مطلب فعلی :

نقش فناوری و تکنولوژی در یادگیری زبانهای خارجی

رفتن به بالا

نقش فناوری و تکنولوژی در یادگیری زبانهای خارجی

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
نقش فناوری و تکنولوژی در یادگیری زبانهای خارجی

نقش فناوری و تکنولوژی در یادگیری زبانهای خارجی

امروزه فناوری دیجیتال به یک عامل اساسی در فرآیند یادگیری زبان تبدیل شده. در این مقاله به بررسی استفاده از فناوری و همچنین حمایت مدرس ها در فرآیند آموزش مبتنی بر فناوری برای آموزش یک زبان خارجی و همچنین یادگیری آن توسط زبان آموزان میپردازیم.

وسایل ارتباطی الکترونیکی مانند رایانه، لپ‌تاپ، تلفن همراه، سیستم ارتباطی جهانی، اینترنت و سایر فناوری‌ها، یعنی کنفرانس‌های صوتی و تصویری، تلفن ویدئویی، پخش‌های اینترنتی و اتاق‌های گفتگو، به بخشی جدایی ناپذیر از آموزش زبان و استفاده گسترده از آنها تبدیل شده‌اند. چه در آموزش زبان های خارجی، چه در سایر حوزه های عمومی و آموزشی تکنولوژی به طور پیوسته در حال افزایش است

بنابراین، یادگیری مبتنی بر فناوری، به عنوان فرآیند فعال یادگیری, یادگیری زبان را به طور قابل توجهی توانمند کرده، و این باعث می‌شود که یادگیری دیگر صرفاً به محیطهای آموزشی سنتی موسسات یا محیط های بسته آموزشی محدود نشود..

تکنولوژی و فناوری در کلاس های درس

بهترین ابزار مکمل برای معلمان و مدرس ها در کلاس

آموزش سنتی دیگر چندان کارآمد نیست و مدرس ها باید در هنگام ارائه مطالب در کلاس درس بیش از هر زمان دیگری به زبان آموزان خود انگیزه دهند. کتاب‌ها در جایگاه دوم قرار می‌گیرند و فناوری جدید به این معنی است که کلاس‌ها می‌توانند از نظر محتوا بسیار غنی‌تر و مشارکت‌کننده‌تر از قبل باشند.

انگیزه و محرک خوبی در یادگیری زبان برای زبان آموزان است

استفاده از فناوری به همان اندازه در کلاس درس و خارج از آن باعث می شود زبان آموزان احساس انگیزه بیشتری داشته باشند، با استفاده از دستگاه هایی که با استفاده از آنها می توانند زبان را از طریق ویژگی هایی مانند تشخیص صدا و تمرین های چند رسانه ای تعاملی و غیره تمرین کنند. برای زبان آموزان جوان یادگیری با تبلت یا گوشی هوشمند نسبت به کتاب درسی سنتی و سی دی های تمرینی آن بسیار محرک تر است.

مثلا دستگاه های تلفن همراه یادگیری زبان را راحتترمی کنند مثل داشتن فرهنگ لغت آنلاین روی دستگاه گوشی. یا دیدم فیلم آموزشی به عنوان کمک آموزشی موفق.

فناوری در یادگیری زبان، زبان آموزان را از دریافت‌کننده‌های غیرفعال به یادگیرندگان فعال تبدیل می‌کند و امکان غوطه‌وری عمیق‌تر و غنی‌تر زبانی را فراهم می‌کند.

زبان آموزان می توانند دوره زبان خاجی خود را با استفاده از انواع برنامه های جامع که قادر به همگام سازی آنها روی گوشی خود حتی بدون اینترنت هستند، دنبال کنند.

سهولت در مدیریت و نظارت بر پیشرفت زبان آموزان

تهیه و نگهداری فهرست گروه‌های زبان ‌آموزی، مدیریت دوره‌ها، ارزیابی زبان‌آموزان با آزمون‌ها و بسیاری از وظایف دیگر که ماهیت اداری دارند، این روزها به لطف پلتفرم‌های آموزشی آنلاین مانند پلتفرم های تاکی که قابلیت‌های بیشماری متناسب با نیازهای زبان آموزان, مدرسها و معلم ها و حتی مراکز آموزشی ارائه می‌دهند، یادگیری و ترویج زبان های خارجی بسیار هیجان انگیزتر از قبل شده.

یک تجربه منحصر به فرد برای معلم و زبان آموزان ایجاد می کند

روش کلاس درس معکوس در دوره‌های یادگیری زبان های خارجی، همراه با فناوری در یادگیری زبان برای تکمیل آن، کلاس‌های درس را به محیطی تبدیل می‌کند که در آن اشتراک‌گذاری، بحث، ایجاد و شکل‌دهی نظرات پرورش می‌یابد، فضایی که بسیار خلاقانه‌تر و مشارکت‌کننده‌تر است.

تعامل و همکاری در یادگیری را ترویج میدهد

استفاده از فناوری جدید به زبان آموزان اجازه می دهد تا خلاقیت و مشارکت بیشتری در کلاس داشته باشند. آنها پایه ای از دانش را در خارج از کلاس با درگیر شدن با تمام محتوای دوره آماده می کنند، زمانی که به کلاس می رسند این دانش را با بقیه زبان آموزان و معلم به اشتراک می گذارند تا آنچه را که یاد گرفته اند نشان دهند و به روشی هماهنگ تقویت کنند.که حتی در پلتفرم های آنلاین آموزش زبان مثل هایتاکی با برگزاری کلاس های گروهی و خصوصی میتوان به این نتایج شکفت انگیز مثل کلاس های سنتی گذشته نیز رسید.

فناوری در حوزه زبان های خارجی باعث می شود تا مدرسان زبان از استانداردهای جهانی برای آموزش زبان‌ها هم برای تقویت آموزش، تمرین و ارزیابی زبان در میان زبان آموزان استفاده کنند.

زبان آموزان مطالب معتبر، جذاب و به موقع را از فرهنگ هدف ( زبانی که در حال یادگیری هستند) می خوانند، گوش می دهند و مشاهده می کنند..

زبان ‌آموزان مهارت‌های بین‌فردی را تمرین می‌کنند که از طریق ویدئو، صدا یا متن در زمان واقعی انجام میشود چراکه شعار پلتفرم های آنلاین مثل هایتاکی( یادگیری در همه جا و به هر شکل ممکن است) می باشد.زبان ‌آموزان در هر زمان و هر مکان در انجام وظایف ارائه با همسالان یا مدرس خود همکاری می‌کنند.

زبان ‌آموزان با هر سرعتی که در توان خود می بینند کار می‌کنند و به محتوای آنلاین دسترسی پیدا می‌کنند.

زبان آموزان مهارت های مجزا را با بازی ها و برنامه های آنلاین جذاب تمرین می کنند.

کتابهای آنلاین, پی دی افها و یا همزمان گوش دادن به موسیقی یا جستجوی آنلاین یک واژه یک زبان به همراه مدرس همگی باعث فعال شدن و جذاب شدن مسیر یادگیری برای یک زبان آموز می شود.

استفاده از فناوری به خودی خود یک هدف نیست. بلکه فناوری ابزاری است که زبان آموزان را در طول مسیرپشتیبانی و حتی راهنمایی میکند.

رسانه های اجتماعی ، وبلاگ های گوناگون، وب سایت های اشتراک گذاری ویدیو، زبان آموزان را قادر می کنند تا اطلاعات صوتی و تصویری وسیعی را دریافت کنند و همچنین کارهای خلاقانه خود را به نمایش بگذارند.

عملکرد چت ویدیویی و چت متنی به زبان آموزان اجازه می دهد تا با افراد بومی خارج از کشور دانش خود را شریک شوند و به صورت آنلاین صحبت کنند.

تکنولوژی و فناوری در کلاس های درس

ابزارهای دیجیتال در محیطهای آموزشی

تخته هوشمند، یک تخته سفید تعاملی، انگیزه یادگیری زبان آموزان را از طریق تعامل مشارکت در کلاس های درس افزایش می دهد. که در پلتفرم هایتاکی که آموزش بر بستر های مختلفی صورت میگیرد, زبان آموزان می توانند براحتی از تخته سیاه دیجیتالی تعبیه شده در کلاس درس مجازی استفاده کنند و مشارکت فعالی در کلاس درس داشته باشند.

نتیجه گیری

فناوری‌ها می‌توانند پتانسیل ارتقای منافع انسانی را داشته باشند. مثال‌های ذکر شده در بالا نشان می‌دهند که چگونه آموزش و یادگیری زبان با پشتیبانی فناوری می‌تواند سناریوهای اشتراک گذاری دانش واقعی و هم‌زمان انسان به انسان را پشتیبانی کنند.. و مهمتر از همه، اینکه برای کسب موفقیت در آموزش زبان های خارجی از طریق مربیان و مدرس ها، باید ابزارهای تکنولوژیکی مختلفی را در فرآیند یادگیری پیاده سازی کنیم.این امر یادگیری زبان خارجی همه زبان آموزان را در عصر دیجیتال تسهیل می کند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب