مطلب فعلی :

راه اندازی دریل شارژی با برق شهر : آموزش ۰ تا ۱۰۰ (فوق کاربردی)

رفتن به بالا

راه اندازی دریل شارژی با برق شهر : آموزش ۰ تا ۱۰۰ (فوق کاربردی)

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
راه اندازی دریل شارژی با برق شهر : آموزش 0 تا 100

راه اندازی دریل شارژی با برق شهر : آموزش ۰ تا ۱۰۰ (فوق کاربردی)

دریل‌های شارژی یک ابزار کاربردی و پراستفاده است که برای انجام فعالیت‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. این دریل‌ها بدون نیاز اتصال به منبع برق می‌توانند آزادی عمل بیشتری به کاربر بدهند. اما ممکن است به هر دلیل و پس از مدت زمانی، باتری ابزار شارژی ضعیف شود؛ بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای خرید یک دریل جدید یا تعویض باطری، با چند ابزار ساده آن را برقی کنند. در این مطلب می‌خواهیم نحوه تبدیل دریل شارژی به برقی را به شما آموزش دهیم.

تبدیل دریل شارژی به برقی چگونه قابل انجام است؟

راه اندازی دریل شارژی با برق شهر یک راه خوب برای صرفه‌جویی در خرید ابزار است. این کار مزیت‌های فراوانی به همراه دارد که از جمله آن‌ها باید به کاهش هزینه‌های مرتبط با دریل و باتری آن اشاره کرد. برای انجام این کار شما به دو مهارت مهم نیاز دارید:

  • لحیم‌کاری

  • علم الکترونیک

اگر می‌خواهید شخصا این کار را انجام دهید و هیچ اطلاع و دانشی پیرامون این دو مهارت مهم ندارید، لازم است با این دو مهارت آشنا شوید. لحیم‌ کاری مهارتی است که در آن شما باید به کمک یک دستگاه هویه و ابزارهای مرتبط با آن، سیم‌های مربوطه را لحیم‌کاری کنید. در واقع روال کار این است که باید سیم‌های داخل کابل را به رابط باتری دریل شارژی متصل کنید.

راه اندازی دریل شارژی با برق شهر نیازمند دقت بالایی است و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند باعث صدمه دیدن یا روشن نشدن دریل شود. همچنین بخش مهم بعدی، داشتن اطلاعات پایه‌ای و کافی از علم الکترونیک است. داشتن این دانش باعث می‌شود شما مدار دریل را بهتر بشناسید و سیم‌های مربوطه را به درستی وصل کنید.

لازم به ذکر است که اگر نسبت به دو مورد یاد شده، اطلاعات و علم کافی ندارید، ممکن است با خطراتی همچون آسیب دیدن دریل یا روشن نشدن آن روبه‌رو شوید. پس اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، از افراد آگاه و متخصص کمک بگیرید یا در اینترنت به دنبال آن باشید.

تبدیل دریل شارژی به برقی چگونه قابل انجام است؟

مراحل تبدیل دریل شارژی به برقی

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، قطعات و ابزارهای مورد نیاز است. این ابزارها احتمالا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند اما اگر یکی از آن‌ها موجود نبود، حتما باید آن را تهیه کنید. هر کدام از این ابزارها در تبدیل دریل شارژی به برقی کارایی خاص خود را دارند و باید مطمئن شوید همه آن‌ها در دسترس هستند.

ابزارهای مورد نیاز

فهرست ابزارهای لازم برای تبدیل دریل شارژی به دریل برقی به شرح زیر است.

  • هویه و روغن لحیم

  • پیچ‌گوشتی

  • آداپتور

  • سیم

  • کاغذ سنباده

  • مشعل گازی کوچک

  • سیم چین و سیم لخت‌کن

مرحله اول شروع کار

برای راه اندازی دریل شارژی با برق شهر، ابتدا باید مطمئن شوید که دریل کاملا خاموش بوده و باتری آن نیز خالی شده است. همچنین از دستکش مناسب و سایر وسایل ایمنی همچون عینک محافظ برای انجام این کار استفاده کنید.

همانطور که در رونیکس هم آمده است:

باز کردن دریل اولین قدم است تا به سیم کشی و ترمینال باتری دسترسی پیدا کنید. در این قدم است که دانش و علم شما در تشخیص سیم های درون دریل و منبع تغذیه به کمکتان خواهد آمد.

مرحله دوم

در گام بعدی باید دریل را باز کنید تا پس از جدا کردن و خالی کردن قطعات، به سیم‌کشی و ترمینال باتری (محصل اتصال باتری) برسید. تاکید بر لزوم توجه به علم الکترونیک به همین منظور است. اگر نمی‌دانید چه سیمی را باید پیدا کنید، از یک شخص آشنا با این مسائل سوال کنید یا در اینترنت آموزش‌های آن را بررسی کنید.

سپس باید کابل مورد نظر که همان منبع تغذیه دریل است را پیدا کرده و قسمت انتهایی آن را برش دهید. این قسمت قرار است به دریل متصل شود. لازم به ذکر است که اگر کابل شما دارای جک مخصوص است، نیازی به برش قسمت انتهایی سیم نخواهید داشت.

مراحل تبدیل دریل شارژی به برقی

مرحله سوم

در ادامه کار تبدیل دریل شارژی به برقی،پس از برش انتهای کابل، باید روکش سیم‌های بیرون‌زده را با یک سیم لخت کن جدا کرده تا آن را برای لحیم کاری آماده کنید. در این مرحله اگر رابط باتری دارای زنگ زدگی یا هر نوع آلودگی دیگر است، باید آن را به وسیله کاغذ سنباده پاک کنید.

سپس در گام بعدی باید این رابط را به روغن لحیم آغشته کنید. در این مرحله سیم‌های مربوط به کابل را به ترمینال باتری لحیم کنید. اگر اقدام به خارج کردن ترمینال باتری کرده‌اید، باید سیم‌های کابل را به‌صورت مستقیم به سیم‌های درون دریل وصل کرده و آن‌ها را لحیم کنید.

اگر در این زمینه مبتدی هستید و دانش کمی درباره الکترونیک دارید، احتمال اینکه لحیم کاری سیم‌ها را اشتباه انجام دهید، وجود دارد. در این صورت احتمال روشن نشدن دریل بسیار بالاست و فرآیند انجام شده برای راه اندازی دریل شارژی با برق شهر، نتیجه مشخصی نخواهد داشت. پس باید دوباره سیم‌ها را جدا کرده و در جهت مخالف هم لحیم کنید.

سوالات متداول

برقی کردن یک دریل شارژی کمی سخت است و پیچیدگی نسبتا خاصی هم دارد و در انجام آن باید نهایت دقت را به‌کار بگیرید. در ادامه به مهم‌ترین سوالات مطرح شده در این زمینه می‌پردازیم. اگر مشکل یا چالشی در انجام مراحل مربوطه داشتید و سوال شما در لیست سوالات متداول وجود نداشت، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۱. چرا باید دریل شارژی را به دریل برقی تبدیل کنیم؟

دریل شارژی دارای یک باتری است که پس از مدتی عمر آن به سر آمده و احتمالا دیگر نمی‌توانید با شارژکردنش از آن استفاده کنید. همچنین هزینه‌های تعویض باتری نیز بسیار بالاست و این چرخه ممکن است تا مدتی طولانی ادامه داشته باشد. به همین منظور توصیه می‌شود به‌جای خرید و تعویض مداوم باتری، اقدام به تبدیل دریل شارژی به برقی کنید.

۲. تبدیل دریل شارژی به برقی چه فایده‌ای دارد؟

این کار می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های مربوط به تعویض ماهانه یا سالانه باتری شود تا یکبار برای همیشه دریل خود را برقی کنید و مشکلی در استفاده طولانی‌مدت از آن نداشته باشید. این موضوع همچنین کمک می‌کند تا قدرت دریل شما بیشتر شود؛ زیرا ذخیره باتری به اندازه برق شهری قدرت ندارد.

۳. آیا داشتن مهارت لحیم‌کاری و علوم الکترونیک برای تبدیل یک دریل شارژی به دریل برقی اجباری است؟

بدون داشتن چنین مهارت‌هایی، راه اندازی دریل شارژی با برق شهر شاید شدنی باشد و بتوان از طریق یک آموزش ویدیویی آن را انجام داد؛ اما این کار خطر زیادی دارد و احتمال آسیب دریل و خراب شدن دائمی آن نیز وجود دارد. برای این کار بهتر است ابتدا آموزش‌های فنی و مربوطه را پشت سر بگذارید تا بتوانید از نحوه انجام کار و شناخت و درک قطعات مطمئن شوید.

سخن نهایی

همانطور که می‌دانید عمر باتری دریل‌ها پس از مدتی به اتمام می‌رسد؛ بنابراین تبدیل دریل شارژی به برقی یک تصمیم درست و عقلانی است. همچنین تبدیل دریل شارژی به برقی می‌تواند یکی از بهترین کارهای برای جلوگیری از صرف هزینه اضافی باشد. در کنار موارد ذکر شده، باید به شرکت رونیکس نیز اشاره کنیم. شرکت رونیکس، تولید‌کننده و ارائه‌دهنده طیف متنوعی از وسایل و ابزار‌آلات کارگاهی و صنعتی است که شامل نمونه‌های مختلفی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این شرکت، به وب‌سایت رسمی رونیکس مراجعه فرمایید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب