مطلب فعلی :

روش های کشیده نوشتن حروف و اعراب گذاری کلمات در اندروید ، آیفون و کامپیوتر

رفتن به بالا

روش های کشیده نوشتن حروف و اعراب گذاری کلمات در اندروید ، آیفون و کامپیوتر

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
8 روش کشیده نوشتن حروف و اعراب گذاری کلمات در اندروید ، آیفون و کامپیوتر

روش های کشیده نوشتن حروف و اعراب گذاری کلمات در اندروید ، آیفون و کامپیوتر

کشیده نوشتن حروف فارسی و اعراب گذاری به نوشتار متفاوت و زیباتر دیده شدن آنها کمک کند. ✍️ ممکن است بخواهید در کامپیوتر، اندروید یا آیفون مثلا در استوری‌های اینستاگرام مدل جدیدی از نوشته را امتحان کنید. در ادامه به معرفی سریع ترین روش های کشیده نوشتن حروف و اعراب گذاری کامپیوتر و گوشی می پردازیم.

نحوه کشیده نوشتن حروف اندروید ، آیفون و ویندوز

? How Type Long Persian Text in PC, Android and iPhone

به طور خلاصه برای کشیده نوشتن حروف فارسی روش‌های مختلفی وجود دارد، اما میتوانید از هر یک از این راهکارها برای سیستم‌های مختلف استفاده کنید:

کشیده نوشتن حروف در ویندوز استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift+J یا Shift+ –
کشیده نوشتن حروف در اندروید نصب کیبورد هایی مثل SwiftKey، Gboard یا کیبورد کشیده نویس همه کاره
کشیده نوشتن حروف در آیفون زدن دکمه اعداد، نگه داشتن دکمه سمت راست اسپیس برای چند لحظه و انتخاب کلید –
استفاده از وبسایت‌های تایپ حروف فارسی  وبسایت‌های مثل کپی پیست کن

کشیده نوشتن حروف فارسی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در تایپوگرافی محسوب میشود که میتواند به زیباتر شدن کلمات از نظر بصری کمک کند.

۱- کشیده نوشتن حروف فارسی در ویندوز

ترتیب حروف یا روش‌های تایپ حروف فارسی ممکن است در کیبوردهای مختلف بر اساس نوع آنها متفاوت باشد. معمولا در کیبوردهای استاندارد، میتوانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift+J حروف را به صورت کشیده بنویسید.

روش کشیده نویسی حروف در ویندوز

در صورتی که نتوانستید از این روش استفاده کنید، بهتر است کلید Shift+ – را امتحان کنید. این روش ممکن است برای نوشتن برخی کلمات به صورت کشیده کمک کند.

کشیده تایپ کردن کلمات فارسی در ویندوز

برای کشیده نوشتن حروف در ایلوستریتور یا سایر نرم افزارهای ویندوز نیز میتوانید از این روش استفاده کنید.


کشیده نوشتن حروف در اندروید

برای آنکه بتوانید در گوشی‌های اندرویدی حروف را به صورت کشیده داشته باشید، میتوانید از کیبوردهایی که مجهز به این قابلیت هستند. استفاده کنید. به طور مثال کشیده نوشتن حروف در گوشی‌های سامسونگ به وسیله کیبوردهای پیشفرض نصب شده روی آنها امکان پذیر نیست، اما با استفاده از دو ابزار معرفی شده میتوانید اینکار را انجام دهید.

۱- استفاده از کیبورد گوگل

گوگل کیبورد یا Gboard یکی از برنامه های ساخته شده توسط گوگل است که از فارسی و صدها زبان دیگر به خوبی پشتیبانی میکند. پس از نصب و فعالسازی Gboard در گوشی، کلید نقطه از سمت راست را نگه دارید و دکمه خط کشیده را انتخاب کنید.

روش های کشیده نوشتن حروف با استفاده از کیبورد گوگل

۲- استفاده از کیبورد SwiftKey

Microsoft SwiftKey AI Keyboard یکی از کیبوردهای ساخته شرکت مایکروسافت است که قابلیت های خوبی در زمینه نوشتار به زبان فارسی دارد. برای نوشتن حروف فارسی به سبک کشیده در کیبورد SwiftKey باید مطابق تصویر زیر عمل کنید.

استفاده از کیبورد SwiftKey

۳- استفاده از کیبورد کشیده نویس همه کاره

یکی دیگر از روش‌هایی که میتوانید از آن برای برای اعراب گذاری با کیبورد یا کشیده نوشتن کاراکترهای فارسی استفاده کنید، بکارگیری کیبوردهای ایرانی است. در طراحی این کیبوردها همه موارد لازم برای تایپ فارسی قرار دارد و شما میتوانید به سادگی از همه امکانات آن استفاده کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها کیبورد کشیده نویس همه کاره است.

کیبورد کشیده نویس همه کاره


کشیده نوشتن حروف در ایفون

استفاده از روش های کشیده نوشتن حروف در آیفون ممکن است سخت به نظر بیاید. اما در دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS مثل آیپد و آیفون، میتوانید با آوردن کیبورد و زدن روی گزینه اعداد از سمت چپ و فشار دادن دکمه سمت راست اسپیس برای چند لحظه کلید مربوط به کشیده کردن حروف را ببینند و از آن استفاده نمایند.

روش های کشیده نویسی حروف در کیبورد آیفون

استفاده از وبسایت‌های تایپ حروف فارسی

اگر قصد نوشتن حروف فارسی به شکلی خاص و بدون نیاز به نصب هیچگونه برنامه ای را دارید، میتوانید از سایت های مخصوص به آن استفاده کنید. برخی از سایت‌ها به شما کمک میکنند تا بتوانید اعراب گذاری و تحریری نوشتن عبارت‌های فارسی را به شکل راحت تری انجام دهید، در ادامه به برخی از کاربردی‌ترین سایت‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱- سایت کپی پیست کن

یکی از بهترین روش های کشیده نوشتن حروف استفاده از سایت های آنلاین مخصوص به اینکار است. وبسایت کپی پیست کن یکی از ابزارهای کشیده نوشتن حروف آنلاین است که میتواند در زمان شما صرفه جویی کند. تنها لازم است متن موردنظرتان را در باکس اول بنویسید و در قسمت دوم حروف موردنظرتان را برای کشیده شدن وارد کنید. در بخش سوم میتوانید نتیجه را ببینید و به سادگی آن را کپی، و در جای موردنظر پیست کنید.

استفاده از سایت کپی پیست کن برای کشیده نوشتن حروف فارسی

این روش میتوانید برای شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بسیار کاربردی باشد. یا اگر قصد دارید همه حروف مشخصی از یک متن بلند در زمان کوتاهی کشیده شوند، میتوانید از این روش استفاده کنید.

۲- سایت نستعلیق آنلاین

اگر میخواهید متن‌هایی با سبک های مختلف و فونت کشیده نستعلیق آنلاین را در اختیار داشته باشید، میتوانید از سایت نستعلیق آنلاین استفاده کنید. در این وبسایت کافی است متن مورد نظرتان را در باکس تایپ کنید و رنگ نوشته، نوع فونت، سایز و حالت آن را انتخاب کنید. شما میتوانید از فونت‌های پرطرفداری همچون خودکاری، شکسته، نیریزی، کوفی، ثلث، معلی و… استفاده کنید و خروجی تصویری آن را دریافت نمایید.

سایت نستعلیق آنلاین

۳- سایت حدیث نت

اگر نحوه اعراب گذاری در کیبورد را نمیدانید، میتوانید به سادگی از سایت‌های مخصوص اینکار استفاده کنید. سایت‌هایی مثل حدیث نت، به شما این امکان را میدهند تا متن خودتان را وارد کنید و در کمترین زمان ممکن آن را به صورت اعراب گذاری شده تحویل بگیرید. این کار برای صرفه جویی در زمان شما برای اعراب گذاری متن‌ها بلند، بسیار کاربردی است.

استفاده از سایت حدیث نت برای اعراب گذاری متن

۴- استفاده از سایت آی نور

از دیگر روش‌های اعراب گذاری با استفاده از سایت‌های آنلاین، استفاده از بخش اعراب گذاری سایت آی نور است. این وبسایت ساخته آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم انسانی دیجیتال است، که قابلیت اعراب گذاری متون را با دقت بالایی میدهد. برای اینکار کافی است متن خودتان را وارد کنید و پس از زدن کلید پردازش چند لحظه صبر کنید تا نتیجه پردازش را تحویل بگیرید.

اعراب گذاری با کیبورد


اعراب گذاری در کیبورد ویندوز

پیدا کردن کلیدهای مناسب مخصوص اعراب ممکن است برای بسیاری از افراد سخت باشد. برای اینکار باید از کلیدهای ترکیبی مناسب استفاده کنید. به همین دلیل برای سریع تر پیدا کردن آنها در جدول زیر به معرفی کلید ترکیبی اعراب‌ها میپردازیم:

فتحه (ــَـ) Shift + A یا Shift + U
کسره (ــِـ) Shift + D یا Shift + Y
ضمه (ــُـ) Shift + S یا Shift + T
 تنوین (  ً )  Shift + Q

استفاده از کیبورد مجازی ویندوز

یکی از روش‌هایی اعراب گذاری در کیبورد کامپیوتر که میتوانید سریع و آسان‌تر محل دقیق دکمه‌ها را پیدا و از آنها استفاده کنید، بررسی کیبورد مجازی است. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا کلیدهای ترکیبی  Ctrl + Windows + O را به صورت همزمان نگه دارید تا کیبورد روی صفحه ظاهر شود. سپس با زدن دکمه Caps Lock میتوانید محل اعراب و حروف بیشتر را در کیبورد ببینید و از آنها استفاده نمایید. این روش همچنین میتواند برای کشیده نوشتن حروف در ورد نیز موثر باشد.

اعراب گذاری متن در ویندوز با استفاده از کیبورد روی صفحه

از این روش می توانید برای نوشتن حرف پ در کیبورد یا سایر حروفی که جای آن را نمیدانید نیز استفاده کنید.


اعراب گذاری در کیبورد اندروید

برای اعراب گذاری در کیبورد گوشی‌های اندرویدی میتوانید با چند حرکت ساده اینکار را انجام دهید. البته این مسئله تا حدود زیادی بستگی به نسخه سیستم عامل اندروید و مدل گوشی دارد. برای اعراب گذاری در کیبورد سامسونگ لازم است تا علامت فلش رو به بالا را یکبار بزنید و از کلید مورد نظرتان استفاده کنید.

روش های اعراب گذاری در کیبورد سامسونگ


اعراب گذاری در کیبورد ایفون

برای گذاشتن اعراب در کیبوردهای آبفون نیز میتوانید اینکار را به سادگی را انجام دهید ابتدا کیبورد را باز کنید و سپس دکمه اعداد را از سمت چپ کیبورد بزنید. برای مشاهده کارکترهای اعراب دستتان را برای چند لحظه روی کلید سمت راست اسپیس نگه دارید و کاراکتر مدنظرتان را انتخاب کنید.

اعراب گذاری در کیبورد آیفون

اگر به صورت روزمره از اعراب‌ها زیاد استفاده میکنید و نیاز دارید که بیشتر دم دست شما باشند، میتوانید یک کیبورد عربی به تنظیمات کیبورد آیفون اضافه کنید تا سریع‌تر بتوانید از آنها استفاده نمایید.

سوالات متداول

کلید سریع کشیده نوشتن حروف در ویندوز چیست؟

برای آنکه بتوانید حروف را به صورت کشیده بنویسید، میتوانید از کلیدهای Shift یا  J+Shift+ – استفاده نمایید.

جمع بندی

به طور کلی روش‌های مختلفی برای کشیده نوشتن حروف بسته به نوع دستگاه شما وجود دارد. گاهی ممکن است مجبور شوید در برخی از کیبوردهای گوشی که از این قابلیت پشتیبانی نمیکنند، یک برنامه کیبورد جدید مثل Gboard نصب کنید. اما در ویندوز معمولا با استفاده از کلیدهای Shift+J میتوان اینکار را انجام داد. به خاطر داشته باشید که برای زیباتر شدن متنتان باید پیش از هر چیز اصول و روش های کشیده نوشتن حروف بدانید تا بتوانید از آنها در محل مناسب استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما کدام یک از روش های کشیده نوشتن حروف میتواند مفیدتر باشد؟ اگر راهکار دیگری برای کشیده نوشتن حروف در گوشی یا کامیپوتر میشناسید، آن را به ما و سایر خوانندگان معرفی کنید. و تجربیات خودتان را در زمینه اعراب گذاری و نوشتن کلمات فارسی به صورت کشیده برای ما در بخش دیدگاه بنویسید.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب