مطلب فعلی :

نکاتی برای رزرو بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران

رفتن به بالا

نکاتی برای رزرو بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
نکاتی برای رزرو بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران

نکاتی برای رزرو بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران

اصفهان و تهران دو کلان‌شهر مهم و معروف ایران هستند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. هر سال تعداد زیادی مسافر بعد از اعلام پیش فروش بلیط قطار برای خرید اینترنتی بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران از سایت‌های معتبر اقدام می‌کنند. مسیر ریلی بین این دو شهر همواره یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور به‌شمار می‌رود. قبل از این‌که بخواهید برای خرید آنلاین بلیط قطارهای سریع السیر اقدام کنید، باید به‌خوبی با تفاوت‌های این نوع قطار با قطارهای معمولی آشنا شوید. در این مطلب، قصد داریم درباره نکات کلیدی خرید بلیط قطار سریع ‌السیر اصفهان-تهران صحبت کنیم.

قطار سریع‌ السیر چیست و مسیر ریلی اصفهان به تهران را در چند ساعت طی می‌کند؟

همان‌طور‌که در مقدمه نیز اشاره کردیم، مسیر ریلی بین شهرهای اصفهان و تهران در تمام روزهای سال به‌ویژه بعد از پیش فروش قطارهای نوروزی، جزو شلوغ‌ترین مسیرهای ریلی ایران است. در اصفهان، جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. مردم تهران برای بازدید از این جاذبه‌ها با خرید بلیط قطار به اصفهان سفر می‌کنند و بعد از پایان سفر با خرید بلیط قطار اصفهان-تهران به محل زندگی خود بازمی‌گردند.

تعداد زیادی از مردم اصفهان نیز ترجیح می‌دهند که تعطیلات نوروز را در تهران سپری کنند؛ زیرا تهران در این بازه زمانی بسیار خلوت می‌شود و بهترین زمان برای گشت‌وگذار در مکان‌های دیدنی پایتخت، همین موقع است. مسافران اصفهانی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر از اصفهان به تهران، معمولا برای خرید آنلاین بلیط قطار سریع‌ السیر یا تندرو اقدام می‌کنند. قیمت بلیط این قطارهای پرسرعت نسبت به بلیط قطارهای معمولی ارزان‌تر است.

این نوع قطار بدون توقف در ایستگاه‌های راه‌آهن بین اصفهان و تهران با سرعتی بالاتر از سایر قطارها به‌سوی مقصد حرکت می‌کند. سرعت قطار سریع ‌السیر اصفهان-تهران ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است و مسیر ریلی ۴۱۰کیلومتری بین اصفهان تا تهران را در عرض ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طی می‌کند؛ این درحالی است که قطارهای معمولی برای طی‌کردن این مسافت به ۸ و نیم تا ۹ ساعت زمان نیاز دارند؛ زیرا سرعت حرکت آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است. با خرید بلیط قطارهای سریع‌ السیر علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه خرید بلیط، در زمان مسافران نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

چند نکته مهم که قبل از خرید بلیط قطار سریع السیر باید به آن‌ها توجه داشته باشید؟

اگر بعد از اعلام زمان پیش فروش بلیط قطار می‌خواهید برای خرید بلیط قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران اقدام کنید، به چند نکته مهم که در ادامه راجع‌به آن‌ها توضیح خواهیم داد، توجه داشته باشید.

توجه به عدم توقف این نوع قطارها در ایستگاه‌های بین‌راهی

وقتی برای خرید بلیط ‌های قطار سریع‌السیر اقدام می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر این قطارها هیچ توقفی بین ایستگاه راه‌آهن مبدا یعنی اصفهان و ایستگاه راه‌آهن مقصد یعنی تهران ندارند. تنها ایستگاه راه‌آهنی که این نوع قطار بین اصفهان و تهران توقف دارد، ایستگاه راه‌آهن قم است؛ بنابراین، اگر قصد دارید در یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن شهرهای بین اصفهان و تهران از قطار پیاده شوید، باید بلیط قطار معمولی خریداری کنید.

توجه به عدم توقف این نوع قطارها در ایستگاه‌های بین‌راهی

ارائه خدمات و امکانات رفاهی معمولی به مسافران

با‌توجه‌به این‌که سرعت قطارهای سریع ‌السیر بالاتر از قطارهای معمولی است و مسافران مدت زیادی را در داخل قطار سپری نمی‌کنند، خدمات و امکانات رفاهی موجود در آن‌ها به‌اندازه قطارهای لوکس پنج‌ستاره و چهار‌ستاره کامل و لاکچری نیست. در‌واقع شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا بیشتر روی سرعت این قطارها و کاهش زمان سفر متمرکز شده است و لزومی برای ارائه خدمات لوکس و تجملاتی نمی‌بیند؛ البته مواردی مانند نظافت، راحتی صندلی، خدمات پذیرایی و ظاهر قطار تندرو، کیفیت بالایی دارد.

نبود کوپه در قطارهای سریع ‌السیر

نکته دیگری که قبل از خرید بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران هنگام پیش فروش قطار باید مورد‌ توجه قرار گیرد، این است که قطارهای سریع‌ السیر کوپه ندارند. در قطارهای معمولی، مسافران مدت‌زمان زیادی را در داخل قطار می‌گذراند؛ بنابراین، به‌صورت کوپه‌ای طراحی شده‌اند تا مسافران در داخل کوپه احساس راحتی داشته باشند؛ اما قطارهای سریع ‌السیر به‌صورت سالنی یا همان اتوبوسی طراحی شده‌اند.

اگر سرعت رسیدن به مقصد برای شما مهم است، بلیط قطار سریع‌السیر را تهیه کنید؛ اما اگر به استفاده از امکاناتی مانند کوپه، تخت، سرویس خواب و … اهمیت می‌دهید، باید بلیط قطارهای کوپه‌ای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی را با قیمت گران‌تری خریداری کنید. صندلی قطارهای اتوبوسی تندرو به‌مراتب از صندلی اتوبوس‌های VIP راحت‌تر است و در آن‌ها سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز وجود دارد.

امکان استرداد بلیط قطار سریع ‌السیر

بلیط قطارهای تندرو درست مانند بلیط قطارهای معمولی قابل استرداد است. اگر بعد از پیش فروش بلیط قطار، بلیط قطار تندروی اصفهان-تهران را خریداری کنید و بنا به هر دلیلی سفر شما به تهران کنسل شود، می‌توانید به‌صورت آنلاین برای کنسلی یا استراد آنلاین بلیط خود از همان سایتی که بلیط را خریداری کرده‌اید، اقدام کنید. بعد از درخواست استرداد، جریمه کنسلی از هزینه بلیط کسر شده و مابقی پول به ‌حساب شما برگشت داده می‌شود.

کدام قطار تندرو در مسیر ریلی اصفهان-تهران فعالیت می‌کند؟

قطار اتوبوسی پردیس یکی از قطارهای چهار‌ستاره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا است که به‌عنوان یک قطار تندرو مسافران را از اصفهان به تهران جابه‌جا می‌کند. خرید بلیط قطار پردیس برای مسافرانی که قصد دارند، مسیر ریلی اصفهان-تهران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنند، بهترین گزینه است. صندلی‌های این نوع قطار بسیار راحت است و از نوع صندلی‌های هواپیمایی انتخاب شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های قطار پردیس می‌توان به مواردی مانند عایق‌بندی واگن‌ها در برابر صدا، باران و گردوغبار، تعبیه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در سقف قطار، سرویس بهداشتی، سیستم‌های صوتی و تصویری، سیستم تهویه مطبوع، ارائه میان‌وعده رایگان به مسافران و … اشاره کرد.

کدام قطار تندرو در مسیر ریلی اصفهان-تهران فعالیت می‌کند؟

رزرو آنلاین بلیط قطار سریع السیر اصفهان-تهران در سایت فلای تودی

در این مطلب، راجع‌به ویژگی‌های قطار سریع‌ السیر یا تندرو و تفاوت‌های آن با قطارهای کوپه‌ای صحبت کردیم. برای خرید آنلاین بلیط این نوع قطار از اصفهان به تهران باید به‌دنبال یک سایت معتبر و قابل‌اطمینان باشید. ما به شما سایت فلای تودی معتبرترین سایت خدمات آنلاین گردشگری ایران را پیشنهاد می‌کنیم. در این سایت، هم‌زمان با اعلام تاریخ پیش فروش بلیط قطار، کاربران به‌راحتی می‌توانند با چند کلیک ساده بلیط قطار چهار‌ستاره پردیس و قطار تندروی شرکت رجا را پیش‌خرید کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های فلای تودی این است که کاربران در این سایت علاوه‌بر خرید انواع بلیط قطار می‌توانند یکی از هتل‌های شهر مقصد را نیز به‌صورت آنلاین رزرو کنند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب