مطلب فعلی :

چرا اسکرین شات گوشیم کار نمی کند؟ آموزش ۴ ترفند برای دور زدن این مشکل!

رفتن به بالا

چرا اسکرین شات گوشیم کار نمی کند؟ آموزش ۴ ترفند برای دور زدن این مشکل!

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چرا اسکرین شات گوشیم کار نمیکند؟ آموزش 4 ترفند برای دور زدن این مشکل!

چرا اسکرین شات گوشیم کار نمی کند؟ آموزش ۴ ترفند برای دور زدن این مشکل!

میخواهید اسکرین شات بگیرید اما با پیغام “به دلیل سیاست امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست” نیستید مواجه می‌شوید؟ 📸 در ادامه این مطلب کلاسیک وب به سوال چرا اسکرین شات گوشیم کار نمی کند؟ پاسخ میدهیم و ۴ ترفند کاربردی برای گرفتن اسکرین شات به شما یاد می‌دهیم.

حل مشکل اسکرین شات نگرفتن گوشی

How to Fix Android Screenshots Not Working

به طور خلاصه برای حل مشکل چرا اسکرین شات گوشیم کار نمیکند باید موارد زیر انجام دهید:

  • از طریق دستیار گوگل و میانبرهای اسکرین شات این کار را انجام دهید.
  • از برنامه scrcpy استفاده کنید.
  • گزینه گرفتن اسکرین شات را در خود برنامه‌ها فعال کنید.
  • از طریق برنامه اسکن مدارک یک گوشی دیگر اقدام به این کار کنید.

بسیاری از کاربران مشکل نگرفتن اسکرین شات توسط گوشی اندرویدی مثل سامسونگ، شیائومی، هواوی و.. گزارش کرده‌اند، ما در ادامه برای حل این مشکل موارد بالا به صورت مرحله به مرحله بررسی میکنیم.

چرا بعضی از اپ ها اجازه گرفتن اسکرین شات را نمیدهند؟

اگرچه دیدن پیام هایی نظیر “به دلیل سیاست امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست در تلگرام” (This app doesn’t allow taking screenshots) ممکن است آزاردهنده باشد اما برنامه نویسان موبایل دلایل متعددی را برای محدود کردن اسکرین شات دارند،که مهم ترین آن حفظ حریم خصوصی یا امنیت است.

برخی از برنامه های بانک ها و پرداخت به دلایل امنیتی از گرفتن اسکرین شات جلوگیری می کنند. کروم برای حفظ حریم خصوصی، گرفتن اسکرین شات از تب ها و پنجره های ناشناس را مسدود می کند.

سرویس های استریم برای جلوگیری از سرقت محتوا، امکان گرفتن اسکرین شات را محدود می کنند. نمونه دیگر، عکس های یکبار مصرف تلگرام است که امکان گرفتن اسکرین شات از آنها وجود ندارد.

روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات در برنامه هایی که آن را محدود می کنند وجود دارد. برخی از این روش ها در اکثر برنامه ها کار می کنند. در ادامه به آموزش چند روش ساده و پیشرفته این کار می پردازیم.

۱- استفاده از دستیار گوگل (Google Assistant) یا نوار بالا اعلانات

برخی از برنامه های اندروید که از گرفتن اسکرین شات جلوگیری می کنند، فقط ترکیب دکمه های اسکرین شات گوشی شما را مسدود می کنند. این بدان معناست که اگر از روشی غیر از فشار دادن همزمان دکمه های پاور و کم صدا برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید، می توانید این محدودیت را دور بزنید.

استفاده از Google Assistant

دستیار گوگل یک برنامه داخلی در اکثر گوشی های اندرویدی است. ویژگی برجسته آن، دستورات صوتی است که به شما امکان می دهد بدون استفاده از ترکیب دکمه ها، اسکرین شات بگیرید.

برای شروع برنامه ای را که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید باز کنید.

دستیار گوگل را فعال کنید. بسته به تنظیمات شما، می توانید این کار را با گفتن «Hey Google!» (هی گوگل) یا نگه داشتن کلید خانه انجام دهید.

اگر زبان دستیار گوگل روی فارسی تنظیم شده باشد بگویید یا تایپ کنید «اسکرین شات بگیر» یا یا اگر انگلیسی است عبارت “Take a screenshot” را بگویید. دستیار گوگل اکنون یک اسکرین شات از صفحه می گیرد.

استفاده از دستیار گوگل (Google Assistant) برای اسکرین شات گرفتن

همچنین میتوانید از حالت کیبورد دستور Take screenshot را تایپ و اینتر کنید.

گرفتن اسکرین شات از طریق شورت کات ها

همچنین بسیاری از گوشی‌های اندروید در نوار اعلان خود گزینه اسکرین شات را دارند که بدون استفاده از دکمه می‌توانید اسکرین شات بگیرید بد نیست این گزینه را برای گرفتن اسکرین شات نیز امتحان کنید.

گزینه اسکرین شات اندروید

این روش ساده احتمال موفقیت کمی دارد، زیرا اکثر برنامه هایی که به طور جدی از گرفتن اسکرین شات جلوگیری می کنند، این روش را پیش بینی کرده اند. به عنوان مثال، استفاده از دستیار گوگل برای گرفتن اسکرین شات از یک تب ناشناس در کروم، یک اسکرین شات سیاه می گیرد.

اگر این روش ها برای شما کار نکرد، به بخش بعدی بروید که در آن روشی را توضیح خواهیم داد که به شما امکان می دهد از هر برنامه ای در گوشی خود اسکرین شات بگیرید.

۲- گرفتن اسکرین شات با استفاده از scrcpy

این روش برای حل مشکل اسکرین شات شیائومی و..حرفه‌ای‌تر است، زیرا تقریباً می تواند از هر نوع محدودیت اسکرین شات در برنامه های اندروید عبور کند. scrcpy یک برنامه سبک Screen Mirroring برای نمایش صفحه گوشی در دستگاه‌های دیگر است که به شما امکان می دهد صفحه نمایش گوشی اندروید خود را روی کامپیوتر یا دستگاه های دیگر نظیر تلویزیون مشاهده و کنترل کنید. پس از اینکه صفحه نمایش گوشی اندروید با کامپیوتر به اشتراک بگذارید، می توانید به راحتی با دکمه Print Screen کیبورد یا برنامه ای مانند Snipping Tool برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید.

scrcpy برای ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است. شما می توانید scrcpy را با Homebrew روی macOS نصب کنید.

این برنامه به دسترسی روت نیاز ندارد. دقت کنید که این روش روی برنامه های استریم مانند Prime Video و Netflix که از محافظت DRM استفاده می کنند، کار نمی کند.

Scrcpy را برای ویندو از GitHub دانلود کنید. فایل زیپ را استخراج کنید.

گرفتن اسکرین شات با استفاده از scrcpy

اکنون، گوشی اندروید خود را با ADB به ویندوز خود وصل کنید. دستور “adb devices” را اجرا کنید تا بررسی کنید که کامپیوتر دستگاه شما را شناسایی می کند یا خیر.

چرا اسکرین شات گوشیم کار نمیکند؟ حل مشکل با adb

پس از شناسایی گوشی، پوشه استخراج شده scrcpy را باز کنید و روی فایل scrcpy.exe دوبار کلیک کنید.

فایل scrcpy.exe

با این کار بلافاصله نمایش صفحه نمایش اندروید شما را روی کامپیوتر نمایش داده می‌شود.

حل مشکل اسکرین شات در گوشی سامسونگ و..

حالا می‌توانید مشکل اسکرین شات در گوشی سامسونگ و.. را دور بزنید و با استفاده از ابزارهای اسکرین شات ویندوز مانند Snipping Tool یا برنامه‌های ضبط صفحه نمایش ویندوز اقدام به ثبت اسکرین شات یا ویدیو کنید.

همچنین در ویندوز می توانند برای باز کردن ابزار اسکرین شات، Win + Shift + S را فشار دهید.

۳- در حالت ناشناس Google Chrome اسکرین شات بگیرید

اگر از حالت ناشناس مرورگر کروم (Incognito) زیاد در گوشی خود استفاده می کنید، این ترفند ساده به شما امکان می دهد از تب های ناشناس در Google Chrome اسکرین شات بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فلگ Chrome را برای گرفتن اسکرین شات در حالت خصوصی را فعال کنید.

برنامه Google Chrome را باز کنید.

chrome://flags را در نوار آدرس تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

عبارت «Incognito» را جستجو کنید و به دنبال Incognito Screenshot بگردید. ویژگی «Incognito Screenshot» را روی Enable قرار دهید و بر روی دکمه Relaunch پایین صفحه بزنید.

در حالت ناشناس Google Chrome اسکرین شات بگیرید

حالا می توانید با استفاده از همان روش همیشگی گرفتن اسکرین شات در گوشی، از صفحه وب در حالت ناشناس مرورگر گوگل کروم اسکرین شات بگیرید.

۴- عکس گرفتن از صفحه با استفاده از برنامه اسکنر مدارک گوشی دیگر

آخرین راه حل مشکل ارور به دلیل سیاست امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست در روبیکا ، شاد و..، گرفتن عکس از صفحه گوشی مدنظر با استفاده از یک گوشی دوم است که برنامه یا صفحه محدود شده را نمایش می دهد.

عکس گرفتن از صفحه با استفاده از برنامه اسکنر مدارک گوشی دیگر

در صورتی که می‌خواهید از یک صفحه وب یا مدرکی اسکرین شات بگیرید، برای نتایج بهتر توصیه می کنم از یک برنامه اسکنر اسناد مانند Adobe Scan استفاده کنید که عکس را برش می دهد و آن را مانند یک سند ذخیره می کند. در صورت نیاز می توانید اسکرین شات را ویرایش کنید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا در گالری ذخیره کنید.

سوالات متداول

چرا اسکرین شات ذخیره نمیشود؟

این موضوع دو دلیل می‌تواند داشته باشد ۱- که کمتر اتفاق می‌افتد این است که که حافظه گوشی شما پر باشد ۲- برنامه مورد نظر اجازه گرفتن اسکرین شات را به شما نمی‌دهد.

چرا گوشیم اسکرین شات نمیگیره؟

ابتدا بررسی کنید که این موضوع سخت‌افزاری نباشد را که ممکن است دکمه‌های گوشی شما خراب شده باشد اگر تمام روش‌های نرم‌افزاری را نیز چک کرده‌اید و مطمئن هستید که برنامه مورد نظر اجازه گرفتن اسکرین را می‌دهد، سیستم عامل گوشی را به روز کنید و ترجیحاً آن را یک بار ریستارت کنید.

آخرین راهکار بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی است.

چگونه اسکرین شات را فعال کنیم؟

اسکرین شات به طور پیش فرض بر روی گوشی فعال است، اگر نمی‌توانید اسکرین شات بگیرید به احتمال زیاد برنامه مد نظر شما این عملکرد را مسدود کرده است.

چرا a12 اسکرین شات نمیگیرد؟

عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی، مشکل در مجوزهای برنامه، وجود مشکل در سیستم عامل و عدم پشتیبانی برنامه از اسکرین شات از دلایل رایج این اتفاق هستند.

به Settings > Advanced feature > Gestures and gestures بروید و گزینه Palm Swipe برای گرفتن اسکرین شات با کشیدن کف دست فعال کنید.

در روش بعدی به Settings > Accessibility > Interaction and Dexterity بروید و Assistant Menu را فعال کنید و از طریق این منو اسکرین شات بگیرید.

چرا اسکرین شات سیاه میشه؟

در برخی از برنامه‌های امنیتی مانند حالت ناشناس گوگل کروم اجازه گرفتن اسکرین شات را ندارید و پس از گرفتن اسکرین شات سیستم عامل به صورت خودکار آن را به حالت صفحه سیاه تغییر می‌دهد.

جمع بندی

چرا اسکرین شات گوشیم کار نمیکند؟ به طور کلی اکثر برنامه‌ها به دلایل امنیتی و حفظ حریم شخصی اجازه گرفتن اسکرین شات را به شما نمی‌دهند، ساده‌ترین راه حل استفاده از میانبرهای اسکرین شات مانند دستورات اسکرین شات دستیار گوگل است که البته میشه به خوبی جواب نمی‌دهد. روش حرفه‌ای استفاده از برنامه scrcpy بر روی کامپیوتر ویندوز یا مک بوک است که برای استفاده آن حتماً باید ADB بر روی سیستم خود فعال کرده باشید.

گاهی اوقات خود برنامه‌ها نیز مانند برنامه گوگل کروم یا برنامه‌های بانکی این امکان را به شما می‌دهد که گزینه ای در خود برنامه فعال کنید تا اسکرین شات گرفتن فعال شود. آخرین راه حل استفاده از یک گوشی دیگر برای گرفتن اسکرین شات می‌باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما از چه ترفند و راه حلی برای گرفتن اسکرین شات از برنامه‌هایی که اجازه این کار را نمی‌دهند استفاده می‌کنید؟ آیا موفق به رفع مشکل اسکرین شات در گوشی شیائومی ، سامسونگ و.. شدید؟ تجربیات راهکارها و پیشنهادات خود را با ما و دیگران از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب