مطلب فعلی :

نحوه شارژ پاور بانک به صورت صحیح و شارژ اولیه پاور بانک چگونه است؟

رفتن به بالا

نحوه شارژ پاور بانک به صورت صحیح و شارژ اولیه پاور بانک چگونه است؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
نحوه شارژ پاور بانک به صورت صحیح و شارژ اولیه پاور بانک چگونه است؟

نحوه شارژ پاور بانک به صورت صحیح و شارژ اولیه پاور بانک چگونه است؟

داشتن پاور بانک با شما می تواند بسیار کاربردی باشد، به خصوص وقتی که از برق دور هستید. پاوربانک اطمینان می دهد که دستگاه های شما خالی از شارژ نمی شوند. با این حال، برای شارژ دستگاه های شما، خود پاور بانک باید شارژ شود. پاوربانک ها به راحتی می توانند با یک لپ تاپ یا سوکت دیواری شارژ شوند. هنگامی که پاوربانک شما به طور کامل شارژ شد، می توانید آن را جدا کرده و دوباره از آن استفاده کنید. امروز در کلاسیک وب به این می پردازیم که نحوه شارژ پاور بانک به صورت صحیح و شارژ اولیه پاور بانک چگونه است؟

مدت زمان شارژ اولیه پاور بانک و طریقه شارژ صحیح آن چگونه است؟

?What Is the Duration of Power Bank First-Charging? And What is the Best Way

می دانم که اولین باری که یک پاوربانک خریداری کردم، کمی عصبی بودم که چگونه در ابتدا از آن استفاده کنم. استفاده از آن برای اولین بار و هر بار بعد از آن بسیار آسان است، اما می دانم که چرا این جا هستید. من تحقیقاتی را در مورد آن چه باید انجام دهم انجام دادم و در این جا چیزی است که پیدا کردم و آن چه را از تجربه آموخته ام.

نحوه شارژ پاور بانک

شارژ پاور بانک با شارژر موبایل

چراغ های LED را بررسی کنید تا ببینید که پاور بانک شما به شارژ نیاز دارد معمولا در استفاده از پاوربانک برای اولین بار خود دستگاه در کارخانه (در اغلب مدل های معروف بازار) به صورت کامل شارژ شده است . اگر هر زمان که بخواهید یک پاوربانک شارژ شود، شارژ غیر ضروری ممکن است طول عمر آن کاهش یابد. بیشتر پاور بانک ها دارای ۴ چراغ LED در کنار هستند. چراغ با خاموش شدن باتری خاموش می شود. صبر کنید تا فقط ۱ یا ۲ چراغ روشن شود، پاوربانک خود را شارژ کنید.

شارژ پاوربانک برای اولین بار

در صورت امکان، پاوربانک خود را به یک پریز برق وصل کنید. پاوربانک شما باید با کابل USB و آداپتور دیواری همراه باشد. انتهای بزرگتر سیم USB را در آداپتور دیواری وصل کنید. سپس انتهای کوچکتر را به آداپتور برق وصل کنید. بگذارید پاوربانک شارژ شود.

شارژ پاوربانک برای اولین بار

پاوربانک خود را به عنوان یک جایگزین به رایانه یا لپ تاپ وصل کنید. از یک کامپیوتر یا لپ تاپ نیز می توان برای شارژ پاوربانک استفاده کرد. انتهای کوچکتر سیم USB را به پاوربانک متصل کنید. سپس انتهای بزرگتر کابل USB را به درایو USB رایانه یا لپ تاپ خود وصل کنید.

شارژ کردن پاوربانک بر روی رایانه از زمان شارژر دیواری بیشتر طول خواهد کشید.

مدت زمان شارژ پاور بانک

شارژ پاوربانک با شارژر گوشی

دستورالعمل سازنده خود را برای برآورد زمان شارژ بررسی کنید. شما نباید شارژ پاور بانک خود را طولانی تر از حد لازم بگذارید. دستورالعمل های سازنده شما باید به شما اطلاع دهد که مدت زمان شارژ آن چقدر طول می کشد. اکثر پاوربانک ها ظرف ۱، ۲ ساعت شارژ می شوند. در ادامه به صورت کامل به مدت زمان شارژ پاوربانک و روش های فهمیدن آن خواهیم پرداخت.

مدت زمان شارژ پاور بانک

به محض شارژ شدن کامل شارژر را جدا کنید. شارژر را به صورت متناوب بررسی کنید. به محض روشن شدن تمام چراغ های LED، شارژر را از آن جدا کنید. چراغ های پاوربانک شما ممکن است تا زمانی که به طور کامل شارژ نشود، روشن یا خاموش شود، در این مرحله این چراغ روشن خواهد شد.

اگر چراغ های LED شما کار نمی کنند، پس از گذشت زمان تخمینی شارژ، شارژر را از برق جدا کنید.

راهنمای استفاده از پاور بانک شیائومی

بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاوربانک به درستی شارژ شده است. پس از شارژ کردن پاوربانک خود، یکی از دستگاه های الکترونیکی خود را با استفاده از کابل USB به بانک وصل کنید. اگر پاوربانک به طور صحیح شارژ شود، دستگاه باید شارژ را شروع کند.

اگر دستگاه شارژ نشد، سعی کنید آن را به یک پریز برق وصل کنید. اگر پاوربانک شما هنوز شارژ نمی شود، ممکن است خراب شده باشد. برای اطلاع از رفع این مشکل با سازنده تماس بگیرید.

شارژ پاوربانک برای اولین بار

نحوه شارژ پاور بانک

در بیشتر موارد از سوکت دیواری استفاده کنید. به طور کلی، سوکت های دیواری سریع تر از کامپیوتر یا لپ تاپ پاوربانک را شارژ می کنند. به شارژ کردن پاوربانک خود از طریق پریز دیواری اطمینان کنید، مگر اینکه فقط یک لپ تاپ یا رایانه در دسترس داشته باشید.

فقط از کابل شارژ پاور بانک برای شارژ آن استفاده کنید. پاوربانک باید با کابل شارژ با درگاه USB و آداپتور دیواری همراه باشد. از استفاده از کابل شارژ متفاوت که برای پاور بانک طراحی نشده است، خودداری کنید.

در مورد محاسبه مدت زمان شارژ کردن پاوربانک ، صحبت خواهیم کرد، اما در حال حاضر فقط آن را وصل کنید. اکثر پریز های برق از کابل های شارژ USB برای شارژ مجدد استفاده می کنند، دقیقا مانند تلفن شما و سایر دستگاه ها.

نحوه شارژ پاور بانک

از شارژ بیش از حد پاوربانک خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که پاوربانک خود را برای مدت طولانی وصل نکنید. مدت زمان شارژ پاور بانک در پایان فول شارژ اگر زیاد باشد می تواند باعث شود عمر باتری آن کاهش یابد. فقط تا زمانی که لازم باشد پاوربانک خود را شارژ کنید تا چراغ های LED جلوی چشمک زدن را بکشند.

شارژ پاور بانک با شارژر موبایل

دستگاه الکترونیکی و پاوربانک خود را همزمان شارژ کنید. در حالی که پاوربانک شما شارژ می شود، هر وسیله الکترونیکی را که معمولا با پاوربانک خود شارژ می کنید، به یک سوکت دیواری وصل کنید. دستگاه های شارژ باتری یک پاور بانک را ساپورت می کنند. اگر همزمان دستگاههای الکترونیکی خود را شارژ کنید، دیگر لازم نیست که سریعا پس از شارژ از پاوربانک استفاده کنید. این باعث افزایش عمر باتری آن می شود.

نکات شارژ پاوربانک

اگر می خواهید حداکثر استفاده را از پاور بانک خود داشته باشید (و به حداکثر سرعت ممکن کارایی بگیرید)، در اینجا چهار نکته آسان برای به خاطر سپردن درباره پاور بانک وجود دارد.

بدانید چه چیزی میخرید

هر پاور بانک مساوی ایجاد نمی شود. برخی از آن ها یک یا دو بار قادر به شارژ تلفن هستند، در حالی که برخی دیگر قادر به شارژ چندین دستگاه هستند. برخی از آن ها بسیار بزرگ تر و سنگین تر از سایرین، در حالی که برخی دیگر بسیار قابل حمل و سبک هستند. علاوه بر ظرفیت ها و اندازه های مختلف، نوع باتری در پاوربانک ها نیز متفاوت است. باتری های لیتیوم یونی ارزان تر هستند اما ظرفیت محدودی دارند، در حالی که لیتیوم پلیمر به طور کلی گران تر است، اما از نظر ظرفیت و طول عمر بهتر هستند. در خرید پاوربانک دقت لازم را بکنید.

به طور مرتب از آن استفاده کنید

اگر می خواهید پاوربانک شما به بهترین شکل ممکن کار کند، حتما به طور مرتب از آن استفاده کنید. با این حال، اگر مدت زمان طولانی بدون استفاده از آن بنشینید، می تواند بر توانایی شارژ بانک با ظرفیت کامل تأثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر نیازی به استفاده از آن ندارید، می توانید یک بار در ماه چرخه شارژ و تخلیه ساده را انجام دهید. این به حفظ باتری و نگهداری آن در بهترین شرایط ممکن کمک خواهد کرد.

در آب و هوا و دما مناسب استفاده کنید

درست مانند بسیاری از دستگاه های الکترونیکی، پاور بانک ها در دمای معمولی عملکرد بهتری دارند. اگر سعی در استفاده از آن در سرما و یخ زدگی یا در دمای بسیار داغ دارید، حتی اگر متوجه آن نشوید، به دستگاه آسیب می رسانید. برای بهترین نتیجه و کمترین آسیب ممکن، باید از آن در یک محل تهویه، بین دمای حدود ۳۰ الی ۹۰ درجه استفاده کنید. هر چیزی داغ تر یا سردتر ممکن است روی شارژ پاوربانک با شارژر گوشی تاثیر بگذارد. هنگام ذخیره سازی، شما همواره باید آن را در محلی خنک و خشک نگهداری کنید.

اطمینان حاصل کنید که با دستگاه شما سازگار است

دستگاه ها و اسباب بازی های مختلف برای شارژ کردن شرایط مختلفی دارند. بیشتر موبایل ها برای شارژ به ورودی فعلی A1 احتیاج دارند، در حالی که برای شارژ شدن دستگاه های بزرگتر نیاز به A1.2 دارند. در نتیجه، باید دستگاهی را که می خواهید از آن استفاده کنید، بانکی با جریان ورودی مناسب پیدا کنید. بسیاری از پاور بانک ها دو درگاه جداگانه دارند تا بتوانند همه موارد را شارژ کنند، اما همه آنها پورت دوم را ندارند. توجه به خروجی ولتاژ نیز مهم است.

در اولین شارژ پاور بانک شاخص ها را بررسی کنید

از پاوربانک خود غافل نشوید. این می تواند منجر به خسارت واقعی به پاوربانک شما شود و در برخی موارد ممکن است منفجر شود. دو روش برای شما وجود دارد که می توانید مدت زمان نیاز پاور بانک خود به برق را تقریب بزنید. ساده ترین کار این است که هر از گاهی شاخص ها را بررسی کنید. شاخص های موجود در پاوربانک شما به شما می گوید که معمولا از طریق چهار چراغ چه میزان شارژ در پاور بانک شما وجود دارد. این چراغ ها با چهار تنظیم شارژ مطابقت دارند:

۱ چراغ = ۲۵٪ شارژ شده
۲ چراغ = ۵۰٪ شارژ شده
۳ چراغ = ۷۵٪ شارژ شده
۴ چراغ = ۹۵٪ شارژ شده

برخی از فروشندگان یا تولید کنندگان پاوربانک را به طور کامل یا جزئی شارژ می کنند. به همین دلیل باید شاخص ها را هم اکنون بررسی کنید تا ببینید که چقدر شارژ وجود دارد. اگر پر است، پس از آن پاوربانک خود را جدا کنید و می توانید به مرحله بعدی بروید. اگر فهمیدید که آخرین چراغ روشن نیست، باید آن را وصل کنید تا پر شود. بررسی کنید تا متوجه شوید که پاور بانک شما پر است.

محاسبه زمان شارژ

این روش اول بود، راه دوم محاسبه زمان لازم برای شارژ پاور بانک است. در اینجا معادله ای برای محاسبه اینکه شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است معرفی میکنیم، مدت زمان نیاز به شارژ کردن پاوربانک شما از قدرت صفر وجود دارد:

زمان شارژ (ساعت) = ظرفیت شارژ (mAh) / نرخ شارژ (میلی آمپر)

هر یک از این سه متغیر به چه معناست؟

  • زمان شارژ: مدت زمان لازم برای شارژ پاوربانک شما در یک ساعت است
  • ظرفیت شارژ: اندازه باتری شما است یا چقدر توان آن را نگه می دارد
  • نرخ شارژ: مقدار انرژی ارسال شده از پریز برق در دیوار به پاوربانک شماست

هر کدام از اینها عدد معمولی دارند. ما می خواهیم زمان شارژ را محاسبه کنیم، بنابراین آن را نمی دانیم. ظرفیت شارژ چیزی است که شما باید از کتابچه راهنمای کاربر یا فروشنده ای که پاور بانک را برای شما به فروش رسانده است پیدا کنید. این شماره باید حروف “mAh” پس از آن را داشته باشد. برخی از پاور بانک ها ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارند و برخی دیگر تا ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت یا بیشتر.

شما باید سعی کنید آن شماره را پیدا کنید. آخرین شماره ای که باید به دست آورید نرخ شارژ است. اگر شما هستید، این تعداد آسان است. اگر از شارژر دیواری هوشمند استفاده می کنید، ممکن است شماره آن ۲۱۰۰ میلی آمپر یا حتی به اندازه ۴۸۰۰ میلی آمپر باشد. برای یافتن شارژر دیواری خاص خود، باید در دفترچه راهنمای کاربر یا آنلاین جستجو کنید. اما اگر یک نمونه عادی دارید، مانند نمونه اپل، آن ۱۰۰۰ میلی آمپر (که برابر با ۱ آمپر) است.

حالا که این دو شماره را دارید، ظرفیت شارژ را بگیرید و آن را با نرخ شارژ تقسیم کنید. به علاوه، تعداد ساعات لازم برای شارژ پاور بانک خود را خواهید داشت. تعجب نکنید اگر این تعداد بسیار زیاد است. برخی از پاوربانک ها می توانند ده یا بیشتر از مدت زمان شارژ از طریق یک شارژر دیواری معمولی را انجام دهند. به عنوان مثال:
اگر یک پاور بانک با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارید و آن را با یک شارژر دیواری ۱۰۰۰ میلی آمپر معمولی شارژ می کنید ،

زمان شارژ (ساعت) = ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۱۰۰۰ میلی آمپر = ۲۰ ساعت

برای ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت بارگیری:

زمان شارژ (ساعت) = ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۱۰۰۰ میلی آمپر = ۵ ساعت

این زمان خیلی طولانی است اگر می خواهید پاوربانک خود را خیلی سریعتر از آن شارژ کنید، باید به فکر شارژر هوشمندی باشید که بتواند حداکثر ۴۸۰۰ میلی آمپر جریان برق را تأمین کند. این می تواند برای دستگاههای شما خطرناکتر باشد زیرا به طور همزمان جریان زیادی را ارسال می کند، فقط مراقب باشید و از هر چیزی که دارای امتیاز برای این جریان نباشد استفاده نکنید. :

زمان شارژ (ساعت) = ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۴۸۰۰ میلی آمپر = ۴ ساعت * ۱۰ دقیقه

دانستن اینکه چه زمانی می توانید از آن استفاده کنید و چه زمانی نیاز به شارژ آن دارید، ضروری است.

استفاده از پاوربانک برای اولین بار

اکنون که هر چهار چراغ در پاوربانک شما روشن است و شارژ کامل دارید زمان آن است که از آن استفاده کنید. البته می توانید آن را از شارژ جدا کنید، اما اکنون می توانید تلفن خود را به پاوربانک وصل کنید. برای تخلیه برق باید حداقل یک پورت USB وجود داشته باشد، اما ممکن است چندین پورت داشته باشید. به طور معمول می خواهید از درگاهی استفاده کنید که دارای ۱ آمپر برای موبایل ها و ۲ آمپر برای مواردی مانند تبلت ها باشد. شما می توانید تلفن خود را با ۲ آمپر شارژ کنید، اما این امر می تواند برای بعضی از تلفن ها کمی سریع عمل کند و می تواند باتری تلفن شما را به مرور زمان کاهش دهد.

می توانید از انواع پاوربانک خود برای انواع دستگاه ها استفاده کنید. لپ تاپ ها دستگاهی هستند که به برق ۱۲ ولت نیاز دارند، در جایی که پاوربانک عادی فقط می توانند ۵ ولت را تحویل دهد. گفته می شود که پاوربانک هایی برای لپ تاپ ها بطور خاص ساخته شده اند که می توانند موبایل و سایر دستگاه ها را نیز شارژ کنند. اما اینها معمولا قابل حمل نیستند و ممکن است منطبق با درک عادی ما از یک پاور بانک نباشند. اما اگر علاقه دارید، آن ها را بررسی کنید.

به غیر از این استثنائات، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که کابل شارژ USB موبایل خود را بگیرید و آن را مانند شارژر و پریز برق دیواری خود به پاور بانک وصل کنید. تولید کنندگان توصیه می کنند از کابل USB تهیه شده توسط شرکتی که موبایل شما را تهیه می کند استفاده کنید. من همچنین توصیه می کنم برای صرفه جویی در مصرف انرژی از یک کابل USB کوتاه استفاده کنید. اما هر کابل شما در حال حاضر فقط برای تست است و ببینید که چگونه پاور بانک شما کار می کند خوب است.

اگر پاوربانک شما کار نمی کند، احتمالاً نتیجه یکی از دو چیز است:

۱٫شما آن را به اندازه کافی شارژ نکرده اید

۲٫شما یک پاوربانک معیوب دارید

پاوربانک شما ممکن است مدت زمان زیادی را برای شارژ باتری خالی نیاز داشته باشد. اگر هنوز هم در مورد آن چه اتفاق می افتد سردرگم هستید و کتابچه راهنمای کاربر خود را برای هرگونه سرنخ در مورد آن چه اتفاق افتاده است بازخوانی کنید. و اگر این به شما کمک نمی کند، باید با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.

از پاوربانک خود لذت ببرید

اکنون که اولین دستگاه خود را شارژ کرده اید می توانید در هر مکانی از پاوربانک خود استفاده کنید. چند مورد وجود دارد که باید بدانید.

۱٫سعی کنید باتری پاوربانک خود را با شارژ خیلی کم نگذارید (یک بار آن را ۲۰٪ شارژ کنید)

۲٫اگر مدت زمان طولانی پاوربانک خود را ترک کنید، آن را به حدود ۵۰٪ شارژ کنید

۳٫پاوربانک خود را در محیطی خنک نگه دارید.

اکنون که مراحل استفاده از پاور بانک را فراگرفتید، می توانید به دوستان و خانواده خود کمک کنید موبایل و دستگاه های خود را در تمام روزهای خود شارژ کنند. شاید شما به فکر خرید پاور بانک برای خانواده یا دوستان خود باشید. این ها ایده های خوبی هستند و روند آن برای همه این پاور بانک ها یکسان است، مگر این که کتابچه راهنمای کاربر به طور دیگری بیان کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز، به نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار پرداختیم. به نظر شما زمان لازم برای شارژ پاور بانک چقدر باید باشد؟ آیا لازم است به کاتالوگ پاوربانک و راهنمای استفاده از پاور بانک توجه کنیم؟ روش شما اولین شارژ پاور بانک چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب