مطلب فعلی :

کدام آنتی ویروس برای مک بوک مناسب است؟

رفتن به بالا

کدام آنتی ویروس برای مک بوک مناسب است؟

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
کدام آنتی ویروس برای مک بوک مناسب است؟

کدام آنتی ویروس برای مک بوک مناسب است؟

خیلی‌ها تصور می‌کنند که مک بوک به آنتی ویروس نیاز ندارد، اما این باور کاملا اشتباه است. البته نحوه طراحی سیستم عامل مک‌اواس به نحوی بوده که کم‌تر در معرض خطر قرار می‌گیرند، اما به هیچ عنوان احتمال آلوده شدن این سیستم عامل صفر نیست. حتی اگر برنامه‌های مورد نیازتان را فقط از اپ استور دریافت کنید یا استفاده‌تان از نرم‌افزارهای کرک شده کم باشد، باز هم این احتمال وجود دارد که مک بوک شما مورد تهاجم بدافزارها قرار بگیرد.

استفاده از آنتی ویروس، بهترین راه حل برای جلوگیری از تخریب سیستم مک بوک است. در عین حال سوالی که پیش می‌آید این است که از میان انبوه آنتی ویروس‌های موجود در بازار، کدام یک واقعا عملکرد خوبی دارد؟ اصلا آنتی ویروس رایگان قابل اعتماد برای مک بوک داریم؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین آنتی ویروس‌ها برای مک

آنتی ویروس Bitdefender – پولی

آزمایشگاه‌های تست آنتی ویروس که توان هر نرم‌افزار را در شناسایی و مقابله با برنامه‌های مخرب می‌سنجند، به آنتی ویروس Bitdefender نمره کامل داده‌اند. این آنتی ویروس تقریبا کلیه کارهای خود را در حالت Autopilot انجام می‌دهد و نیازی نیست که کاربر دائما با آن تعامل داشته باشد. آنتی ویروس مک بیت دیفندر همچنین جلوی ردیابی وب‌سایت‌ها را می‌گیرد و قابلیت بالایی در برابر باج‌افزارها دارد.

علاوه بر خود آنتی ویروس، افزونه Bitdefender Traffic Light از کاربر در برابر وب‌سایت‌های مخرب حفاظت می‌کند و نتایج جستجو را براساس امن یا خطرناک بودن با نمادهای سبز و قرمز علامت‌گذاری می‌کند که در واقع کمکی به مخاطب در شناسایی لینک‌های مشکوک است.

آنتی ویروس مناسب مک بوک

آنتی ویروس Avast Security – رایگان

این یک آنتی ویروس عالی برای کسانی است که وقت زیادی را صرف گشت‌و‌گذار در اینترنت می‌کنند و این احتمال وجود دارد که سیستم آن‌ها از طریق فضای مجازی آلوده شود. آنتی ویروس Avast به وب‌سایت‌ها اجازه ردیابی نمی‌دهد، ایمیل‌های آلوده را مسدود می‌کند و حتی به شما هشدار می‌دهد که وارد وب‌سایت‌های مشکوک به بدافزار نشوید.

علی‌رغم قابلیت‌های زیادی که این آنتی ویروس دارد، خوشبختانه اکثر امکاناتش را به شکل رایگان در اختیار کاربران مک قرار می‌دهد و فقط برخی ویژگی‌های خاص مثل هشدار اتصال‌های ناشناس به شبکه وای‌فای کاربر و محافظت دربرابر باج‌افزار را برای نسخه پریمیوم نگه داشته است.

آنتی ویروس Malwarebytes – رایگان

اگر یک آنتی ویروس توسط بخش پشتیبانی اپل تایید شده باشد، همین آنتی ویروس Malwarebytes است. به ادعای سازندگان این آنتی ویروس، Malwarebytes می‌تواند ظرف مدت کوتاه ۳۰ ثانیه کل دستگاه را اسکن کند و فایل‌ها و موارد مشکوک را شناسایی نماید. این آنتی ویروس سپس این امکان را به کاربر می‌دهد که بر اساس نیاز خود تهدیدات را نادیده بگیرد، آن‌ها را غیرفعال کند یا کلا از روی سیستم پاک نماید.

آنتی ویروس Malwarebytes اساسا به شکل پولی قابل تهیه است، منتهی یک برنامه رایگان ۱۴ روزه تا یک ماهه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر امکان دسترسی به نسخه پولی این نرم‌افزار را ندارید، می‌توانید از نسخه رایگان (و البته کوتاه مدت آن) استفاده نمایید. با دانلود نسخه رایگان و یک ماهه این آنتی ویروس مک، تمام برنامه‌های مخرب در اولین اسکن شناسایی می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به کلی از روی سیستم پاک کنید.

آنتی ویروس Norton برای مک – پولی

نورتون یکی از قدیمی‌های حوزه امنیت دیجیتال بوده و از دهه‌ها پیش انواع مختلفی از آنتی ویروس را برای سیستم عامل‌های مختلف توسعه داده است. جدیدترین نسخه آنتی ویروس Norton قابلیت‌های امنیتی بسیاری دارد و شانه به شانه Bitdefender به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای مک به حساب می‌آید. تنها مسئله هزینه نسبتا زیاد خرید Antivirus است که البته با توجه به امکاناتی که دارد، این موضوع هم توجیه‌پذیر به نظر می‌رسد.

در حال حاضر نسخه‌های مختلف آنتی ویروس نورتون شامل AntiVirus Plus ، Norton 360 Standard و Norton 360 Premium می‌شود. قابلیت اصلی این نسخه‌ها که همان شناسایی بدافزار است، در تمام این نرم‌افزارها یکسان است و حتی AntiVirus Plus که ارزان‌ترین طرح به‌شمار می‌رود، از قابلیت‌های اضافی مثل فایروال، مدیریت رمز عبور و فضای ابری به اندازه ۵۰ گیگ بهره می‌برد.

فقط در نظر داشته باشید که در نورتون بکاپ ابری برای مک‌اواس ارائه نمی‌شود و این قابلیت فقط مختص ویندوز است.

آنتی ویروس Norton برای مک – پولی

آنتی ویروس Comodo – رایگان

این آنتی ویروس عمدتا به‌خاطر نصب ساده و کاربردی بودن شناخته شده است. Comodo نرم‌افزاری با حجم کم است که روی سرعت سیستم عامل تاثیر نمی‌گذارد و امکان اسکن مک را در سریع‌ترین زمان فراهم می‌کند. امکان آپدیت آنلاین به‌صورت روزانه، سیستم هوشمند شناسایی برنامه‌های جاسوسی، کنترل ایمیل‌های ارسالی و جلوگیری از ورود ایمیل‌های مخرب تنها بخشی از ویژگی‌های این آنتی ویروس به شمار می‌روند.

در نهایت این نکته را از یاد نبرید که Comodo به‌طور خودکار از شما در فضای آنلاین محافظت نمی‌کند. برای مسدود کردن وب‌سایت‌های آلوده به بدافزار لازم است افزونه مرورگر Comodo Online Security را دانلود کنید که خوشبختانه این افزونه نیز رایگان است.

آنتی ویروس Avira Free Security برای مک – رایگان

این یکی از بهترین آنتی ویروس‌هایی است که برای مک‌اواس و ویندوز وجود دارد و از انتقال هرگونه بدافزار به کامپیوترهای دیگر جلوگیری می‌کند. Avira خوشبختانه رایگان است و در عین حال قابلیت‌های متعددی مثل اسکن در لحظه دارد که امکان ویروس یابی بخشی مشخص یا کل سیستم را در هر زمان که شما بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهد.

این آنتی ویروس همچنین از قابلیت‌هایی مثل فایروال، تمیزکننده فضای دیسک، بهینه‌سازی باتری و استارتاپ بهره می‌برد.

پاسخ به یک ابهام؛ مک بوک چقدر به آنتی ویروس نیاز دارد؟

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که باور غطلی وجود دارد مبنی بر این‌که مک بوک به ویروس آلوده نمی‌شود و در نتیجه به آنتی ویروس هم نیاز ندارد. واقعیت هم این است که همچنان بار اصلی حملات مخرب روی دوش سیستم عامل ویندوز است و اغلبِ بدافزارها این سیستم را هدف قرار می‌دهند، اما امروزه هر سیستمی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد قابلیت آلوده شدن هم دارد و مک بوک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قبلا در بنیان سافت توضیح داده بودیم که اخیرا بدافزاری به نام Silver Sparrow در مک ‌بوک‌های با تراشه M1 شناسایی شد و صدها هزار مک‌بوک را آلوده کرد. در سال ۲۰۱۶ نیز KeRanger به عنوان یک باج‌افزار به سیستم عامل مک‌اواس حمله کرد و با رمزنگاری کردن اطلاعات شخصی کاربران مک بوک، از هر کدام یک بیت‌کوین باج‌خواهی کرد تا داده‌ها را به آن‌ها بازگرداند. در آن سال بیش از ۷ هزار کاربر مک به این باج‌افزار آلوده شدند.

در عین حال نمی‌توان به این مسئله اشاره نکرد که مک بوک به علت خاصیتی به اسم «سندباکس» که دارد، آسیب‌پذیری کم‌تری در مقایسه با ویندوز دارد، اما به‌صورت کامل ایمن نیست.

دانلود نرم‌افزار از فروشگاه‌های معتبر، غیرفعال کردن برنامه‌هایی مثل فلش‌پلیر و جاوا و بلوتوث و همچنین به‌روزرسانی دائمی سیستم عامل و اپ‌های آن می‌تواند امنیت مک بوک را بالا ببرد، اما بهترین راه‌حل استفاده از آنتی ویروس‌های تست شده و مطمئن است که در بالا به بهترین‌های آن اشاره کردیم.

سخن پایانی

به عنوان توصیه آخر، این نکته را مدنظر داشته باشید که آنتی ویروس‌های پولی معمولا امنیت بیشتری را برای سیستم عامل مک‌اواس فراهم می‌کنند. در نتیجه اگر با بحث هزینه‌ها مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید اشتراک آنتی ویروس Bitfinder تا حد زیادی امنیت مک بوک خود را تامین کنید. در غیر این صورت می‌توانید آنتی ویروس رایگان Avira را به عنوان بهترین نرم‌افزار امنیتی در نظر داشته باشید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب