مطلب فعلی :

چالش های مهاجرت کاری به کانادا

رفتن به بالا

چالش های مهاجرت کاری به کانادا

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
چالش های مهاجرت کاری به کانادا

چالش های مهاجرت کاری به کانادا

یکی از بزرگ‌ترین چالش های مهاجرت کاری به کانادا پیدا کردن شغل مناسب است که با توانایی‌ها، تجربیات و مهارت‌های فرد مطابقت داشته باشد. کانادا همیشه به نیروی کار ماهر و باتجربه نیاز دارد و در صورتی که فرد همه شرایط لازم را داشته باشد به سرعت وارد بازار کار می‌شود.

مسائل و مشکلات مهاجرت کاری به کانادا

با این حال مهاجرت کاری به کانادا مسائل مختلفی را دربرمی‌گیرد که گاهی اوقات چالش‌‌برانگیز هستند و باعث سرخوردگی و ناامیدی مهاجران می‌شوند. از چالش‌های مهاجرت کاری به کانادا می‌توان به طولانی شدن روند صدور ویزای کاری کانادا اشاره کرد که تنها بخشی از این مسیر پر پیچ و خم است.

به همین دلیل بهتر است مهاجران قبل از هر اقدامی با این چالش‌ها آشنا شوند و با دید بهتری برای کار در کانادا آماده شوند در غیر این صورت شرایط دشواری را در کانادا تجربه خواهند کرد‌.

 مانعی به نام مهارت ‌های زبانی

یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی از چالش های مهاجرت کاری به کانادا است که معمولا از دید اکثر افراد فرایندی زمانبر و خسته‌کننده است. به طور کلی مهاجران برای یافتن کار در کانادا باید بتوانند از زبان مقصد برای برقراری ارتباط با کارفرما استفاده کنند. مهاجران کانادا باید موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون آیلتس یا تافل شوند و مهم‌ترین مانع مهاجرت به کانادا را پشت سر بگذارند.

یافتن شغل مناسب

 چالش یافتن شغل مناسب

اکثر افراد به کانادا به عنوان مدینه فاضله نگاه می‌کنند اما هنگامی که با دقت بیشتری به بررسی مسئله مهاجرت کاری به کانادا می‌پردازند متوجه می‌شوند که در صورت داشتن تجربه و تخصص لازم می‌توانند در کانادا مشغول به کار شوند.

اگرچه کانادا کشور فرصت‌های بی‌نظیر شغلی است نیروی کار ماهر کمی در این کشور وجود دارد. بنابراین موفق‌ترین مهاجران افرادی هستند که تخصص لازم برای پیوستن به بازار کار کانادا را دارند.

 یخبندان و هوای سرد کانادا

کانادا در مجاورت قطب شمال و اقیاس منجمد شمالی قرار گرفته از این رو شرایط آب و هوایی آن با اکثر کشورهای جهان متفاوت است. در کنار چالش های مهاجرت کاری به کانادا باید شرایط آب و هوایی این کشور را نیز در نظر گرفت زیرا گاهی اوقات ارتفاع برف بیش از یک متر نیز می‌رسد. در چنین شرایطی امکان بیرون رفتن از منزل وجود ندارد و برخی از مهاجران احساس می‌کنند در زندانی زیبا به نام کانادا گیر افتاده‌اند.

پیدا کردن منزل در کانادا

 هزینه های سرسام آور اجاره منزل در کانادا

یافتن محل سکونت مناسب که دسترسی خوبی به فروشگاه‌های مختلف و سیستم حمل‌و‌نقل دارد از دیگر چالش ‌های مهاجرت کاری به کانادا است. روزهای اول مهاجرت به کانادا، نداشتن شغل و دردسرهای پیدا کردن منزل از جمله مواردی است که هیچ مهاجری از یاد نمی‌برد.

در سراسر کانادا فرصت‌های زیادی برای اجاره منزل وجود دارد اما بالا بودن هزینه اجاره یا نامطلوب بودن شرایط آنها باعث می‌شود مهاجران برای اسکان خانواده خود به چالش کشیده شوند.

 سیستم آموزشی و خدمات اجتماعی متفاوت

افرادی که از طریق ویزای کاری کانادا وارد این کشور می‌شوند از خدمات آموزشی، پزشکی و اجتماعی رایگان بهره‌مند خواهند شد. در برخی موارد در صورتی که افراد متقاضی مهاجرت به یک استان خاص هستند اما پس از مدتی به استان دیگری نقل مکان می‌کنند‌ ممکن است سطح دسترسی آنها به خدمات بهداشتی و آموزشی محدود شود زیرا استان‌های مختلف کانادا قوانین خاصی دارند.

دلتنگی و دوری از خانواده

 دلتنگی و غم غربت

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین چالش های مهاجرت کاری به کانادا یا هر کشور دیگری دلتنگی و دوری از خانواده و بستگان است. اگرچه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مرزهای فیزیکی را جابه‌جا کرده‌اند و می‌توان در کسری از ثانیه با عزیزان خود در نقاط مختلف دنیا تماس ویدیویی برقرار کرد گاهی اوقات دلتنگی و غم غربت باعث می‌شود مهاجران با مشکلات بیشتری روبه‌رو شوند. معمولا یک سال طول می‌کشد افراد بتوانند با دوری از خانواده و دلتنگی کنار بیایند.

فرهنگ متنوع و جامعه چندملیتی

کانادا شرایط منحصر‌به‌فردی دارد و حضور اقوام مختلف باعث به وجود آمدن یک کشور چندفرهنگی شده است. نداشتن اطلاعات کافی درباره هنجارهای اجتماعی، ارزش‌های فرهنگی جامعه و دیدگاه مردم این کشور بر تعداد چالش های مهاجرت کاری به کانادا افزوده است، در نتیجه مهاجران نمی‌توانند به خوبی با جامعه فرهنگی این کشور ادغام شوند.

کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته ارزش زیادی برای ادیان مختلف و گروه‌های قومیتی قائل است. البته جامعه پویا و منعطف کانادا از تبعیض‌های نژادی در امان نمانده است و زندگی مهاجران را به چالش می‌کشد. از سوی دیگر افراد باید قبل از مهاجرت کاری به کانادا به مطالعه قوانین این کشور بپردازند و با حقوق خود آشنا شوند. با توجه به تفاوت‌های فرهنگی بین دو کشور کانادا و ایران احتمالا برخی از این قوانین باعث شگفتی مهاجران خواهد شد.

 طولانی شدن روند مهاجرت کاری به کانادا

کانادا بر اساس سیستم امتیازدهی منحصر‌به‌فردی که دارد به جذب نیروی کار متخصص می‌پردازد به همین دلیل هرچه فرد امتیاز بیشتری به دست بیاورد شانس بهتری برای اخذ ویزای کاری کانادا خواهد داشت.

پایین بودن امتیاز متقاضیان مهاجرت به کانادا یا نداشتن تجربه و مهارت کافی از چالش های مهاجرت کاری به کانادا است که ممکن است مخاطب را از پیمودن ادامه مسیر پرتلاطم مهاجرت باز دارد. به همین دلیل باید افراد برای طولانی شدن روند بررسی درخواست خود آماده باشد.

 مهاجرتی لذت ‌بخش با کاهش چالش ‌های مهاجرت کاری به کانادا

چالش های مهاجرت کاری به کانادا تنها به مواردی که در قسمت‌های بالا به آن‌ها اشاره کردیم محدود نمی‌شود و ممکن است مهاجران با مسائل دیگری نظیر محدودیت دسترسی به خدمات اجتماعی مواجه شوند.

هرچه افراد با آمادگی بهتری برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنند با مشکلات کمتر مواجه خواهند شد و راحت‌تر با جامعه چندفرهنگی کانادا ادغام می‌شوند. صبر و شکیبایی از ملزومات قدم گذاشتن در مسیر پر فراز و نشیب مهاجرت به کانادا است که به شما نوید آینده‌ای روشن و پر از موفقیت را می‌دهد.

اگر قصد مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر را دارید و برای اخذ ویزای کاری کانادا نیازمند اطلاعات بیشتری هستید می‌توانید با مشاوران زبده موسسه مهاجرتی ایلیا در ارتباط باشید. این مرکز با در اختیار داشتن تیم حرفه‌ای از صفر تا صد مهاجرت به کانادا کنار متقاضیان خود می‌ایستد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب