مطلب فعلی :

چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل (اندروید و آیفون)

رفتن به بالا

چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل (اندروید و آیفون)

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل (اندروید و آیفون)

چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل (اندروید و آیفون)

رومینگ ایرانسل سرویسی است که به شما اجازه می دهد تا در مناطق و کشورهایی که ایرانسل در آنها وجود ندارد هم بتوانید با استفاده از خدمات سایر اپراتور ها از سیم کارت ایرانسل خود استفاده کنید. 📞  اما از آنجایی که این سرویس ممکن است دارای هزینه های اضافی برای شما باشد بهتر است بدانید که چگونه می توان آن را غیر فعال کرد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش چند روش سریع برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل در اندروید و آیفون میپردازیم.

نحوه غیر فعال کردن رومینگ در ایرانسل

How to Disable Roaming in Irancell Sim Cards (Android & iOS)

برای غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل می توانید به روش های زیر عمل کنید:

  • از تنظیمات خود گوشی رومینگ را خاموش کنید.
  • با شماره گیری از کد *۱۱۱۱*۲# درخواست غیرفعال سازی رومینگ را ارسال نمایید.
  • از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن ایرانسل من قابلیت رومینگ را غیرفعال کنید.

در ادامه این مطلب با هم هر یک این روش ها را بررسی می کنیم و غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل را برای هر دو گوشی آیفون و اندروید انجام می دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱- غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی اندروید

برای خاموش کردن رومینگ در گوشی های اندروید کافیست تا ابتدا به برنامه Settings یا تنظیمات موبایل اندرویدی خود بروید و در آنجا گزینه اتصالات یا Connections را انتخاب نمایید.

برنامه تنظیمات در اندروید

حال در صفحه بعد بر روی Mobile Networks تپ نمایید.

تنظیمات اتصالات در اندروید برای غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل

در ادامه لیستی به شما نمایش داده می شود که اولین گزینه ی آن یعنی Data Roaming مربوط به خاموش یا روشن بودن رومینگ در موبایل شما می باشد.

غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل در تنظیمات اندروید

به راحتی این گزینه را غیر فعال نمایید تا قابلیت رومینگ برای همه سیم کارت های گوشی شما از جمله ایرانسل غیر فعال شود.

۲- نحوه غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل در گوشی آیفون

برای غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل در گوشی های آیفون نیز می توانید به برنامه Settings موبایل آیفون خود بروید.

در آنجا به منوی Cellular مراجعه نمایید. جایی که گزینه ی Cellular Data Options را خواهید یافت. بر روی این گزینه تپ کنید.

نحوه غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل در گوشی آیفون

در نهایت گزینه ی Data Roaming را خواهید دید که با خاموش کردن آن می توانید از غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل اطمینان حاصل نمایید.

۳- کد دستوری غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل

رومینگ قابلیتی است که از طرف اپراتور هایی مثل ایرانسل و همراه اول برای یک سیم کارت در نظر گرفته می شود. در نتیجه این امکان نیز وجود دارد که شما از اپراتور خود (ایرانسل) بخواهید کلا این قابلیت را برای سیم کارت شما غیر فعال نماید. با این کار حتی اگر رومینگ در تنظیمات گوشی شما روشن باشد، آنگاه هیچ گونه خدمات مبتنی بر رومینگ را استفاده نخواهید کرد و مستلزم پرداخت هیچ گونه هزینه ای هم نخواهید شد.

به منظور غیر فعال سازی خدمات رومینگ از طرف اپراتور، ایرانسل یک کد دستوری USSD در اختیار کاربران قرار داده که با ارسال آن خدمات رومینگ شما غیرفعال خواهد شد. این کد دستوری به شکل ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۲ مربع که در تصویر زیر میبینید می باشد.

*۱۱۱۱*۲#

کد دستوری غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل

بعد از ارسال (شماره گیری) کد دستوری بالا پیغامی مبنی بر غیرفعال شدن سرویس رومینگ ایرانسل به شما نمایش داده خواهد شد.

نکته: در صورتی که مجددا خواستید آن را فعال کنید کافیست تا کد دستوری ستاره ۱۱۱۱ ستاره ۱ مربع را شماره گیری فرمایید.

*۱۱۱۱*۱#

۲- غیرفعال سازی رومینگ با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

اگر زیاد با وارد کردن کد های دستوری راحت نیستید، می توانید فعال بودن یا غیرفعال بودن رومینگ سیم کارت ایرانسل خود را از درون اپلیکیشن ایرانسل من نیز مدیریت نمایید. این اپلیکیشن دارای یک نسخه تحت وب (مثل یک وب سایت) است که می توانید به راحتی از طریق مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کنید. در ادامه نحوه غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل در اپلیکیشن اندرویدی و نیز نسخه تحت وب ایرانسل من را به شما آموزش می دهیم.

۲-۱ غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل در نسخه وب ایرانسل من

برای این منظور به آدرس اینترنتی my.irancell.ir بروید. اگر اولین بار است که وارد این سایت می شوید کافیست تا در مرحله اول زبان فارسی را انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه ی “افزودن حساب کاربری” وارد حساب کاربری خود (که همان شماره همراه شما است) شوید.

ورود به نسخه وب ایرانسل من

با اینکار به برگه نخست حساب کاربری خود در برنامه ایرانسل من وارد می شوید. حال در همین برگه از منوی پایینی گزینه ی “حساب من” را انتخاب نمایید.

بخش حساب من در برنامه ایرانسل من

در پایین برگه ی حساب من گزینه پروفایل را انتخاب کنید.

پروفایل ایرانسل من در نسخه تحت وب

در برگه ی پروفایل به پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه ی رومینگ را پیدا نمایید.

غیرفعال سازی رومینگ در سایت ایرانسل من

حال برای غیر فعال کردن رومینگ کافیست تا روی آن کلیک کنید و غیرفعال کردن آن را تایید نمایید.

تایید غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل در برنامه ایرانسل من

به همین سادگی می توانید رومینگ سیم کارت ایرانسل خود را در برنامه ایرانسل من نیز غیر فعال نمایید.

۲-۲ غیر فعال کردن رومینگ در نسخه اندروید ایرانسل من

نسخه اندروید اپلیکیشن ایرانسل من نیز تفاوت ظاهری چندانی با وب سایت آن ندارد. برای غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل کافیست تا مثل پس از باز کردن این اپلیکیشن، با شماره همراه خود به آن وارد شوید. حال در همان صفحه اول بر روی گزینه حساب من کلیک کنید.

نسخه اندروید ایرانسل من

در برگه ای که برای شما باز می شود به تب پروفایل بروید و در آنجا به دنبال رومینگ بگردید.

غیرفعال کردن رومینگ ایرانسل در نسخه اندروید ایرانسل من

حال درست مانند آنچه در وب سایت ایرانسل من انجام دادیم، خیلی ساده بر روی گزینه ی رومینگ موجود در لیست کلیک می کنیم و آن را غیر فعال می نماییم.

سوالات متداول

غیر فعال سازی رومینگ در گوشی سامسونگ چگونه است؟

گوشی سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می کند. برای غیر فعال کردن رومینگ در اندروید کافیست تا در برنامه Settings به زیر منوی Connections بروید و در آنجا بر روی Mobile Networks تپ نمایید. با این کار گزینه Dara Roaming را خواهید دید که با غیرفعال سازی آن، رومینگ موبایل سامسونگ شما خاموش می شود.

کد دستوری غیرفعال سازی و فعال سازی رومینگ ایرانسل چیست؟

کد دستوری غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل ستاره 1111 ستاره 2 مربع و کد دستوری فعال سازی آن نیز ستاره 1111 ستاره 1 مربع می باشد.

رومینگ ایرانسل چیست؟

رومینگ یکی از خدمات اپراتور هایی مثل ایرانسل است که با فعل سازی آن می توانید از سیم کارت خود در کشور هایی که ایرانسل در آنها وجود ندارد نیز استفاده نمایید. مثلا می توانید در کشوری دیگر که عملا ایرانسل در آنجا آنتن نمی دهد، با فعال سازی رومینگ آنتن دریافت کنید و بدین وسیله با سیم کارت ایرانسل خود از تماس و پیامک و اینترنت بهره ببرید. توجه داشته باشید که رومینگ ممکن است دارای هزینه های اضافی باشد.

بسته های رومینگ ایرانسل چیست؟

بسته های رومینگ ایرانسل همان بسته های اینترنتی هستند که شما می توانید برای کشور مقصد خود آن ها را فعال نمایید. دقت داشته باشید که این بسته ها پس از بازگشت به ایران دیگر قابل استفاده نیستند.

دیتا اینترنت هنگام رومینگ ایرانسل چیست؟

بهره بردن از اینترنت همراه نیز در هنگام استفاده از رومینگ ایرانسل ممکن است. اینترنت رومینگ تفاوتی با اینترنت معمولی که در ایران استفاده می کنید ندارد. البته بسته های اینترنت رومینگ بسته به حجم دیتا و کشور مورد نظر دارای هزینه های متفاوتی هستند که می توانید لیست بسته های رومینگ ایرانسل را نیز در وب سایت رسمی ایرانسل ببینید و خریداری نمایید.

جمع بندی

به طور کلی برای غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل سه راه اصلی وجود دارد. اول غیرفعال سازی کلی قابلیت رومینگ در گوشی اندروید یا آیفون شما که یک روش عمومی و قابل استفاده برای غیر فعال کردن رومینگ اکثر اپراتور ها می باشد. دوم غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل با ارسال درخواست یا کد دستوری (کد USSD) است که از اپراتور (ایرانسل) می خواهد کلا خدمات رومینگ سیم کارت ما را غیرفعال کند. و سوم غیر فعال کردن خدمات رومینگ سیم کارت از طریق اپلیکیشن ایرانسل من است که نتیجتا کاری مشابه با روش کد دستوری می باشد و با استفاده از وب اپلیکیشن ایرانسل من، خدمات رومینگ را به کلی برای سیم کارت مان غیر فعال می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا توانستید رومینگ سیم کارت خود را غیرفعال کنید؟ آیا روش دیگری نیز وجود دارد که ما در این مطلب به آن اشاره نکرده باشیم؟ تجربه شما در غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل چگونه بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات تان را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب