مطلب فعلی :

۱۰ استفاده خلاقانه و کاربردی از اتو در خانه که بهتر است بدانید

رفتن به بالا

۱۰ استفاده خلاقانه و کاربردی از اتو در خانه که بهتر است بدانید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

ترفند

مجله اینترنتی دانستنی ها
ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

۱۰ استفاده خلاقانه و کاربردی از اتو در خانه که بهتر است بدانید

اتو وسیله ای ضروری برای صاف و منظم کردن لباس های چروک است و هر چه قدر هم که اتوکشی کاری خسته کننده و وقت گیر باشد باز هم مجبور هستیم با آن کار کنیم. اما همان طور که می دانید گاهی وسایل خانه کاربردهایی غیر از آن چه که برای آن ها ساخته شده اند دارند و می توانند جایگزینی خلاقانه برای سایر وسایل در منزل باشند. اتو نیز یکی از همین وسایل است که می تواند کاربرد گسترده تر از اتوکشی لباس داشته باشد. در مطلب امروز کلاسیک وب که پیش روی شما قرار گرفته است تلاش شده است ۱۰ ترفند تست شده و کاربردی برای استفاده خلاقانه از اتو معرفی شود. با ما همراه باشید.

۱۰ کاربرد جالب و خلاقانه اتو در منزل

Clothes Iron Hacks Everyone Should Know

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه می شوید که وسایل زیادی وجود دارند که تنها با جرقه ی ذهن شما به وسیله ای جدید با کاربردی جدید تبدیل خواهند شد. به عنوان مثال ساخت منبع انرژی با سکه های داخل جیب یکی از پیش پا افتاده ترین ایده ها برای استفاده خلاقانه از وسایل اطراف ما می باشد. این بار با کاربرد های مختلف اتو آشنا خواهید شد.

استفاده از اتو برای صاف کردن ناهمواری سطوح چوبی

در صورتی که میز یا صندلی چوبی قدیمی دارید که بر اثر استفاده مداوم گودی یا فراز و نشیب روی سطح آن ایجاد شده است می توانید از گرمای اتو برای یک دست کردن سطح استفاده کنید.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

بهتر است برای صاف کردن سطوح چوبی از حوله یا دستمال مرطوب روی سطح استفاده کنید و سپس اتوی داغ را روی آن قرار دهید.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

به تصویر زیر دقت کنید. فرض کنید گودی کوچکی مشابه با شکل زیر روی سطح چوبی صندلی ایجاد شده است. برای شروع ابتدا مقداری آب را در حفرات ایجاد شده بپاشید و سپس حوله یا دستمال را روی سطح قرار دهید. حال می توانید اتوی داغ را روی سطح قرار دهید و با حرکات دورانی شاهد بالا آمدن و نرم شدن چوب باشید.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

از این ترفند می توانید برای سطوح پارکت و سقف های چوبی نیز استفاده کنید.

استفاده از اتو برای پاک کردن پارافین شمع ذوب شده از سطوح

شمع از پارافین تشکیل شده است و این پارافین با حرارت دیدن ذوب می شود و روی سطوح مختلف می چسبد.  برای پاک کردن این پارافین از روی سطح میز چوبی، فرش و مبل می توانید از حرارت اتو استفاده کنید. بهتر است برای حذف راحت تر لکه ی پارافین کیسه ای کاغذی را کمی مرطوب و با اتو تا حد ممکن گرم کنید. حال می توانید کیسه را روی سطح موردنظر قرار دهید تا پارافین حذف شود.

استفاده از اتو برای ثابت کردن کف پوش های وینیل

در صورتی که کف پوش های گرانیتی وینیل منزل شما مواج شده است و اصطلاحا بازی می کند و در جای خود ثابت نیست می توانید مقداری فویل را روی سطح قرار دهید و با اتو حرارت دهید. این کار کف پوش را فیکس نمی کند؛ اما فضای کافی را برای استفاده از چسب های مخصوص برای فیکس کردن ایجاد می کند.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

استفاده از اتو به جای ساندویچ ساز

در صورتی که در شرایطی قرار دارید که امکاناتی نظیر ساندویچ ساز ندارید و قصد دارید یک ساندویچ خوشمزه برای ناهار تهیه کنید می توانید از اتو برای درست کردن ساندویچ استفاده کنید. تنها کافی است بعد از تهیه ساندویچ مقداری فویل نازک را روی سطح آن قرار دهید و سپس اتوی نه چندان داغ را روی آن بگذارید.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

در صورتی که در ساندویچ خود از کره استفاده می کنید بهتر است فویل را طوری قرار دهید که ساندویچ را به صورت کامل بپوشاند و با حرارت کره ی آب شده جاری نشود. هر سطح را یک بار با استفاده از اتو حرارت دهید و سپس از ساندویچ خود لذت ببرید.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

استفاده از اتو به جای اجاق گاز

در صورتی که می خواهید یک صبحانه کامل طبخ کنید و امکانات مورد نیاز نظیر اجاق گاز ندارید می توانید از اتو برای درست کردن  تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ ها را در فویل به گونه ای قرار دهید که روی اتو ثابت شوند. به این شکل که فویل را به صورت یک حفره شکل دهید و لبه های آن را به سطح اتو بچسبانید تا تکان نخورد. حال می توانید با حرارت دادان اتو شاهد طبخ تخم مرغ ها باشید.

ترفند های خلاقانه برای استفاده از اتو

در کنار تخم مرغ می توانید مقداری کالباس را برای تهیه بیکن اضافه کنید و لذت ببرید.

استفاده از اتو برای تعمیر کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی مهر و موم شده ی مایلار ضخیم انتخاب خوبی برای نگهداری و محافظت مواد از آلودگی ها هستند. در صورتی که کیسه پلاستیکی شما پاره شده یا صدمه دیده است می توانید با اتو آن را تعمیر کنید.

کیسه را باز کنید و مقداری فویل آلومینیومی را در لبه های آن قرار دهید. سپس لبه ی اتو را طوری روی فویل نگه دارید تا پلاستیک به آرامی زیر فویل ذوب شود. با این کار می توانید لبه های کیسه را از یکدیگر جدا کنید و محلی که سوراخ شده است را جدا و مجددا آن ها را به هم وصل نمایید.

استفاده از اتو برای حذف لکه های فرش

در صورتی که لکه ی قدیمی روی فرش دارید که با هیچ شوینده ای برطرف نشده است می توانید از اتو و حوله استفاده کنید. در واقع اتو مشابه با کاربردهای جالب خمیردندان یک لکه بر و صاف کننده قوی سطوح است.

برای شروع مقداری از پاک کننده ی فرش خود را روی سطح لکه اسپری کنید و سپس حوله را پهن نمایید. اتوی داغ را طوری روی حوله قرار دهید تا تمام لکه را بپوشاند. این کار را چند بار انجام دهید و اتو را حرکت بدهید تا کم کم محو شدن لکه را مشاهده نمایید.

استفاده از اتو برای پاک کردن لکه های آب از سطوح چوبی

در صورتی که در آشپزخانه به صورت اتفاقی آب روی سطح چوبی صندلی ها ریخته باشد مشاهده می کنید که بعد از مدتی لکه ی آب روی سطح باقی می ماند. برای پاک کردن این لکه تنها کافی است اتو با درجه حرارت پایین را روی سطح قرار دهید و حرکت دهید. می توانید به آرامی درجه را بالا ببرید اما باید دقت کنید اتو نباید زیاد روی سطح چوبی نگه داشته شود.

استفاده از اتو برای گرم کردن برخی از غذاها

بدون مایکرویو گرم کردن غذا کابوس بزرگی است! اما نگران نباشید . در صورتی که مایکرویو در دسترس شما نیست می توانید برخی از غذا ها نظیر پیتزا را روی سطح اتو قرار دهید و با درجه پایین آن را گرم کنید. به علاوه با استفاده از کاربردهای شگفت انگیز سشوار برای گرم کردن غذا ها می توان روند گرم شدن غذا را سرعت بخشید.

بهتر است پیش از قرار دادن غذا روی سطح اتو آن را با فویل بپوشانید تا برای اتوکشی لباس ها دچار مشکل نشوید.

تجربه و نظر شما ؟

چه راه های دیگری برای استفاده از اتو علاوه بر اتوکشی معمول می شناسید؟ نظرات خود را با ما و دیگران مطرح کنید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • ترفند

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب