مطلب فعلی :

کاربرد خرید تتر برای ارز دیجیتال چیست؟

رفتن به بالا

کاربرد خرید تتر برای ارز دیجیتال چیست؟

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
تتر

کاربرد خرید تتر برای ارز دیجیتال چیست؟

تتر یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود که در چند سال اخیر، به‌دلیل کاربردهای گسترده خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ارز به‌عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود؛ یعنی قیمت تتر همواره ثابت خواهد بود. این موضوع باعث شده هر روز افراد زیادی از آن استفاده کنند. ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد کاربردهای خرید تتر با شما صحبت کنیم و مزایای این ارز را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، تا انتها همراه ما باشید.

مزایا و معایب تتر

اجازه دهید قبل از بررسی کاربردهای خرید و فروش تتر، کمی در خصوص مزایا و معایب آن با شما صحبت کنیم. این رمزارز در سال ۲۰۱۴ با هدف کاهش نوسانات بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شد. این استیبل کوین توسط یک نهاد متمرکز ایجاد شده و عرضه آن به‌راحتی انجام می‌گیرد؛ یعنی نیازی به ماینینگ ندارد. ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد Tether باعث شده کاربردهای زیادی داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها و مزایا عبارت‌اند از:

  • در امان ماندن قیمت تتر از نوسان
  • پشتیبانی از بلاک‌چین‌های متعدد
  • سهولت در خرید و فروش
  • کارمزد پایین
  • امنیت بالا
  • شفافیت
  • تورم صفر
  • و…

بدیهی است که این کریپتوکارنسی هم مانند سایر دارایی‌های دیجیتال، با معایب خاص خود همراه باشد. مهم‌ترین مشکل آن هم این است که اگر عرضه Tether کمی دست‌کاری شود، امکان تغییر قیمت ارزهای دیگر وجود خواهد داشت.

مزایا و معایب تتر

کاربردهای مهم تتر

در اینجا به برخی از مهم‌ترین کاربردهای خرید تتر برای ارزهای دیجیتال اشاره خواهیم کرد:

حفظ سرمایه کاربران؛ مهمترین کاربرد تتر

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده این رمزارز مورد توجه کاربران قرار بگیرد، حفظ سرمایه کاربران و در امان نگه داشتن دارایی‌های آن‌ها در برابر نوسانات ارزی است. تتر به‌عنوان پایدارترین رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی‌ها به‌شمار می‌رود. قیمت تتر همواره ثابت بوده و معادل با یک دلار است؛ یعنی ارزش آن دچار نوسان نمی‌شود و یک پشتوانه فیات قدرتمند دارد. این درحالی است که سایر ارزهای دیجیتال، با نوسانات شدیدی همراه هستند و همواره احتمال افزایش یا کاهش یک‌باره قیمت آن‌ها وجود دارد. حال شرایطی را تصور کنید که قیمت یک رمزارز خاص، روند نزولی در پیش بگیرد. در چنین موقعیتی، دارندگان آن کریپتو نمی‌توانند در مدت‌زمانی کوتاه، دارایی خود را به دلار یا یک ارز فیات دیگر تبدیل کنند؛ چراکه تا تأیید شدن تراکنش‌ها زمان زیادی نیاز بوده و ممکن است ضربه مالی زیادی به آن‌ها وارد شود. در این شرایط، بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که آن‌ها دارایی خود را به تتر تبدیل کنند تا خطر از دست دادن سرمایه را به حداقل برسانند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین اهداف خرید و فروش تتر، استفاده از آن برای معامله کردن ارزهای دیجیتال دیگر است. این دارایی چند سالی می‌شود که به ارز رایج برای انجام معاملات کریپتوکارنسی تبدیل شده و اکثر تریدرها در یک سر معامله از آن استفاده می‌کنند. ثبات قیمت تتر، حکم پول نقد را برای تریدرها دارد و به‌همین‌دلیل، ترجیح می‌دهند برای خرید و فروش ارزهای دیگر، روی آن حساب کنند. علاوه‌بر این، در‌حال‌حاضر در بسیاری از معاملات دیگر هم امکان استفاده از این رمزارز به جای پول نقد و ارزهای فیات وجود دارد و اکثر افراد آن را به‌عنوان یک دارایی قابل اعتماد، به رسمیت می‌شناسند.

استفاده در زیرساخت‌های مبتنی‌بر دیفای

De-Fi یا همان امور مالی غیرمتمرکز، یکی از مفاهیم حوزه کریپتوکارنسی‌ها به‌شمار می‌رود که به‌سرعت درحال رشد است. برنامه‌ها و زیرساخت‌های مبتنی‌بر این سیستم، امکان وثیقه‌گذاری و وام دادن در سطح بالا را فراهم می‌کنند. سیستم دیفای درحال‌حاضر فقط امکان کار با دارایی‌های درون زنجیره‌ای را دارد و به‌همین‌دلیل، لازم است که امکان مقابله با نوسانات قیمت کریپتوکارنسی‌ها را داشته باشد. این نوسانات می‌توانند ضرر و زیان بسیاری برای افرادی که از محصولات دیفای استفاده می‌کنند، به‌همراه داشته باشند. یکی از کاربردهای تتر، رفع این مشکل است. این رمزارز می‌تواند به‌عنوان یک وثیقه در سیستم دیفای مورد استفاده قرار گرفته و نوسانات را مدیریت کند. کاربران باید برای این منظور، توکن‌های Tether را به شبکه دیفای واریز کنند تا هم به تثبیت این سیستم کمک کرده و هم سرمایه خود را امن نگه دارند.

تأمین نقدینگی

قیمت تتر به یک ارز فیات گره خورده، اما هیچکدام از محدودیت‌های این ارزها را ندارد. همین موضوع باعث شده انجام تراکنش‌های بین‌المللی با آن به شکلی سریع و راحت امکان‌پذیر باشد. در سیستم‌های مالی سنتی، جابه‌جایی پول نیاز به تأیید موسسات زیادی داشته و تراکنش آن هم بالا خواهد بود؛ اما در مورد توکن‌های تتر اینطور نیست و تأیید تراکنش‌ها با این ارز، به‌صورت خودکار در شبکه‌های بلاک‌چین انجام می‌شود؛ یعنی انجام تراکنش‌ها با Tether نیازمند شخص ثالث نبوده و با سرعت بسیار بالایی هم انجام خواهد شد.

آیا ممکن است قیمت تتر تغییر کند؟

باتوجه‌به اینکه ساخت و عرضه Tether از همان ابتدا با هدف کنترل نوسانات انجام شد، احتمال اینکه قیمت آن از یک دلار بیشتر یا کمتر شود، بسیار پایین است؛ البته گاهی اوقات در صرافی‌های ارز دیجیتال، اختلاف قیمت کمی بین دلار و تتر دیده می‌شود که آن هم بسیار ناچیز است. برای مثال ممکن است در زمان خرید تتر متوجه شوید این ارز در صرافی، با قیمتی در حدود ۰.۹۹۸۸ دلار عرضه می‌شود. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که معامله‌گران نیاز به فروش فوری دارایی خود دارند و به‌همین‌دلیل، آن را با قیمتی کمتر از قیمت اصلی به فروش می‌رسانند.

خرید تتر

تجربه ثبات و پایداری با تتر

در این مطلب سعی کردیم شما را با کاربردهای استیبل کوین تتر آشنا کنیم. همان‌طور‌که متوجه شدید، این رمزارز می‌تواند برای کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار بگیرد و مزایای فراوانی دارد. از طرفی دیگر، قیمت تتر همواره ثابت بوده و نیازی نیست از بابت سقوط کردن آن نگران باشید. با این اوصاف، درصورتی‌که در دنیای رمزارزها فعالیت می‌کنید، می‌توانید روی این ارز حساب کنید. البته ذکر این نکته هم ضروری است که مطالب فوق، فقط جنبه اطلاع‌رسانی داشتند و هیچ پیشنهاد و تشویقی مبنی‌بر خرید این ارز نبوده است؛ چراکه هرگونه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، به دانش و تخصص نیاز دارد و کار هرکسی نیست.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب