مطلب فعلی :

چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؟ (در حالت خاموش یا روشن)

رفتن به بالا

چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؟ (در حالت خاموش یا روشن)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؟ (در حالت خاموش یا روشن)

چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؟ (در حالت خاموش یا روشن)

هیچ کس دوست ندارد که تلفن همراهش گم شود. 📱 با این حال در برخی مواقع این اتفاق رخ می دهد. اگر گوشی گمشده شما اندرویدی است می توانید با استفاده از ویژگی Google’s Find My Devices آن را پیدا کنید. این ویژگی در همه گوشی های اندرویدی کار می کن اما برخی از برندها مانند سامسونگ سیستم ردیابی مختص به خود را دارند. در مطلب چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم؟ ( در حالت خاموش یا روشن) امروز کلاسیک وب سعی داریم، نکات و راه حل هایی که به شما در پیدا کردن دستگاه تان کمک خواهد کرد را بیان کنیم.

آموزش پیدا کردن و ردیابی گوشی گم شده سامسونگ

How to Find Your Lost or Stolen Samsung Phone

به طور خلاصه برای یافتن گوشی گم شده سامسونگ کاربران می توانند:

  • برای ردیابی گوشی خاموش سامسونگ اگر سیم کارت ایرانسل دارید کد *۶۱۰۱# (ستاره ۶۱۰۱ مربع) و اگر سیم کارت همراه اول دارید کد *۱۱۱*۲۱۴۱# را شماره گیری و بر طبق دستورالعمل های لازم را پیش بروید.
  • می توانید از SmartThings Find برای پیدا کردن دستگاه سامسونگ گم شده یا به سرقت رفته خود استفاده کنید.
  • برای فعال کردن این ویژگی وارد تنظیمات دستگاه خود شوید. Biometrics and Security سپس Find My Mobile را انتخاب کنید و در نهایت سوئیچ On و سه گزینه Remote Unlock, Send Last Location, Offline Finding را فعال کنید.
  • اگر این تنظیمات را از قبل انجام داده اید می توانید برای پیدا کردن گوشی ، دکمه Sign in را در صفحه SmartThings Find کلیک کنید. دستگاه خود را انتخاب کنید. با انتخاب دستگاه، مکان یابی شروع می شود و اطلاعات مکان روی نقشه زنده به شما نمایش داده می شود.
  • برای دسترسی به اطلاعات مکان گوشی سامسونگ خود هم می توانید از رابط SmartThings Find استفاده کنید. با انتخاب دستگاه خود می توانید به اطلاعات گوشی مانند درصد باتری، زمان آخرین به روز رسانی و چند گزینه دیگر دسترسی پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات موقعیت مکانی، روی گزینه Track Location کلیک کنید.

در ادامه نحوه انجام اینکار را به صورت دقیق تر بررسی میکنیم.

فعال کردن برنامه ردیابی گوشی سامسونگ  SmartThings Find

قبل از پیدا کردن و ردیابی گوشی گم شده سامسونگ خود باید مطمئن شوید که این ویژگی از قبل در گوشی شما فعال است. اگر این ویژگی فعال نیست اما گوشی همراه شما است، این مراحل را دنبال کنید تا SmartThings را در گوشی سامسونگ فعال کنید.

وارد Settings شوید.

فعال کردن برنامه ردیابی گوشی سامسونگ  SmartThings Find

Biometrics and Security را انتخاب کنید.

فعال کردن برنامه ردیابی گوشی سامسونگ  SmartThings Find

Biometric and Security را در صفحه Find My Mobile را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

فعال کردن برنامه ردیابی گوشی سامسونگ  SmartThings Find

بعد از وارد شدن به صفحه Find My Mobile سوئیچ On را فعال کنید.

فعال کردن برنامه ردیابی گوشی سامسونگ  SmartThings Find

سپس سه گزینه Remote Unlock, Send Last Location, Offline Finding را فعال کنید.

فعال کردن برنامه ردیابی گوشی سامسونگ  SmartThings Find

به این ترتیب می توانید ویژگی Find My Mobile را در گوشی سامسونگ فعال کنید.

پیدا کردن گوشی سامسونگ روشن

اگر در تنظیمات گوشی گم شده سامسونگ خود ویژگی Find My Mobile را فعال کرده باشید می توانید از مراحل زیر برای پیدا کردن آن استفاده کنید.

مرورگر وب را باز کنید و وارد صفحه SmartThings Find شوید. روی دکمه Sign in کلیک کنید و وارد اکانت سامسونگ خود شوید.

پیدا کردن گوشی سامسونگ روشن

رابط وب SmartThings Find باز خواهد شد. در پنل سمت چپ گوشی سامسونگ خود را انتخاب کنید.

پیدا کردن گوشی سامسونگ روشن

با انتخاب دستگاه، مکان یابی شروع می شود و اطلاعات مکان روی نقشه زنده به شما نمایش داده می شود.

پیدا کردن گوشی سامسونگ روشن

نحوه خواندن اطلاعات مکان گوشی سامسونگ گم شده یا به سرقت رفته

هنگامی که به رابط وب SmartThings Find دسترسی پیدا کردید که دستگاه Samsung Galaxy شما را نشان می دهد، می توانید به راحتی اطلاعات مکان را دریافت کنید.

برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی گوشی سامسونگ گلکسی گم شده یا دزدیده شده خود، تلفن را در قسمت سمت چپ انتخاب کنید.

نحوه خواندن اطلاعات مکان گوشی سامسونگ گم شده یا به سرقت رفته

پس از انتخاب، می توانید اطلاعات گوشی مانند درصد باتری، زمان آخرین به روز رسانی و چند گزینه دیگر را در سمت راست مشاهده کنید.

برای دریافت اطلاعات موقعیت مکانی، روی گزینه Track Location کلیک کنید.

Track Location

حالا از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید ردیابی موقعیت مکانی تلفن گم شده را هر ۱۵ ثانیه فعال کنید یا خیر. به سادگی روی Start کلیک کنید.

نحوه خواندن اطلاعات مکان گوشی سامسونگ گم شده یا به سرقت رفته

SmartThings Find به گوشی شما متصل می شود و مکان هر ۱۵ دقیقه به روز می شود. برای توقف ردیابی گوشی سامسونگ خود، روی Stop کلیک کنید.

نحوه خواندن اطلاعات مکان گوشی سامسونگ گم شده یا به سرقت رفته

چگونه صدا را در گوشی سامسونگ گم شده خود پخش کنیم؟

اگر نمی توانید به یاد بیاورید که گوشی Samsung Galaxy خود را کجا گذاشته اید، روی Ring کلیک کنید. در صفحه Ring Your phone، روی Start کلیک کنید.

گزینه Ring

با این کار حدود ۱ دقیقه با حداکثر صدا، گوشی شروع به پخش صدا می کند. با این کار حتی می توانید گوشی که در حالت ویبره یا مات شده است را پیدا کنید.

Start

برای توقف پخش صدا در تلفن گم شده خود، باید قفل آن را باز کنید یا دکمه ولوم را فشار دهید. این کار صدای زنگ گوشی سامسونگ گم شده شما را متوقف می کند.

چگونه گوشی گم شده سامسونگ را قفل کنیم؟

اگر مشکوک هستید که گوشی سامسونگ گلکسی شما گم نشده بلکه به سرقت رفته است، باید فورا آن را قفل کنید تا از اطلاعات خود محافظت کنید. برای قفل کردن گوشی، روی گزینه Lock در SmartThings Find ضربه بزنید.

Lock در SmartThings Find

اگر گوشی شما از قبل قفل شده است، برای ارائه پیام اضطراری روی Next کلیک کنید. به این ترتیب، شخصی که دستگاه شما را دزدیده است، یا اگر کسی آن را پیدا کند، می‌تواند پیام را بخواند و با شما تماس بگیرد.

چگونه گوشی گم شده سامسونگ را قفل کنیم؟

پس از پر کردن تمام اطلاعات، روی Lock کلیک کنید. با این کار بلافاصله گوشی سامسونگ گم شده با پینی که تنظیم کرده اید قفل می شود و صفحه قفل مخاطب اضطراری و پیام را نشان می دهد.

چگونه اطلاعات گوشی گم شده سامسونگ را پاک کنیم؟

اگر احساس می کنید که هرگز گوشی سامسونگ به سرقت رفته یا گم شده خود را پس نخواهید گرفت، توصیه می کنیم اطلاعات ذخیره شده در آن را پاک کنید.

با کمک SmartThings Find، می توانید از راه دور تمام داده های ذخیره شده در گوشی سامسونگ خود را پاک کنید. برای انجام این کار، به سادگی وب سایت SmartThings Find را باز کنید و با اکانت سامسونگ خود وارد شوید.

پس از ورود به سیستم، گوشی سامسونگ خود را از پنل سمت چپ انتخاب کنید. در سمت راست، روی Erase Data کلیک کنید. اگر احراز هویت دو مرحله ای فعال باشد، از شما خواسته می شود کد ارسال شده به دستگاه خود را وارد کنید.

Erase Data

پس از انجام این کار، اعلان Erase phone data را خواهید دید. قبل از اینکه روی Erase کلیک کنید، لطفا توجه داشته باشید که با این کار اطلاعات گوشی به طور کامل پاک می شود. این بدان معناست که دیگر نمی توانید گوشی دزدیده شده خود را ردیابی کنید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، روی Erase کلیک کنید.

Extend Battery Life در SmartThings Find چیست؟

در وب سایت SmartThings Find یک گزینه Extend Battery Life را پیدا خواهید کرد. این ویژگی قرار است با فعال کردن حالت Maximum Power Saving Mode ، عمر باتری گوشی شما را افزایش دهد.

Extend Battery Life

با این حال، این ویژگی با گوشی های رده پایین گلکسی سازگار نیست. سازگاری بستگی به دستگاه و نرم افزار دارد. به طور کلی، این ویژگی در عمر باتری گوشی شما صرفه جویی می کند و به شما زمان بیشتری برای پیدا کردن گوشی می دهد.

Extend

پیدا کردن گوشی سامسونگ خاموش

یکی از روش های دیگری که می توانید برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کنید، ردیابی گوشی سامسونگ با شماره سریال یا همان IMEI است. این شناسه ۱۵ رقمی بوده و هر گوشی به صورت منحصر به فرد این شناسه را دارد. شناسه IMEI معمولا روی جعبه گوشی وجود دارد اما اگر آن را ندارد می توانید با شماره گیری *#۶# یا رفتن به تنظیمات و انتخاب گزینه About Phone در مقابل IMEI شماره سریال را پیدا کنید. حالا بسته به سیم کارتی که دارید اطلاعات زیر را دنبال کنید:

سیم کارت ایرانسل:

با شماره های ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ (خطوی ایرانسل) یا شماره های ۹۳۷۷۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ (سایر خطوط) تماس بگیرید و برای مسدود کردن یا سوزاندن سیم کارت خود اقدام کند.

بعد از ۵ روز از مسدود کردن سیم کارت یا سوزاندن آن، با استفاده از یک سیم کارت ایرانسل دیگر کد *۶۱۰۱# (ستاره ۶۱۰۱ مربع) را شماره گیری کنید.

با ارسال عدد۱ با قوانین موافقت کنید.

پرداخت هزینه سرویس ردیابی گوشی را با ارسال یک پیامک تایید کنید.

با شماره گیری عدد ۱ تایید کنید که از اپراتور ایرانسل استفاده می کند.

شماره سریال ۱۵ رقمی خود را وارد کنید.

درخواست شما ثبت و بعد از ۴۸ ساعت نتیجه به شما اعلام می شود و باید از طریق مراجع قانونی پیگری کنید. در صورتی که گوشی شما پیدا نشد باد ۵ روز صبر کنید و مجدد درخواست ردیابی گوشی سامسونگ خاموش را ارسال کنید.

سیم کارت همراه اول:

از طریق سامانه ۹۹۹۰ یا شماره گیری ۰۹۱۲۹۹۹۰ و یا با استفاده از کد *۱۳۱*۲# (ستاره ۱۳۱ ستاره ۲ مربع) برای سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت همراه اول خود اقدام کنید.

کد *۱۱۱*۲۱۴۱# (ستاره ۱۱۱ ستاره ۲۱۴۱ مربع) را شماره گیری کنید و کد ۱۵ رقمی IMEI را ارسال کنید. به جای این می توانید عدد ۲۱۴۱ را به شماره ۱۱۱ ارسال کنید و کد ۱۵ رقمی را وارد کنید.

با این کار تا ۱۰ روز ردیابی گوشی ادامه پیدا می کند و نتیجه به شما اعلام می شود. اگر موفق به گرفتن نتیجه نشدید باید مجدد درخواست خود را ارسال کنید یا از بهترین سامانه های اعلام و پیدا کردن گم شده ها استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه گوشی گم شده خاموش را پیدا کنیم؟

با استفاده از کد 15 رقمی IMEI می توانید گوشی خود را پیدا کنید. برای انجام این کار باید بر اساس اپراتور سیم کارت خود عمل کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از روش های یاد شده در بالا، برای مسدود کردن یا سوزاندن سیم کارت خود اقدام کنید. اگر سیم کارت ایرانسل دارید کد *6101# (ستاره 6101 مربع) و اگر سیم کارت همراه اول دارید کد *111*2141# را شماره گیری کنید و بقیه دستورالعمل های لازم را پیش ببرید.

بازیابی اطلاعات گوشی گم شده سامسونگ امکان پذیر است؟

این احتمال وجود دارد که از طریق برنامه های ریکاوری داده، استفاده از خدمات بازیابی داده ها، استفاده از سرویس پشتیبان گیری ابری و یا استفاده از قابلیت های خود گوشی اطلاعات دستگاه خود را ریکاوری کنید.

جمع بندی

در مطلب امروز انزل‌وب در مورد چگونگی پیدا کردن گوشی سامسونگ گم شده یا به سرقت رفته صحبت کردیم. با کمک Samsung SmartThings Find، می توانید به راحتی گوشی های گم شده خود را تنها در چند دقیقه پیدا کنید. برای فعال کردن این ویژگی، وارد Settings شوید، Biometrics and Security را انتخاب کنید. در Biometric and Security، Find My Mobile را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. بعد از وارد شدن به صفحه Find My Mobile سوئیچ On را فعال کنید. سپس سه گزینه Remote Unlock, Send Last Location, Offline Finding را فعال کنید. به این ترتیب می توانید ویژگی Find My Mobile را در گوشی سامسونگ فعال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب چگونه گوشی گم شده سامسونگ را پیدا کنیم به شما کمک کرده باشد تا گوشی به سرقت رفته یا گم شده سامسونگ خود را پیدا کنید. اگر ترفند یا روش دیگری می شناسید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب