مطلب فعلی :

چرا تبدیل سایت وردپرسی به اپلیکیشن موبایل توصیه نمی‌شود؟

رفتن به بالا

چرا تبدیل سایت وردپرسی به اپلیکیشن موبایل توصیه نمی‌شود؟

نوشته admin

3 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

چرا تبدیل سایت وردپرسی به اپلیکیشن موبایل توصیه نمی‌شود؟

در دنیای دیجیتال امروز، داشتن حضور آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش‌هایی که برای بهبود تجربه کاربری و افزایش دسترسی به محتواها ارائه می‌شود، تبدیل سایت وردپرسی به یک اپلیکیشن موبایل است.

با توجه به اینکه اکثریت جامعه برای جستجوی مطالب و محصولات و خدمات مورد نیاز خود، استفاده از گوشی همراه را ترجیح می دهند و چون کار با اپلیکیشن‌ها خیلی راحت است، استفاده از اپلیکیشن‌ها در زندگی مردم اهمیت خاصی پیدا کرده‌ است.

وب اپلیکیشن‌های PWA از طریق مرورگرهای اینترنت قابل دسترسی هستند، و بخاطر طراحی ریسپانسیو که دارند با دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت سازگاری دارند

 افزونه وب اپلیکیشن‌سازPWA

وب اپلیکیشن(pwa) چیست؟

PWA به معنای Progressive Web App یا وب اپلیکیشن‌های پیشرونده است. یک نوع از برنامه‌های وب است که از فناوری‌های وب بهره‌مند شده و به گونه‌ای توسعه داده می‌شوند که در دستگاه‌های تلفن همراه به صورت نصب شده کار می‌کنند. در واقع، PWA یک نوع وب اپلیکیشن‌ساز است که از امکانات اپلیکیشن‌های بومی استفاده می‌کند.

اپلیکیشن بومی چیست؟

اپلیکیشن بومی (Native App)، نرم افزار کاربردی است که به منظور انجام وظایف خاص یا ارائه خدمات‌ بر روی پلتفرم هایی مانند iOS و Android توسعه یافته است. از آنجایی که اپلیکیشن بومی برای استفاده در یک دستگاه خاص توسعه داده شده‌است، توانایی استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار مخصوص دستگاه را دارد.

تفاوت وب‌ اپلیکیشن(PWA) و اپلیکیشن بومی، کدام یک بهتر است؟

وب اپلیکیشن‌ها و اپلیکیشن موبایل دو نوع نرم‌افزار متفاوت هستند که برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند. بسیاری از افراد تفاوت بین این دو نرم‌افزار را نمی‌دانند و این دو را شبیه هم می‌دانند. ولی در واقع اینها از نظر کاربرد با هم بسیار متفاوت هستند.

در ادامه برای اینکه بتوانید تفاوت این دو برنامه را کاملا متوجه شوید مزایا و معایب هر دو نرم‌افزار را بررسی می‌کنیم.

مزایای وب اپلیکیشن‌ها

    دسترسی آسان

وب اپلیکیشن‌ها را می‌توان بدون نصب و راه‌اندازی استفاده کرد. کاربران می‌توانند از طریق مرورگر تلفن همراه خود، آن را به صفحه اصلی باز کنند.

    سازگاری با دستگاه‌های مختلف

وب اپلیکیشن‌ها با مرورگرهای دستگاه‌های وب سازگار هستند. و کاربران با هر دستگاهی که دارند مانند تلفن همراه ، تبلت و رایانه شخصی میتوانند وب اپلیکیشن را استفاده کنند.

هزینه توسعه کمتر

توسعه و نگهداری وب اپلیکیشن‌ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به اپلیکیشن‌های موبایل دارد. چون وب اپلیکیشن‌ها برای توسعه نیاز به سیستم عامل‌های مختلف ندارند.

معایب وب اپلیکیشن‌ها

    عملکرد کمتر

چون وب اپلیکیشن‌ها بایداز طریق مرورگر وب اجرا شوند ممکن است عملکرد آن‌ها را محدود کند

وابستگی به اینترنت

وب اپلیکیشن‌ها به طور کلی در حالت آفلاین قابل استفاده نیستند. این موضوع باعث مشکلاتی برای کاربرانی می‌شود که در مناطق با اتصال نامناسب یا نداشتن اینترنت هستند.

مزایای اپلیکیشن موبایل

عملکرد بهتر

اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند از ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه مانند دوربین، حسگرها، GPS و … به صورت مستقیم استفاده کنند و تجربه کاربری را بهبود بخشند. و برنامه های موبایل سریع‌تر و روان‌تر اجرا شوند.

    دسترسی آفلاین

برنامه‌های موبایل به کاربران اجازه می‌دهند تا اطلاعات را بدون نیاز به اتصال اینترنتی مشاهده کنند و از امکانات اپلیکیشن به صورت آفلاین استفاده کنند.

معایب اپلیکیشن موبایل

هزینه توسعه و نگهداری

توسعه اپلیکیشن‌های موبایل می‌تواند هزینه‌بر باشد، به‌ویژه اگر نیاز به توسعه برای دو پلتفرم موبایل متفاوت (مثل iOS و Android) باشد. این کار به دلیل نیاز به دانش و مهارت خاص در برنامه نویسی موبایل است.

نیاز به به‌روزرسانی مداوم

با توسعه سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های موبایل، نیاز به به‌روزرسانی منظم اپلیکیشن‌ها برای سازگاری با تغییرات و بهبودها ایجاد می‌شود. اگر کاربری دستگاه تلفن همراه خود رابه طور منظم بروزرسانی نکند، مشکل ساز می‌شود

محدودیت در حافظه

برنامه های موبایل فضای زیادی از حافظه را در دستگاه تلفن همراه اشغال میکنند. این موضوع برای کاربرانی که دستگاه تلفن همراه با محدودیت کمی دارند، مشکل ساز است.

اینفوگرافی وب اپلیکیشن‌سازPWA

وب اپلیکیشن‌ها چون نیازی به نصب و بروزرسانی ندارند، کاربران به راحتی می‌توانند با ساخت یک shortcut یا همان میانبر بر روی تلفن همراه یا دسکتاپ، مثل یک اپلیکیشن از آن استفاده کنند.

برای اینکه یک اپلیکیشن موبایل برای سایت وردپرسی خود داشته باشید پیشنهاد ما افزونه وب اپلیکیشن ساز PWAوردپرس است.

افزونه وردپرسی وب اپلیکیشن ساز PWA

اگر از سیستم محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، پلاگین وب اپلیکیشن ساز pwa، بهترین و سریع ترین راه برای تبدیل سایت وردپرسی به وب اپلیکیشن موبایل می باشد. شما می‌توانید با نصب این پلاگین ، سایت خود را به یک تجربه کاربری تعاملی و غنی تبدیل کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن وب خود را شخصی سازی کنید و نسبت به نیاز کاربرانتان از آن استفاده کنید.

مزایای وب اپلیکیشن ساز pwa

از مزیت های وب اپلیکیشن ساز pwa این است که شما با هزینه بسیار کم می‌توانید این افزونه را تهیه کنید و به آسانی به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

با کمک قابلیت‌های افزونه pwa، شما نه تنها در زمان صرفه جویی می‌کنید، بلکه هزینه‌های توسعه وب‌سایت خود را نیز کاهش می‌دهید. به بیان ساده، به جای توسعه سه اپلیکیشن برای iOS، Android و ویندوز، می‌توانید فقط با نصب این افزونه از اپلیکیشن خود در هر دستگاهی استفاده کنید.

این حضور مداوم کاربر به بهبود ترافیک سایت شما کمک می‌کند و اگر سایت شما فروشگاهی و خدماتی باشد به روند فروش بیشتر شما نیز کمک می‌کند.

وب اپلیکیشن‌سازpwa یک گزینه عالی برای کسب و کارهای کوچک است. ولی برای شرکت‌های بزرگ به دلیل برند سازی و مطرح بودن توصیه نمی‌شود. چون جوابگوی نیازهای کاربران نخواهد بود. ولی در نظر داشته باشید سایت‌های معتبری مثل دیجی کالا، دیوار و اسنپ از وب اپلیکیشن PWA استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر تحریم کاربران ایرانی در iOS نیز یکی از دلایل استفاده‌ از وب اپلیکیشن pwa است. چون شرکتهای بزرگ ایرانی نمی‌توانند اپلیکیشن خود را در اپ استور منتشر کنند، وب اپلیکیشن pwa را در پلتفرم‌های خود استفاده می‌کنند.

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ

می‌توانید با وب اپلیکیشن pwa دیوار هر بار تنها با کلیک بر روی آیکون وب اپلیکیشن وارد سایت دیوار شوید.

نسخه PWA دیجی کالا

سایت دیجی کالا با استفاده از PWA یک خرید آنلاین سریع و راحت از سایت برای کاربران خود فراهم کرده است.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به پشتیبانی افزونه وب اپلیکیشن‌ساز PWA می‌توانید با رای‌تم  درارتباط باشید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 3 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب