مطلب فعلی :

چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند؟ حل مشکل با چند قدم ساده!

رفتن به بالا

چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند؟ حل مشکل با چند قدم ساده!

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند؟ حل مشکل با چند قدم ساده

چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند؟ حل مشکل با چند قدم ساده!

در اینترنت، گیف ها بسیار محبوب و کاربردی هستند. 🖼️ شما می توانید به راحتی گیف های متحرک را در تلگرام ، اینستاگرام و.. ارسال کرده یا در وبلاگ خود از آنها استفاده نمایید. در برخی اوقات وقتی در حین جستجو گوگل برای یافتن گیف مدنظر هستیم این عکس های متحرک پلی یا پخش نمی شوند و ثابت نمایش داده میشوند! در این مطلب از کلاسیک وب تصمیم داریم به حل این مشکل که چرا گیف گوگل باز نمیشود و حرکت نمیکند بپردازیم.

چگونه گیف های گوگل را فعال کنیم؟

?How to automatically Play Animated GIFs in Google Image search results

چرا گیف گوگل باز نمیشود؟ جواب ساده عدم پشتیبانی مرورگر از پخش GIF است که باید برای فعال سازی پیش نمایش آن در نتایج جستجو از یک ترفند ساده استفاده کرد. برای حل سوال چرا گوگل گیف باز نمیکنه یک افزونه رایگان کروم به نام Google gifs autoplay وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهد. با استفاده از این افزونه، پیش نمایش هایی برای تمام گیف های متحرک موجود در نتایج جستجوی تصاویر پخش می شوند.

چرا گیف گوگل باز نمیشه؟ حل مشکل با افزونه پخش خودکار گیف

گیف های متحرک در نتایج جستجوی تصاویر گوگل در برخی از مرورگرها و نسخه های گوگل کروم  پخش نمی شوند و در مرورگرها هیچ گزینه داخلی برای پخش خودکار گیف در گوگل وجود ندارد. شما باید برای پخش یک گیف، روی پیش نمایش تصویر کوچک آن کلیک کنید. اما ترفندی وجود دارد که با آن گیف های متحرک می توانند به صورت خودکار در نتایج جستجوی تصاویر گوگل در مرورگر پخش شوند. می توانید از یک افزونه رایگان به نام  Google gifs autoplay استفاده کنید. این افزونه به صورت خودکار در پس زمینه کار می کند و تمام گیف های متحرک را در نتایج جستجوی تصاویر گوگل پخش می کند.

با استفاده از این افزونه، پیش نمایش هایی برای تمام گیف های متحرک موجود در نتایج جستجوی تصاویر پخش می شوند.

Gifs autoplay for Google

پس از افزودن این افزونه به کروم دقت کنید که حتما تیک Enabled افزونه برای حل مشکل باز نشدن و حرکت نکردن گیف در گوگل خورده باشد، برای غیرفعال کردن کار افزونه نیز میتوانید به راحتی این تیک را بردارید.

علت دانلود نشدن عکس از گوگل

نیازی به تنظیم هیچ گزینه ای برای انجام این کار نیست. در واقع، این افزونه هیچ تنظیم یا گزینه ای ندارد. تمام کارها به صورت خودکار در پس زمینه انجام می شود. هنگامی که در صفحه جستجوی تصاویر پایین یا بالا می روید، تمام پیش نمایش ها شروع به پخش می کنند.

چرا گیف گوگل باز نمیشه؟ حل مشکل با افزونه پخش خودکار گیف

کار انجام شده توسط این افزونه بسیار جالب و مفید است. در واقع، این عملکرد پایه ای باید به صورت بومی توسط مرورگر کروم ارائه شود اما این اتفاق نمی افتد. خوشبختانه این افزونه برای برآورده کردن این نیاز وجود دارد.

پس از نصب افزونه، به بخش جستجوی تصاویر بروید و برای گیف ها جستجو کرده. اگر قبلاً آن بخش را باز کرده اید، باید تب را Reload یا Refresh کنید. اکنون خواهید دید که تمام پیش نمایش های گیف های متحرک به صورت خودکار در حال پخش هستند.

نحوه جستجو اصولی تصاویر متحرک گیف در گوگل

اگر در کروم از Google Images برای یافتن عکس ها و گیف ها استفاده می کنید، جداسازی آنها در نتایج جستجو ممکن است برایتان دشوار باشد. حتی اگر آنها را جدا کنید، احتمالاً قبل از مراجعه به صفحه وب، ترجیح می دهید گیف را پخش کنید.

بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید گیف های متحرک را در جستجوی تصاویر در کروم فیلتر کنید.

نحوه فیلتر کردن گیف های متحرک از نتایج تصویری

در نسخه انگلیسی گوگل

کروم را باز کنید و وارد Google شوید، در نسخه انگلیسی روی Images در گوشه بالا سمت راست، کنار آیکون منوی نقطه ای کلیک کنید.

پخش خودکار گیف در گوگل

ما برای این آموزش جستجوی “کلاسیک وب” را انجام دادیم و نتایج تصاویر مرتبط را دریافت کردیم. شما میتوانید هر کلمه ای به خصوص یکی از  کلماتی که بیشترین سرچ در گوگل را داشته اند را سرچ کنید.

جستجوی تصویر

اکنون که تصاویری از کلاسیک وب داریم، می توانیم گیف های متحرک را با کلیک کردن بر روی “Tools” در نوار بالایی و کلیک بر روی “Type > GIF” فیلتر کنیم.

تنظیم گیف در سرچ

می بینید که اکنون یک نشانگر کوچک GIF بر روی تمام نتایج جستجوی شما ظاهر می شود.

در نسخه فارسی گوگل

اگر از نسخه فارسی استفاده میکنید زمانی که صفحه اصلی گوگل بارگیری شد، روی تصاویر در گوشه بالا سمت راست، کنار آیکون منوی نقطه ای کلیک کنید.

سرچ تصویر در گوگل

در نسخه فارسی هم میتوانید گیف های متحرک را با کلیک کردن بر روی “ایزار” در نوار بالایی و کلیک بر روی “نوع > Gif” فیلتر کنید.

چرا گیف گوگل باز نمیشه

به همین سادگی شما موفق به فیلتر کردن گیف های متحرک از نتایج جستجوی تصاویر شده اید. این بخش در هر مرورگری کار می کند، چرا که وب سایت گوگل این قابلیت را ارائه کرده است.

سوالات متداول

چرا گیف گوگل حرکت نمیکنه؟

شما باید حتما عکس را در نتایج جستجو باز یا دانلود کنید تا تصویر متحرک را ببینید برای پلی کلی همه تصاویر در گوگل نیاز به افزونه دارید.

چرا گیف هایی که از گوگل پیدا میکنم حرکت نمیکند؟

زیرا مرورگر ها اجازه چنین چیزی را نمیدهند.

آیا استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی یا سرویس های تحریم شکن میتواند در پخش گیف ها موثر باشد؟

گاهی اوقات ممکن است با نصب افزونه Google Gifs Autoplay نیز همچنان گیف ها پخش نشوند پس استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی یا سرویس های تحریم شکن میتواند در پخش گیف ها موثر باشد.

آیا ممکن است پخش نشدن گیف ها به علت مشکل در سرور های گوگل باشد؟

بله، در موارد نادر، مشکل ممکن است به دلیل خطاهای موقتی یا مشکلات فنی از سمت سرورهای گوگل باشد. در این حالت، صبر کردن و دوباره امتحان کردن پس از مدتی ممکن است مشکل را حل کند.

جمع بندی

با استفاده از افزونه Google gifs autoplay میتوانید به راحتی گیف‌ های متحرک را در نتایج جستجوی تصاویر گوگل پخش کنید. این افزونه به صورت خودکار پیش نمایش هایی از تمام گیف‌ های موجود در نتایج جستجوی تصاویر گوگل را به نمایش میگذارد، بدون اینکه شما نیازی به تنظیمات خاصی داشته باشید. این روش بسیار آسان و موثر است و به شما این امکان را میدهد که به طور خودکار گیف‌ های مورد علاقه‌ تان را دریافت کنید و لذت ببرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم به دنبال راهی برای پخش خودکار گیف‌های متحرک در نتایج جستجوی تصاویر گوگل هستید؟ با نصب افزونه Google gifs autoplay این امکان را خواهید داشت! دیدگاه‌های خود را درباره تجربه‌ی استفاده از این افزونه با ما به اشتراک بگذارید و اگر راه دیگری نیز سراغ دارید حتما در بخش نظرات آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب