مطلب فعلی :

کاربرد چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مسافران

رفتن به بالا

کاربرد چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مسافران

نوشته admin

2 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
کاربرد چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مسافران

کاربرد چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مسافران

این روزها جهان به کمک ابزارهای دیجیتال دچار یک نوزایی و تحول عظیم شده است که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آن نقش عمده‌ای دارند. این چت‌بات‌ها در قلب این تحول قرار داشته و در همه جا و از جمله صنعت گردشگری کاربرد دارند. روزهایی که برنامه‌ریزی سفر شامل تماس‌های بی‌پایان و رزرو به شیوه‌های دست‌وپاگیر بود، گذشته است. چت‌بات‌های هوش مصنوعی سفر با روش‌های منحصربه‌فرد خود به پشتیبانی از مسافران آمده و به سوالات آنها پاسخ‌های درستی می‌دهند.

چت‌بات‌ها به شیوه‌های مختلفی از پشتیبانی ۲۴ ساعته مسافران گرفته تا به‌روزرسانی اطلاعات کاربرد دارند. این ربات‌های نوظهور با گفتگوهای خود نه تنها به سؤالات پاسخ می‌دهند، بلکه چالش‌های پیچیده سفر را به آسانی از بین می‌برند. در این مقاله کاربرد استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی در صنعت گردشگری و پرواز را توضیح می‌دهیم.

مزایای استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از مسافران

این روزها صنعت گردشگری توجه زیادی به افزایش خدمات مسافران دارد. در واقع سفر به یک مکان ناشناخته می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشند و مسافران نیاز دارند در طول سفر با اطلاعات به روز و سریع بر این چالش‌ها غلبه کنند. حضور چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در این صنعت بسیار مفید و کارآمد است. چت‌بات‌ها با پشتیبانی همه جانبه و همیشگی از مسافران، پاسخ پرسش‌های آنها را به سریع‌ترین شکل ممکن می‌دهند.

از آنجا که زمان پاسخ‌گویی چت‌بات‌های هوش مصنوعی بسیار سریع بوده موجب افزایش راندمان سفر، از خرید بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل و… می‌شوند.به عنوان مثال برای خرید و رزرو بلیط هواپیما مشهد می‌توانید در سریع‌ترین زمان اقدام کنید:

https://flightio.com/page/mashhad-flight-ticket

علاوه بر این استفاده از چت بات برای مشتریان آسان است به ویژه آن که بسیاری از چت‌بات‌ها به صورت چند زبانه به مسافران خدمات ارائه می‎دهند. در واقع استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مزایای زیادی در پشتیبانی از مسافران دارد که در ادامه به چند مورد دیگر آن اشاره می‌کنیم.

ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴/۷

پشتیبانی ۲۴/۷ یعنی ارائه خدمات در ۲۴ ساعت و هفت روز هفته، کاری که یک چت‌بات به راحتی آن را انجام می‌دهد. چت‌بات همانند گوشی تلفن همراه شما، همیشه در دسترس است و دستیاری است که کارش هرگز تعطیل نمی‎شود. بنابراین در یک سفر خارجی یا داخلی بدون توجه به اختلاف ساعت یا دیرهنگام بودن زمان، مسافران می‌توانند از خدمات چت‌بات‌ها بهره بگیرند. چت‌بات‌ها هیچ پرسشی را بدون پاسخ نمی‌گذارند و در هر ساعتی از شبانه‌روز، بلافاصله به آن پاسخ می‎دهند. این دستیاران مجازی همیشه فعال بوده و با کمک آنها هیچ مسافری صرف‌نظر از زمان یا منطقه جغرافیایی بدون پشتیبانی باقی نمی‌ماند.

ارائه خدمات پشتیبانی 24/7 سفر با هوش مصنوعی

کاهش هزینه های پشتیبانی

دنیای دیجیتال منتظر هیچکس نیست و تاخیر می‌تواند هزینه‌بر باشد. یکی از مزایای چت‌بات‌های هوش مصنوعی پاسخ‌های فوری به درخواست‌های مسافران است. این امر باعث می‌شود که مسافران هزینه تلفن برای دریافت خدمات پشتیبانی را نپردازند. علاوه بر این چت‌بات‌ها با فیلتر کردن سریع گزینه‌ها و ارائه مرتبط‌ترین انتخاب‌ها، مسافران را از پرداخت هزینه‌های انتخاب‌های اشتباه، آدرس‌های نادرست، جریمه کنسلی و بسیاری از موارد دیگر معاف می‌کنند. امروزه وقت طلاست و چت‌بات‌ها با علم به این موضوع و سرعت عملکردشان، این طلای با ارزش را از مشتریان نمی‌گیرند.

افزایش رضایت مسافران

بدون تردید موارد یادشده در بالا یعنی پشتیبانی ۲۴ ساعته و کاهش هزینه‌ها، دو مورد مهم در زمینه افزایش رضایت مسافران است.  مسافری را در نظر بگیرید که چمدان خود را گم کرده است. چت‌بات می‌تواند به او در فرآیند پیدا کردن آدرس و بازپس گرفتن چمدانش کمک کند. به این ترتیب علاوه بر این که کار مسافران سریع‌تر انجام می‌شود، بلکه سطح نگرانی و استرس آنها نیز کم خواهد شد و به این ترتیب سطح رضایت نیز بالاتر می‌رود. یکی از مثال‌های دیگر خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان در مکان‌های گردشگری است. اگر مسافران به یک مقصد گردشگری رفته باشند و کسی در مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان حضور نداشته باشد، چت‌بات می‌تواند به کمک مسافران آمده و به آنها اطلاعات بدهد. به این ترتیب سطح رضایت مسافران افزایش می‌یابد.

تصویر ارتباط مشتریان با چت بات هوش مصنوعی برای پشتیبانی

جمع آوری داده ها و اطلاعات مربوط به مسافران

چت‌بات‌ها در طول سفر و پس از آن به جمع آوری داده‎های مربوط به مسافران می‌پردازند. در واقع در سفر با چت‌بات با پایان سفر تمام نمی‌شود. چت‌بات‌ پس از بازگشت مسافران به خانه، برای بازخورد با آنها تماس می‌گیرد. اطلاعات آنها را بررسی می‌کند. سطح رضایت‌مندی آنها را می‌سنجد و همه این موارد به چت‌بات‌ها کمک می‌کند تا در سفرهای بعدی گزینه‌های منطبق بر سلیقه مسافران را بهتر و سریع‌تر پیشنهاد دهند.

کاربردهای چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت گردشگری

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق پلتفرم‌ها یا مرورگرهای موجود روی تلفن‌های هوشمند فعالیت می‎کنند. در نتیجه مسافران نیاز به دانلود یک برنامه جداگانه ندارند و می‌توانند با کمک آنها، به رزرو پرواز و هتل‌ها  بپردازند و یا از پیشنهادات آنها در سایر موارد کمک بگیرند. در اینجا چند نمونه از کاربردهای چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را مرور می‌کنیم.

کاربردهای چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت گردشگری

ارائه خدمات رزرواسیون

یکی از کاربردهای جالب چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، دریافت خدمات رزرواسیون، امکان رزرو آنلاین به کمک چت‌بات از هر نقطه‌ای در جهان و به هر زبانی است. چت‌بات‌هایی مانند چت‌بات هتل به مسافران در روند خرید بلیط، رزرو و ورود و خروج به هتل کمک می‎کنند. مثلا سایتی مثل kayak، استفاده از ai را در دستور کار خود قرار داده است. علاوه بر این مسافران می‌توانند با استفاده از یک برنامه در تلفن همراه خود فرآیند چک این و چک آوت را بدون نیاز به مراجعه به میز پذیرش انجام دهد. به علاوه یک چت‌بات در حین رزرو می‌تواند به کمک اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده، گزینه‌های اضافی مرتبط مانند صبحانه، غذا، استخر و سایر امکانات هتل را با توجه به سلیقه مسافران به آنها پیشنهاد دهد.

ارائه خدمات پشتیبانی در طول سفر

مسافران در طول سفر نیاز به اطلاعات زیادی دارند که یک چت‌بات می‌تواند در یافتن این اطلاعات به آنها کمک کند. یک چت‌بات در پاسخ به سوالات مسافران، می‌توانند تمامی رستوران‌ها، هتل‌ها، جاذبه‌های گردشگری و تمامی موارد مورد نیاز مسافران را به آنها معرفی کند. علاوه بر این یک چت‌بات می‌تواند در کمترین زمان در مورد کیفیت این مکان‌ها توضیحات لازم را به مسافران داده و به این طریق در تمام طول سفر خدمات پشتیبانی ارائه دهند.

جمع آوری نظرات و پیشنهادات مسافران

یکی از کاربردهای مهم چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، گرفتن بازخورد از مسافران به همراه گردآوری نظرات و پیشنهادات آنان است. این امر موجب می‌شود که شرکت‌های وابسته به گردشگری نظیر هتل‌ها، ایرلاین‌ها و… با مطالعه این بازخوردها، به بهبود خدمات خود بپردازند. از سوی دیگر بررسی و تجزیه و تحلیل نظرات مسافران پیشین، به چت‌بات‌ها فرصت می‎دهد تا در پیشنهادهایی که به مسافران ارائه می‎دهند، دقت عمل بیشتری داشته باشند.

ارتباط مسافران با هوش مصنوعی

چالش های استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت گردشگری

استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند تمامی ربات‌های دیگر دارای چالش‌هایی است. نباید از خاطر برد که چت‌بات‌ها انسان نیستند و پیشنهادات و تصمیمات آنها مبتنی بر داده‌های دیجیتال است و نه احساسات و حالت‌های مسافران. بنابراین استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر مزایای ذکر شده، دارای چالش‌هایی نیز هست.

محدودیت های فنی چت‌بات‌ها

هر چند که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارای دقت زیادی هستند اما گاهی پاسخ‌های نادرست به پرسش‌های مسافران می‌دهند. این یکی از چالش‌های مهمی است که شاید اعتماد مسافران را به آنها کم کند. بنابراین باید هنگام استفاده از چت‌بات‌ها اطلاعات و پیشنهادات آنها را یک بار دیگر بررسی کرد. پاسخ‌های چت‌بات‌ها ممکن است دارای سوگیری‌های فرهنگی و نژادی باشد. گاهی چت‌بات‌ها به دلیل فرایند پردازش، پاسخ‌های بیش از حد طولانی به پرسش‌های مسافران می‌دهند. این یکی از محدودیت‌های فنی چت‌بات‌ها است که از چالش‌های استفاده از آن به شمار می‌آید. به طور قطع مسافران هنگام استفاده از چت‌بات‌ها به پاسخ‌هایی دقیق و سریع و کوتاه نیاز دارند.

نیاز به آموزش و به روز رسانی مداوم چت‌بات‌ها

یکی از چالش‌های استفاده از چت‌بات‌ها این است که کاربران و مسافران باید برای استفاده از آن آماده بوده و در حقیقت آموزش ببینند. از سوی دیگر خود چت‌بات نیز نیاز به به‌روز رسانی دارد که به نوعی آموزش به ربات به شمار می‌آید. اگر چت‌بات به روز رسانی نشود، با دادن اطلاعات قدیمی، موجب گمراهی و سردرگمی مسافران خواهد شد.

نگرانی های امنیتی و حفظ حریم خصوصی

چنان که گفتیم چت‌بات‌ها اطلاعات مربوط به مسافران را ذخیره می‌کنند تا در موارد بعدی از آنها استفاده نمایند. بسیاری از افراد به همین دلیل استفاده از چت‌بات‌ها را مناسب نمی‌دانند زیرا در صورت حمله هکرها به چت‌بات‌ها اطلاعات شخصی آنها کاملا در دست دیگران قرار می‌گیرد. به همین طریق امکان به خطر افتادن حریم خصوصی افراد از طریق استفاده از چنین ربات‌هایی وجود دارد.

  • نوشته admin
  • 2 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب