مطلب فعلی :

چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام

رفتن به بالا

چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام

چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش های فعال سازی این قابلیت اینستاگرام

بخش نوت اینستاگرام افزونه جذاب و جدید است که بسیاری از افراد تمایل استفاده از این بخش را برای به اشتراک گذاری یادداشت‌هایشان دارند. ✍️ قسمت نوت به افراد این اجازه را میدهد تا افراد یا اتفاقات را در حد ۶۰ کاراکتر در این قسمت با دوستان و دنبال کنندگانشان به اشتراک بگذارند. با این حال همچنان برخی افراد نمیتوانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند یا از آن استفاده کنند. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به پاسخ به سوال چرا نوت اینستاگرام نمیاد؟ روش ها فعال سازی این قابلیت اینستاگرام میپردازیم.

چرا قابلیت نوت اینستا نمیاد؟

Fix Instagram Notes Not Showing

به طور کلی راهکارهای موثر برای استفاده از نوت اینستاگرام در آپدیت جدید این برنامه شامل موارد زیر است:

  • برنامه اینستاگرام را بروزرسانی کنید.
  • اتصال به VPN را بررسی کنید.
  •  در حساب کاربریتان احراز هویت کنید.
  •  از اینستاگرام لایت استفاده نکنید.
  •  اتصال به اینترنت را بررسی کنید.
  • اکانت شما علامت گذاری شده است.
  • کش برنامه را پاک کنید.
  • نصب مجدد اینستاگرام را امتحان کنید.
  •  اینستاگرام در گوشی‌های اندروید دانگرید کنید.
  • از اینستاگرام کمک بخواهید.

علاوه بر متن، شما میتوانید گذاشتن آهنگ در نوت اینستاگرام یا تصویر را نیز امتحان کنید. استفاده از نوت اینستاگرام شامل شرایط خاصی می شود که پیش از هر چیز بهتر است درباره آنها بدانید. ابتدا این نکته را به خاطر داشته باشید که اشتراک گذاری نوت‌ها مانند استوری اینستاگرام محدود به ۲۴ ساعت میشود و پس از این زمان به طور خودکار ناپدید خواهد شد. افراد میتوانند با زدن بر روی نوت‌ها پیام و نظراتشان را برای شما ارسال کنند. اگر نمیتوانید از قابلیت نوت اینستاگرام استفاده کنید یا یادداشت‌های دوستانتان به شما نشان داده نمیشود، میتوانید از راهکارهای زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید:

۱- برنامه اینستاگرام را بروزرسانی کنید

در صورتی که میخواهید به پرسش “چگونه نوت اینستا را فعال کنیم” پاسخ دهید، لازم است از آخرین ورژن اینستاگرام استفاده کنید. اگر زمان زیادی است که این برنامه را آپدیت نکرده‌اید و نمیتوانید برخی از قابلیت‌های جدید آن ببینید، یکی از ساده ترین روش‌ها بروز رسانی برنامه است.

اگرچه سرویس‌های دانلود اپلیکیشن برنامه‌ها را به صورت اتوماتیک در پس زمینه بروز رسانی میکنند، اما ممکن است همچنان برخی از قابلیت‌های مهم با نصب ورژن جدیدی از برنامه فعال شود. بنابراین شاید زمان آن رسیده باشد که اپلیکیشن را از طریق منابع معتبری همچون گوگل پلی یا اپ استور آپدیت کنید. پس از اتمام فرایند نصب برنامه وارد آن شوید و بررسی کنید آیا این قابلیت برای شما قابلیت نمایش است یا خیر؟

بروز رسانی اینستاگرام

۲- اتصال به VPN را بررسی کنید

در مواقعی که برخی از قابلیت‌های اینستاگرام برای شما قابل استفاده یا مشاهده نیست، بهتر است یکبار اتصال تلفن همراهتان را به VPN و برنامه های تغییر دهنده آی پی بررسی کنید. بهتر است آن را یکبار قطع و وصل کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

۳- در حساب کاربریتان احراز هویت کنید

برخی اوقات کار نکردن یا نمایش داده نشدن نوت‌های اینستاگرام میتواند به دلیل خطای احراز هویت برنامه باشد. برای رفع این مشکل میتوانید یکبار از حساب کاربری خارج شوید و مجددا لاگین کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا اینستاگرام را باز کنید و وارد صفحه اصلی پروفایلتان شوید. سپس علامت سه خط را از بالای صفحه سمت راست بزنید تا تنظیمات بیشتری را ببینید.

الا وارد قسمت Settings and privacy شوید و صفحه را تا انتها اسکرول کنید تا در بخش Login گزینه Log out را ببینید. با زدن این بخش از اکانت خارج میشود و برای ورود مجدد لازم است تا نام کاربری و پسورد اکانت تان را مجددا وارد کنید.

چرا نوت اینستاگرام نمیاد

۴- از اینستاگرام لایت استفاده نکنید

اگر میخواهید به سوال “چرا قابلیت های جدید اینستاگرام را ندارم” پاسخ دهید، بهتر است به نسخه برنامه تان توجه کنید. زیرا اگر از نسخه‌های غیر رسمی این برنامه همچون اینستاگرام لایت استفاده کنید، ممکن از با محدودیت‌ها و خطاهایی مواجه شوید. اینستاگرام برای گوشی‌های اندرویدی یک نسخه سبک‌تر با سخت افزار ساده‌تری تحت عنوان Instagram Lite طراحی کرده است که فضای کمتری را از گوشی اشغال میکند. اما بسیاری از کاربران این نسخه دچار مختلفی شده اند. پس اگر مشکل شما هم به همین دلیل ایجاد شده بهتر است استفاده از این نسخه را متوقف کنید و ورژن اصلی را دانلود کنید.

برنامه اینستاگرام lite

۵- اتصال به اینترنت را بررسی کنید

بررسی اتصال به اینترنت شاید به نظر شما راهکار ساده و بدیهی باشد؛ اما در بسیاری از مواقع تمام شدن اینترنت، متصل نبودن به آن و یا قرار داشتن تلفن بر روی حالت پرواز عامل اصلی کار نکردن قابلیت‌های بخش‌های اینستاگرام است. پس اگر میخواهید بدانید چرا نوت اینستاگرام نمیاد، بهتر است یک بار اینترنت را خاموش روشن کنید و مجددا به آن متصل شوید.

در صورتی که مشکلات شبکه همچنان ادامه داشت، گوشی را یکبار بر روی حالت پرواز قرار دهید و پس از چند دقیقه آن را غیر فعال کنید.

روشن کردن حالت هواپیما

۶- اکانت شما علامت گذاری شده است

در صورتی که اخیرا برخی قابلیت‌های اینستاگرام برای شما غیر فعال شده است، احتمالا علت اصلی آن شناسایی اکانت به عنوان اسپم یا ربات و علامت گذاری آن از طرف اینستاگرام است. این مسئله معمولا زمانی ایجاد میشود که پست فعالیت‌های اغراق آمیزی را در مدت کوتاهی انجام داده باشید. به طور مثال اگر در زمان کوتاهی تعداد زیادی پست بگذارید، پست‌های زیادی را لایک کنید یا کامنت‌های فراوانی بگذارید، این مسئله میتواند باعث حساسیت الگوریتم‌های اینستاگرام در رابطه با فعالیت شما شود.

در ادامه این محدودیت ممکن است با خطای Action Blocked نیز مواجه شوید و امکانات بیشتری همچون فالو کردن افراد نیز از شما گرفته شود. برای رفع این مشکل بهتر است چند روز صبر کنید و فعالیتتان را کاهش دهید تا اوضاع به حالت عادی برگردد و مجددا بتوانید نوت‌های جدیدی را به اشتراک بگذارید.

۷- کش برنامه را پاک کنید

یکی از راهکارهای کاربری برای حل مشکلات اینستاگرام، پاک کردن کش برنامه است. این کار میتواند باعث اطلاعات معیوب را از بین ببرد و مجددا داده‌های درست را جایگزین کند.

ابتدا دستتان را برای چند لحظه روی برنامه اینستاگرام نگه دارید تا تنظیمات بیشتر برای نمایش داده شود. سپس Storage and cache یا آیکون اطلاعات بیشتر (i) را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات برنامه شوید. (این مرحله ممکن است برای سیستم عامل های مختلف متفاوت باشد.)

حال باید در صفحه نمایش داده شده به دنبال قسمت Storage بگردید. با وارد شدن به این بخش میتوانید گزینه Clear Cache را پیدا کنید و از آن برای حذف اطلاعات کش برنامه استفاده نمایید.

پاک کردن کش اینستاگرام

۸- نصب مجدد اینستاگرام را امتحان کنید

اگر همچنان با وجود مراحل گفته شده نوت اینستاگرام نمیاد، میتوانید برنامه را یکبار کاملا پاک و مجددا نصب کنید. این روش میتواند به شما کمک کند تا یکبار دیگر ورژن درست و معتبری از برنامه را در اختیار داشته باشید.

سیستم عامل اندروید

در گوشی‌های اندرویدی کافی است برای چند لحظه دستتان را روی برنامه نگه دارید  و گزینه Uninstall را بزنید و پس از تایید برنامه را به طور کامل حذف کنید.

حذف اینستاگرام در اندروید

سیستم عامل iOS

در گوشی‌های ایفون نیز دستتان را برای چند لحظه روی برنامه اینستاگرام نگه دارید و Remove App را انتخاب کنید و سپس روی Delete App بزنید.

پاک کردن اینستاگرام در آیفون

در نهایت مجددا برنامه را از طریق سرویس‌های معتبری همچون گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

۹- اینستاگرام در گوشی‌های اندروید دانگرید کنید

اگر مشکل عدم نمایش تنظیمات نوت اینستاگرام یا یادداشت‌های سایر افراد پس از آپدیت برنامه ایجاد شده است، در گوشی‌های اندروید میتوانید برنامه را دانگرید کنید. وجود برخی باگ‌ها در بروزرسانی‌های برنامه مورد شایعی است. خوشبختانه در سیستم عامل اندروید امکان بازیابی نسخه قبلی برنامه‌ها تحت عنوان Downgrade وجود دارد.

برای انجام اینکار دستتان را برای چند لحظه روی آیکون اینستاگران نگه دارید و وارد تنظیمات برنامه شوید. سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید تا ورژن برنامه را مشاهده کنید.

Downgrade اینستاگرام

شما با استفاده از سرویس APKMirror میتوانید ورژن های قدیمی‌تر برنامه ها را دانلود کنید.

چرا نوت اینستاگرام نمیاد

۱۰- از اینستاگرام کمک بخواهید

اگر همچنان نوت اینستاگرام نمیاد، میتوانید از پشتیبانی اینستاگرام کمک بگیرید و از طریق بخش Help این برنامه مشکلتان را با این برنامه به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد بخش پروفایل شوید. سپس علامت سه خط بالای صفحه را بزنید و سپس وارد Setting and privacy شوید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Help را ببینید.

گزارش مشکل به اینستاگرام

در مرحله بعدی Report a problem را انتخاب کنید و روی Report Problem Without Shaking بزنید. در این قسمت میتوانید مشکل پیش آمده را به طور کامل توضیح دهید.

سوالات متداول

دلیل فعال نبودن و کار نکردن نوت اینستاگرام چیست؟

این مسئله میتواند دلایل مختلفی مثل در دسترس نبودن قابلیت نوت در یکی از حساب‌های کاربری، اشکال در برنامه و یا آپدیت نبودن اینستاگرام باشد.

جمع بندی

به طور کلی اگر با مشکل کار نکردن نوت اینستاگرام مواجه شدید، اولین اقدام موثر برای آن بروز رسانی برنامه است. سپس میتوانید روش‌های دیگری مثل پاک کردن کش برنامه، بررسی اتصال به اینترنت، نصب مجدد برنامه و گزارش مشکل به اینستاگرام را نیز امتحان کنید. یکی از مواردی که بر اساس گزارش کاربران باعث ایجاد مشکل در بخش نوت میشود، وجود چندین اکانت مختلف در اینستاگرام است. این مسئله اغلب برخی از قابلیت‌ها را در اکانت‌های دیگر محدود میکند؛ پس بهتر است خارج شدن از حساب‌های کاربری اضافی را هم امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما کدام روش بهترین راه حل پاسخ چرا نوت اینستاگرام نمیاد است؟ در صورتی که تجربه مشابهی در این زمینه دارید یا توانستید با یکی از راهکارهای گفته شده در این مطالب مشکلاتتان را حل کنید، لطفا آن را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب