مطلب فعلی :

۱۰ روش اجرا ، نمایش و باز کردن فایل های اتوکد DWG در اندروید

رفتن به بالا

۱۰ روش اجرا ، نمایش و باز کردن فایل های اتوکد DWG در اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
روش اجرا و باز کردن فایل های اتوکد DWG در اندروید

۱۰ روش اجرا ، نمایش و باز کردن فایل های اتوکد DWG در اندروید

اتوکد (AutoCAD) یکی از حرفه ای ترین و پر استفاده ترین برنامه ها در زمینه انواع طراحی های معماری و صنعتی است. خوشبختانه نرم افزارهایی توسعه داده شده است که امکان کار با فایل ها و طراحی های حاصل از این برنامه را در گوشی های همراه و تبلت ها نیز فراهم نموده اند. در این مطلب کلاسیک وب به معرفی روش های اجرا ، ویرایش ، نمایش و باز کردن فایل های اتوکد DWG در اندروید پرداخته ایم.

دانلود بهترین نرم افزار خواندن و نمایش فایل DWG اتوکد اندروید

Best AutoCAD Drawing , Editor and Viewer Apps for Android

مطمئنا کسانی که در زمینه طراحی های صنعتی کار می کنند تمایل دارند که در همه جا فایل هایی را که طراحی کرده اند به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم به نمایش یا حتی ویرایش آن ها بپردازند. در این مطلب کلاسیک وب به معرفی چند نرم افزار نمایش فایل های DWG در اندروید خواهیم پرداخت.

AutoCAD برای طراحی ، ویرایش و نمایش فایل های DWG در اندروید

مشاهده فایل اتوکد در اندروید

با استفاده از برنامه AutoCAD که به صورت رسمی برای اندروید توسعه داده شده است می توانید طراحی های سه بعدی را در گوشی همراه خود و باز کردن فایل DWG اتوکد در آیفون و اندروید انجام دهید. بنابراین این برنامه برای افراد شاغل در کسب و کارهای مهندسی یا افرادی که علاقه مند به ایجاد مدل های مختلف هستند بسیار پر کاربرد است.

در برنامه AutoCAD سعی شده است در کنار سادگی، بیشترین کاربردها و قابلیت ها گنجانده شود. شما می توانید به راحتی علاوه بر نمایش فایل های DWG و DWF در برنامه، آن ها را ویرایش نیز کنید. در صورت نیاز می توانید این فایل های ویرایش شده را به سادگی با دیگر همکاران یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای شروع کار با AutoCAD باید دارای یک حساب کاربری باشید. خوشبختانه امکان کار با برنامه به صورت آفلاین هم فراهم شده است. گرچه برای استفاده از امکانات سرویس های ابری در محیط برنامه باید آنلاین بوده و به اینترنت متصل باشید.

باز کردن فایل DWG اندروید با نرم افزار DWG FastView

خواندن فایل اتوکد در اندروید

با این برنامه نیز می توانید به سادگی با فایل های DWG کار کنید و به مشاهده فایل اتوکد در اندروید بپردازید. در بحث کیفیت می توان DWG FastView را می توان از بسیاری از برنامه های مشابه خود برتر دانست. این برنامه دارای سرویس ابری مخصوص به خودش است. DWG FastView از طراحی های دو بعدی و سه بعدی پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد پروژه هایی را که در برنامه هایی نظیر اتوکد،  GstarCAD، ProgeCAD، BricsCAD و ZWCAD ایجاد کرده اید را در محیط این برنامه به نمایش بگذارید. البته این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار داده شده است. نسخه رایگان دارای تبلیغات است.

GnaCAD نرم افزار باز کردن فایل های DWG اندروید

نمایش فایلهای اتوکد اندروید

چگونه فایل اتوکد را در گوشی باز کنیم؟ با برنامه GnaCAD که برای کار با فایل های DWG توسعه داده شده است. محیط برنامه بسیار ساده و در عین حال با انواع قابلیت ها است. شما هیچ محدودیتی در باز کردن فایل های حجیم نخواهید داشت و از فایل های طراحی با حجم  زیاد هم در آن پشتیبانی می شود. همچنین توانایی باز کردن فایل از طریق کارت حافظه نیز در این برنامه گنجانده شده است. برای کار با GnaCAD نیازی به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری ندارید. همچنین نیازی به اتصال اینترنتی هم نخواهید داشت. در صورت ذخیره طراحی خود در گوگل درایو از طریق این برنامه می توانید نظرات دیگر همکاران و دوستان خود راجع به آن را نیز جویا شوید.

برنامه AutoQ3D CAD جهت باز کردن فایل اتوکد اندروید

اجرای فایل اتوکد در اندروید

AutoQ3D CAD یک نرم افزار نمایش فایل اتوکد اندروید عالی با امکانات بسیار برای خلق طراحی های دو بعدی و سه بعدی در محیط گوشی است. البته شاید بهتر باشد برای کار با این برنامه از تبلت های اندرویدی استفاده کنید تا فضای بیشتری در اختیارتان باشد. شاید یکی از نقاط ضعف این برنامه را بتوان در دسترس دادن قابلیت های نسبتا کم در نسخه رایگان آن دانست. اگر می خواهید از AutoQ3D CAD به شکل حرفه ای استفاده کنید بهتر است نسخه کامل آن را خریدارای نمایید.

اجرای فایل اتوکد در اندروید با CAD Pockets

نمایش فایل اتوکد در اندروید

CAD Pockets یکی از شناخته شده ترین برنامه ها برای افرادی است که در زمینه معماری و طراحی های مهندسی فعالیت دارند. این برنامه از فرمت های متنوعی چون  DWG, DXF, DWF پشتیبانی می کند. در محیط برنامه CAD Pockets هیچ مشکلی برای کار با فایل های حجیم نخواهید داشت. همه کارها نیز با سرعت قابل ملاحظه ای انجام می شود. کارهایی مثل ویرایش فایل طراحی، برچسب گذاری، خروجی با فرمت های پی دی اف و DWG و نیز امکان به اشتراک گذاری از طریق ایمیل را می توان در این برنامه به آسانی انجام داد. البته CAD Pockets از سرویس های ابری چون گوگل درایو و دراپ باکس نیز پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت نمایش طراحی های انجام شده به صورت پانوراما و در مقیاس های متفاوت نیز از دیگر خصوصیات این برنامه است.

مشاهده فایل اتوکد در اندروید با eDrawings

باز کردن فایل dwg اتوکد در ایفون و اندروید

eDrawings می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای طراحی های مهندسی در گوشی های همراه باشد. با استفاده از این برنامه می توان به سرعت و با سادگی همه طراحی های انجام شده را با دیگر همکاران به اشتراک گذاشت. نصب این برنامه آسان است. ضمن اینکه از فایل های DWG و DXF و همچنین فایل های SolidWorks نیز پشتیبانی می کند. به دلیل پشتیبانی این برنامه لاز SolidWorks، می توانید انیمیشن ها را با استاندارد سه بعدی به نمایش بگذارید.

FUSION 360 برای مشاهده فایل DWG در اندروید

مشاهده فایل dwg در اندروید

Fusion 360 نیز از بهترین برنامه ها جهت طراحی های صنعتی و نمایش فایل اتوکد در اندروید می باشد. با محیط منحصر به فردی که در این برنامه فراهم شده است به راحتی می توان به انواع امکانات و قابلیت ها دسترسی داشت. این نرم افزار را می توان یک انتخاب عالی برای استارتاپ ها، مخترعیان، کسب و کارهای کوچک و نوآوران دانست. همچنین یکی از بهترین نرم افزارها جهت موارد آموزشی نیز است. این برنامه با نرم افزار Autodesk Fusion 360 در دسکتاپ به صورت کامل همگام سازی شده است. استفاده از آن برای ۳۰ روز رایگان است ولی قبل از نصب باید حتما یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

SketchUp Viewer جهت باز کردن فایل اتوکد اندروید

نرم افزار باز کردن فایل های dwg اندروید

در نسخه های جدید SketchUp Viewer با اضافه شدن انواع امکانات و قابلیت ها باعث شده است که این برنامه کاربردی تر از قبل شود. برای مثال می توان به قابلیت هایی چون نمایش حجم فایل و نیز امکانات انیمیشنی اشاره کرد. در این برنامه می توانید به بررسی و نیز ویرایش مدل های طراحی شده بپردازید. این مدل ها را می توان مستقیما از ایمیل یا سرویس های ابری دانلود نمود. رابط کاربری برنامه نیز دارای امکانات بسیار متنوعی است. برای مثال از طریق منوی Camera می توانید میزان فوکوس را تغییر دهید. در پنل Settings نیز می توانید به انواع تنظیمات و حالت های نمایشی مختلف دست پیدا کنید.

نمایش فایلهای اتوکد اندروید در PadCAD

مشاهده فایل های اتوکد

PadCAD یک ابزار سودمند برای طراحی فایل های CAD و اجرای فایل اتوکد در اندروید گوشی های همراه است. از این برنامه بیشتر برای طراحی اشیا کوچک استفاده می شود. شما می توانید طراحی های انجام شده در محیط این برنامه را در نزم افزارهای بزرگتری که روی کامپیوتر نصب می شوند نیز به کار ببرید. به طور کلی می توان PadCAD را یکی از بهترین و ساده ترین برنامه ها برای طراحی سازه های کوچک دانست.

CAD Touch برای مشاهده فایل DWG در اندروید

باز کردن فایل اتوکد اندروید

برنامه باز کردن فایل اتوکد در گوشی CAD Touch علیرغم بهره بردن از رابط کاربری بسیار ساده، از قابلیت ها و امکانات خوبی استفاده می کند. شما به راحتی می توانید در محیط این برنامه به نمایش و ویرایش انواع فایل های اتوکد بپردازید. نمایش طراحی ها در این برنامه با پشتیبانی از رابط چند لمسی بسیار نوآورانه است. در نسخه رایگان برنامه علاوه بر فایل هایی با فرمت DWG و DXF، از PDF و JPG نیز پشتیبانی می گردد.

روش های رفع مشکل Fatal Error در اتوکد را نیز می توانید در کلاسیک وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز چند نرم افزار باز کردن فایل های DWG اندروید را به شما معرفی کردیم. بهترین برنامه از نظر شما کدام است؟ اگر برنامه بهتر دیگری می شناسید یا نظر و پیشنهادی در زمینه دانلود نرم افزار های dwg viewer برای اندروید معرفی شده دارید، می توانید آن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب