مطلب فعلی :

چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ ۵ ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه

رفتن به بالا

چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ ۵ ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه

نوشته admin

4 ماه قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ 5 ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه

چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ ۵ ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه

در چند دهه اخیر افزایش تحصیل در دانشگاه های خارج کشور رواج پیدا کرده است. 🎓 امروزه از طریق اینترنت و یکپارچگی اطلاعات به راحتی می توانید دانشگاه و رشته مورد نظرتان را پیدا کنید. در این مطلب از کلاسیک وب چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ ۵ ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه را معرفی می کنیم.

پیدا کردن بهترین دانشگاه ها برای اپلای در خارج از کشور

Find the Best Universities to Apply Abroad

معمولا فرآیند اپلای در کشورهای مختلف با هم متفاوت است. ممکن است شما در مرحله اول با حجم زیادی از اطلاعات در سایت های مختلف روبه رو شوید اما باید بدانید روند اپلای به دو صورت Course Base و Research Base انجام می شود. در روش Course Base باید مراحل اپلای را از طریق دانشگاه پیگیری کنید. اما در روش Reserach Base باید درخواست خود را برای اساتید بفرستید تا آنها درخواست شما را تایید کنند. شما ابتدا باید کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید و رنکینگ و شهرت دانشگاه و شرایط زندگی را در آن شهر و کشور بررسی کنید. اما برای تحقیق در مورد دانشگاه و رنکینگ و شهرت آنها ابزار های زیر به شما کمک می کنند:

۱- سایت Usnews

۲- سایت Scholars4dev

۳- سایت Topuniversities

۴- سایت Mastersportal

۵- سایت Umultirank.org

۱- سایت اپلای دانشگاه های امریکا

اگر برای ادامه تحصیل قصد درس خواندن در دانشگاه های کشور امریکا را دارید سایت Usnews بهترین گزینه برای شماست. Usnews یک وب سایت امریکایی است. که در زمینه اقتصادی، سیاسی و اخبار امریکا فعالیت می کند. بخش آموزشی این سایت اطلاعات خوبی درباره پذیرش گرفتن از دانشگاه های امریکا در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این سایت هر چند وقت یک بار دانشگاه های امریکا را رتبه بندی می کند. شما می توانید با جستجو بر اساس رشته یا دانشگاه محل و رشته تحصیلی مناسب خودتان را پیدا کنید. در قسمت رنکینگ می توانید رتبه دانشگاه را در دنیا و همچنین رتبه دانشگاه در هر رشته را مشاهده کنید.

سایت usnews برای اپلای دانشگاه

۲- سایت اپلای دانشگاه های اروپا Scholars4dev

اگر خواهان تحصیل در اروپا هستید به سایت Scholars4dev سر بزنید. این سایت بیشتر مناسب کسانی هست که به دنبال بورسیه تحصیلی در اروپا هستند. این سایت دائما در حال به روز رسانی است. اطلاعات این سایت کاملا به روز است. شما می توانید رنکینگ دانشگاه های اروپایی را نیز در این سایت بررسی کنید.

سایت scholars4dev برای اپلای دانشگاه

۳- سایت Topuniversities برای اپلای دانشگاه

سایت Topuniversities یکی از بهترین سایت است که می توانید رشته مورد علاقه تان برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف را پیدا کنید. این سایت با انتخاب کشور و رشته تحصیلی خودتان بهترین دانشگاه را به شما معرفی می کند. البته قبل از معرفی دانشگاه یک پرسشنامه راجع به رشته تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی، میزان تسلط به زبان انگلیسی، تجربه کاری و میزان بودجه را پر می کنید. البته برای معرفی دانشگاه باید در این سایت اکانت داشته باشید.

اپلای دانشگاه در سایت topuniversities

۴- سایت Mastersportal برای اپلای دانشگاه

سایت Mastersportal یکی از معروف ترین سایت برای جمع آوری اطلاعات دانشگاه ها برای اپلای است. این سایت تنها رشته های ارشد را به شما معرفی می کند. بیشتر از ۹۰ هزار رشته تحصیلی در دانشگاه های معتبر در دنیا را به شما معرفی می کند. گزینه هایی برای انتخاب بر اساس نوع رشته و همچنین انتخاب کشورها وجود دارد. اگر هنوز مطمئن نیستید که در چه کشوری قصد تحصیل دارید یک پرسشنامه رایگان به شما کمک می کند. توجه کنید برای دسترسی به این سایت باید از تغییر دهنده آی پی استفاده کنید.

سایت mastersportal برای اپلای دانشگاه

۵- سایت U-Multirank برای اپلای بورسیه دانشگاه

سایت U-Multirank نظام رتبه بندی دانشگاه بر اساس موضوعات رشته ها و همچنین بورسیه رشته ها است. این سایت توسط اتحادیه اروپا پشتیبانی می شود. معیار رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس یادگیری، انتقال دانش، پژوهش است. در این سایت با طی ۴ مرحله به راحتی دانشگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

اپلای دانشگاه از سایت umultirank


سایت دانشگاه آمریکا American

دانشگاه American یک دانشگاه خصوصی در شهر واشنگتن است که در سال ۱۸۹۳ تاسیس شد. این دانشگاه ۸ دانشکده و ۱۶۰ کالج برای تحصیل در رشته های مختلف دارد. بیشتر فعالیت این دانشگاه در زمینه تحقیق و پژوهش در زمینه های علمی و پزشکی است. شهریه این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ۵۴ هزار دلار در سال و در مقطع ارشد ۳۱ هزار دلار است.

اپلای دانشگاه امریکا

راحت ترین دانشگاه آمریکا برای پذیرش

آمریکا یکی از بزرگترین و بهترین کشورها برای ادامه تحصیل محسوب می شود. بهترین دانشگاه های دنیا در این کشور قرار دارند. سیستم آموزشی دانشگاه های امریکا یکی از دلایل بهترین بودن دانشگاه های آن است. بنابراین این کشور هر سال دانشجوی اروپایی و ایرانی را پذیرش می کند. اما شما باید توجه کنید بعضی از دانشگاه ها راحت تر دانشجویان غیر بومی را قبول می کنند. در ادامه چند دانشگاه هایی که راحت پذیرش می دهند را معرفی کردیم:

۱- دانشگاه آوبرن

دانشگاه Auburn از بزرگترین دانشگاه ها در جنوب ایالت آلاباماست. این دانشگاه در سال ۱۸۵۶ تاسیس شد و بیشتر از ۳۰ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه ۱۴ دانشکده مختلف دارد. شهریه این دانشگاه نسبت به رشته تحصیلی متوسط ۳۲ هزار دلار در سال است.

دانشگاه آوبرن برای اپلای دانشگاه

۲- دانشگاه آدلفی

یکی دیگر از دانشگاه هایی که شما می توانید اپلای راحتی در آن داشته باشید دانشگاه Adelphi است. آدلفی در سال ۱۸۹۶ توسط دو برادر معمار تاسیس شد و یکی از دانشگاه های خصوصی در گاردن سیتی نیویورک است. این دانشگاه دارای دو پردیس منهتن و گاردن سیتی است . ۱۵ دانشکده در زمینه های روانشناسی، بهداشت، پرستاری دیگر دارد. شهریه سالانه این دانشگاه با توجه به خصوصی بودن آن از دانشگاه های دولتی بیشتر است. شما باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه ۴۴ هزار دلار و در مقطع تحصیلی ارشد ۳۵ هزار دلار بپردازید.

اپلای دانشگاه آدلفی

۳- دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه Johns Hopkins یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان است به طوری که ۳۶ ببرنده جایزه نوبل جهان از این دانشگاه بودند. این دانشگاه در سال ۱۸۷۶ در ایالت مری لند امریکا به کمک جان هاپکینز بنا شد. شهرت این دانشگاه به بیمارستان و دانشکده پزشکی آن است. شهریه این دانشگاه به طور متوسط سالانه ۵۹ هزار دلار است.

اپلای دانشگاه هاپکینز

۴- دانشگاه فلوریدای مرکزی

دانشگاه University of Central Florida دومین دانشگاه دولتی امریکا در شهر اورلاندو است. این دانشگاه ۱۳ دانشکده و کالج برای تحصیل در مقاطع مختلف دارد. بیش از ۱۸۰ رشته مختلف از مقطع کارشناسی تا دکترا را می توانید در این دانشگاه اپلای کنید. شهریه این دانشگاه سالانه ۷ تا ۲۰ هزار دلار است.

اپلای دانشگاه فلوریدای مرکزی


بهترین دانشگاههای آمریکا برای ایرانیان

یکی از مزایای تحصیل در امریکا انتخاب دانشگاه مناسب با شرایط دانش جویان است. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان می خواهند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. وجود دانشگاه های معتبر، انواع بورسیه های تحصیلی، دستیابی به تجربه کاری، امکانات گسترده از دلایلی است که اکثر ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور هستند. در سراسر جهان فارغ التحصیلان دانشگاههای امریکا افراد نوآور و بااستعداد به حساب می آیند.

۱- دانشگاه کلمبیا

دانشگاه Columbia یکی از قدیمی ترین دانشگاه های امریکا است و ۲۵۰ سال قدمت دارد. یک دانشگاه خصوصی است و به دستور پادشاه تاسیس شد. بسیاری از اختراعات مهم پزشکی مربوط به دانشجویان این دانشگاه است. این دانشگاه ۱۱۰۰ رشته تحصیلی دارد. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید به سایت دانشگاه کلمیبا مراجعه کنید. پذیرش دانش جویان در این دانشگاه از هر کشور با هر ملیتی یکسان است. ابتدا باید مصاحبه حضوری یا غیر حضوری را انجام دهید. مدارک برای پذیرش ریز نمرات مقطع قبلی، توصیه نامه از دو استاد از مقطع قبلی، پرداخت ۸۵ دلار آمریکا و نمره ۷ آیلتس یا تافل لازم است. این دانشگاه اولین دانشگاهی است که نمره زبان دولینگو را قبول دارد.

اپلای دانشگاه کلمبیا برای ایرانیان

۲- دانشگاه نیویورک

دانشگاه NYU در سال ۱۸۳۱ تاسیس شد و رییس آن خانم لیندا میرا است. یک دانشگاه خصوصی با ۱۸ دانشکده مختلف در زمینه های پزشکی، اقتصاد، بهداشت، اجتماعی است. این دانشگاه از نظر علمی در جایگاه خوبی قرار دارد. این دانشگاه از هر ملیتی دانشجو می پذیرد. تحصیل در مقاطع مختلف این دانشگاه دارای ظرفیت محدودی است. ابتدا درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید. حداقل نمره قابل قبول آزمون زبان اینترنتی ۱۰۰ است. هزینه ثبت نام آنلاین ۸۰ دلار است. ریز نمرات مقطع قبلی و هم چنین توصیه نامه از استاد قبلی الزامی است. دانشگاه مدرک IBDP که مدرک دیپلم است را قبول می کند.

اپلای دانشگاه نیویورک

۳- دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو

University of California San Diego در ایالت سن دیگو در محله لاباهو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۶۰ در کنار موسسه اقیانوس شناسی Scripps بنا شد. از افتخارات این دانشگاه داشتن ۲۰ جایزه نوبل علمی است. اگر قصد دارید در این دانشگاه تحصیل کنید باید از اولین مقطع شروع کنید. اما اگر می خواهید دوره فوق لیسانس یا دکترا شرکت کنید باید سوابق درخشان تحصیلی داشته باشید. کسب رتبه بالا در آزمون سراسری نیز برای ورود به این دانشگاه مهم است. در سایت دانشگاه نحوه پذیرش و بورسیه و مقاطع موجود برای دانش جویان غیر بومی وجود دارد.

اپلای دانشگاه کالیفرنیا سن دگو برای ایرانیان

۴- دانشگاه نورث وسترن

دانشگاه Northwestern university در ایالت ایلینوی است. این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در کشور قطر هم شعبه دارد. از مهمترین دانشگاه های امریکا در زمینه تحقیق و پژوهش است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۱ بنا شد. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه مدرک مقطع قبلی، نمرات ACT یا SAT ، مدرک تافل یا آیلتس با حداقل نمره، توصیه نامه و سوابق و انگیزه نامه نیاز است. برای دوره کارشناسی باید یک سال در کالج درس بخوانید. هزینه ثبت نام دوره کارشناسی ۷۵ دلار است. برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید آزمون GRE را بگذرانید. مدارک مربوط به تحقیقات و پژوهش های خودتان را نیزی ضمیمه مدارک کنید.

اپلای دانشگاه نورث وسترن برای ایرانیان

نحوه جستجو در سایت دانشگاههای خارجی برای اپلای

برای اینکه بتوانید راحت و سریع تر از دانشگاه مورد نظرتان اپلای بگیرید بهتر است منظم و طبق اصول عمل کنید. ابتدا نام دانشگاه مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید. سایت اصلی دانشگاه را پیدا کنید. شما باید مقطع تحصیلی خودتان و دانشکده مربوط به آن را پیدا کنید. پس به دنبال عباراتی مثل Programs، Courses و یا Academic باشید. در این قسمت ها می توانید تمام پذیرش های تحصیلی در دانشگاه را ببینید. سپس گزینه های Future Students یا Prospective Students در مربوط به پذیرش دانشجو است. International Students مربوط به مقاطعی است که دانشجوی بین المللی پذیرش می شود. اگر مقطع کارشناسی را مد نظر دارید بهتر است از واژه های Undergraduate را جستجو کنید. برای مقطع کارشناسی ارشد عبارت Graduate را پیدا کنید.

مدارک لازم برای اپلای دانشگاه

حالا سراغ مدارک لازم برای ثبت نام بروید. Applying معمولا در صفحه اول سایت دانشگاه ها وجود دارد. در قسمت Admission می توانید شرایط کلی پذیرش را ببینید. Required Documents مدارک لازم برای ثبت نام وجود دارد. شهریه برای دانش جویان بومی و غیر بومی متفاوت است. معمولا بورسیه تحصیلی به دانش جویان ممتاز و فعال تعلق می گیرد. اگر به دنبال دریافت بورسیه هستید در قسمت Scholarship می توانید شرایط دریافت آن را ببینید.

سوالات متداول

فاند دانشجویی چیست؟

فاند دانشجویی باعث کاهش هزینه های تحصیل شما در دانشگاه می شود. شما در مقابل پرداخت هزینه های دانشگاه برای اساتید مقاله یا تحقیقاتی که می خواهند انجام می دهید و دستمزد دریافت می کنید.

دانشگاه های کدام کشور اروپایی برای تحصیل ایرانیان مناسب تر است؟

از بین کشورهای اروپایی کشور انگلیس دانشگاه های معتبر و پذیرش راحت تری دارد. تنها داشتن مدرک زبان، شرکت در دوره های A Level و همچنین کپی پاسپورت با تاییدیه رسمی برای دانشگاه در مقطع کارشناسی کافی است. نیاز به توصیه نامه نیست.

کدام دانشگاه های ایران در زمینه کامپیوتر در جهان معتبر هستند؟

دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیز، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران و علم و صنعت ایران درای رتبه های 176 تا 500 هستند.

جمع بندی

فرآیند اپلای دانشگاه با وجود شوق فراوان داوطلبان کمی سردرگمی را دارد. بهترین راه برای این کار این است که قبل از شروع پذیرش دانشگاه مورد نظرتان ابتدا سایت دانشگاه را کاملا بررسی و مطالعه کنید. دستیابی به اطلاعات برای جلوگیری از این سردرگمی بسیار کمک کننده است.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ ۵ ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه پرداختیم. آیا شما برای تحصیل در خارج از ایران تصمیماتی دارید؟ به نظر شما کدام دانشگاه برای ایرانیان مناسب است؟ لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب