر زمان که از طریق سرویس iMessage پیامی ارسال کنید، یک حباب متن آبی خواهید دید. وقتی متنی را به عنوان یک پیام کوتاه معمولی ارسال می کنید، به جای آن یک حباب متن سبز دریافت خواهید کرد.

با این حال، هنگامی که تلفن شما سعی می کند پیام شما را به عنوان یک پیام کوتاه معمولی ارسال کند، می توانید گزینه Send as SMS را در تنظیمات iMessage خود فعال کنید. به عنوان مثال، اگر حباب پیام از آبی به سبز تبدیل شود، آن شخص شما را مسدود نکرده است.

توجه داشته باشید که این روش صد در صد نیست زیرا دلایل دیگری می‌تواند مانع از دریافت پیامک شود.

رنگ حباب متن را بررسی کنید

۵- فهمیدن بلاک شدن در ایفون با بررسی سایر برنامه های پیام رسان

اگر فکر می‌کنید مخاطبی شما را مسدود کرده است، می‌توانید برنامه‌های جانبی مختلف را امتحان کنید تا ببینید آیا این مخاطب در این پلتفرم‌ها حضور دارد یا خیر.

از برنامه فیسبوک مسنجر استفاده کنید

در اینجا نحوه مشاهده اینکه آیا شخصی شما را در فیس بوک مسدود کرده است، آمده است:

برنامه فیس بوک مسنجر را باز کنید.

به دنبال مخاطبی باشید که ممکن است شما را در این برنامه پیام‌رسان مسدود کرده باشد.

در صورتی که نام این اشخاص را می بینید اما نمی توانید به پروفایل آنها دسترسی داشته باشید ممکن است شما مسدود شده باشید.

سعی کنید برای آنها پیام ارسال کنید. اگر علامت تیک آبی رنگ را نمی‌بینید، آن‌ها پیام ها را نمی‌خوانند و ممکن است شما را در لیست مسدود شده خود داشته باشند.

از واتساپ استفاده کنید

برای بررسی بلاک شدن در واتساپ، برنامه WhatsApp را باز کنید و به دنبال مخاطب بگردید.

اگر نمی توانید وضعیت آنلاین وی را در پنجره چت ببینید، شما مسدود شده اید.

هنگامی که می خواهید برای آنها یک پیام ارسال کنید، تیک دوم را مشاهده نمی کنید؛ نشان می دهد که مخاطب مورد نظرتان شما را نخوانده است.

ی توانید سعی کنید با مخاطب در WhatsApp تماس بگیرید. اگر در لیست مسدود شده آنها باشید، تماس برقرار نخواهد شد.

Snapchat را بررسی کنید

Snapchat را باز کنید.

سعی کنید به دنبال مخاطبی بگردید که شما را مسدود کرده است. اگر در نتایج جستجو ظاهر نشد، در لیست مسدود شده هستید.

اینستاگرام را بررسی کنید

اگر فردی را در اینستاگرام جستجو می کنید، اما نمی توانید عکس پروفایل او را ببینید یا حساب کاربری او را مشاهده کنید (صفحه احتمالاً خالی خواهد بود، با پیامی که می گوید “صفحه در دسترس نیست” یا “هنوز هیچ پستی وجود ندارد” را مشاهده خواهید کرد)، به این معنی است که شخص دیگری شما را در اینستاگرام بلاک کرده است.

۶- تشخیص بلاک شدن شماره در ایفون با حالت Do Not Disturb Mode

تعیین اینکه آیا مخاطبی شما را مسدود کرده است یا حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) را فعال کرده است، می تواند چالش برانگیز باشد زیرا در هر دو مورد تماس های شما مستقیما به پست صوتی می روند.

می‌توانید حالت Do Not Disturb Mode را دور بزنید تا ببینید آیا شخص از این ویژگی استفاده می‌کند یا شما را مسدود کرده است:

یک بار با شماره آنها تماس بگیرید و منتظر بمانید تا تماس به پست صوتی برود.

ظرف سه دقیقه دوباره تماس بگیرید.

اگر فرد از حالت مزاحم نشوید استفاده می کند، تماس دوم برقرار می‌شود، زیرا تماس دوم می‌تواند نشان دهنده وضعیت اضطراری باشد.

تشخیص بلاک شدن شماره در ایفون با حالت Do Not Disturb Mode

۷- تشخیص بلاک شدن در گوشی ایفون با پاسخ های خودکار

حالت فوکوس یک ویژگی آیفون است که حواس‌پرتی را هنگام رانندگی یا کار کاهش می‌دهد. کاربران می‌توانند پاسخ‌های خودکار را انتخاب کنند تا به مخاطبین خود اطلاع دهند که مشغول هستند و بعدا به آنها پاسخ خواهند داد.

سعی کنید یک پیام متنی برای مخاطب خود بفرستید. اگر پاسخی خودکار دریافت کردید، نشانه آن است که شما را مسدود نکرده اند.

۸- تماس با آیفون مستقیماً به پست صوتی می رود

وقتی کسی شما را مسدود می کند، تماس های شما پس از یک زنگ به پست صوتی می رود. می توانید با استفاده از شماره دیگری برای تماس با آنها متوجه شوید که آیا شخصی شما را مسدود کرده است:

با تلفن معمولی خود با مخاطب تماس بگیرید تا ببینید آیا تماس مستقیماً به پست صوتی می رود یا خیر.

یک تلفن از یک دوست خود قرض بگیرید و سعی کنید با مخاطب تماس بگیرید. اگر قبل از رفتن به پست صوتی بیش از یک زنگ را بشنوید، مخاطب احتمالا شما را مسدود کرده است.

۹ – فهمیدن بلاک شدن در ایفون از روی سکوت فرد در چت های گروهی

یکی دیگر از نشانه های ظریف که نشان می دهد شما بلاک شده اید می تواند سکوت فرد مقابل در چت های گروهی باشد که قبلا در آنجا فعال بوده اند. اگر پیام‌های شما در یک چت گروهی نتواند پاسخی را از سوی مسدودکننده فرضی برانگیزد، می‌تواند نشان دهد که آنها شما را مسدود کرده‌اند. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که فرد در وهله اول سرش شلوغ باشد و زمان بررسی چت گروهی را نداشته باشد.

وقتی کسی شماره شما را مسدود می کند چه کاری می توانید انجام دهید؟

بهتر است به آنها احترام بگذارید و از تماس با آنها خودداری کنید. تماس با آنها، بررسی رنگ حباب متن iMessage، آزمایش سایر برنامه های پیام رسانی و بررسی پاسخ های خودکار به شما کمک می کند تا تأیید کنید که این شخص شما را مسدود کرده است. با این حال، بهتر است وقتی متوجه شدید که شخص شما را مسدود کرده است، تماس یا پیامک را متوقف کنید. در مواقع اضطراری، می توانید یک تلفن از یک دوست قرض بگیرید یا ویژگی Caller ID را غیرفعال کنید.

سوالات متداول

چگونه با کسی که شما را بلاک کرده است تماس بگیرید؟

اگر شخصی شما را مسدود کرده است اما همچنان می‌خواهید با او تماس بگیرید، می توانید از روش هایی که شماره تلفن شما را مخفی می کند استفاده کنید.

از کجا بفهمیم در آیفون شماره بلاک شده زنگ زده است؟

اگر پست صوتی ندارید همچنان می توانید مشاهده کنید که شماره مسدود شده با شما تماس گرفته است یا خیر، زیرا همچنان در تماس های اخیر شما ظاهر می شود. این بدان خاطر است که یک فرد مسدود شده با شما تماس می گیرد، گوشی شما همچنان زنگ می زند اما فقط یک بار.

چگونه بفهمیم در پیامک بلاک شدیم؟

وقتی که پیامکی را به فرد مورد نظرتان ارسال می کنید، تائیدیه ارسال را دریافت نمی کنید. البته این روش صد در صد نیست.

جمع بندی

روش های مختلفی برای درک اینکه شخصی شماره شما را بلاک کرده است یا خیر وجود دارد. شما می توانید به این شخص پیامک دهید، در صورتی که بلاک شده باشید شما تائیدیه دریافت پیامک را دریافت نخواهید کرد. همچنین با تماس گرفتن با این فرد، در صورت مسدود شدن به صندوق پستی هدایت می شوید و یا بعد از یک بار بوق زدن تماس قطع می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در آیفون امروز کلاسیک وب ما سعی کردیم تمام راهکارهای موجود را به شما توضیح دهیم. اگر روش دیگری سراغ دارید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 3 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب