مطلب فعلی :

۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت

رفتن به بالا

۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
11 روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت

۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت

آیا سرعت مودم یا روتر شما پایین است و باعث میشود نتوانید به راحتی با اینترنت کار کنید؟ یکسری اقدام های ساده وجود دارد که شما میتوانید برای بالا بردن سرعت اینترنت خود از آن ها استفاده کنید. ⚡ در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی ۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت میپردازیم.

نحوه افزایش سرعت مودم TP-Link , D-Link و..

?How to Improve Your Wi-Fi Router or Modem Speed

سرعت اینترنت برای اکثر افرادی که با اینترنت کار میکنند اهمیت زیادی دارد. علت آن، این است که در صورت کندی اینترنت بسیاری از مشکلات ممکن است پیش بیاید و یا خیلی از نرم افزار ها به درستی کار نمیکنند. زمانی که با تست قدرت سیگنال وای فای متوجه ضعیف بودن اینترنت خود شدید میتوانید از یکسری روش متنوع برای افزایش سرعت مودم TP Link و… استفاده کنید. در ادامه روش های افزایش سرعت مودم ایرانسل و سایر مدل های مودم را بررسی میکنیم.

افزایش سرعت مودم TD Lte ایرانسل و… با راه اندازی مجدد مودم

اکثر افرادی که از مودم استفاده میکنند آن را به صورت دائمی روشن میگذارند. این به مرور زمان برخی مواقع باعث مشکلاتی مانند ضعیف شدن اینترنت میشود. بنابر این زمانی که احساس میکنید سرعت اینترنت پایین است و میخواهید سرعت آن را افزایش دهید، اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که آن را مجددا راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد مودم بسیاری از مشکلات آن را حل میکند.

افزایش سرعت نت مودم با تهیه آنتن جدید

یکی از راه های آسان برای افزایش سرعت وای فای تهیه آنتن جدید است. به مرور زمان آنتن هایی که در مودم استفاده میکنید ضعیف میشوند و نمیتوانند سیگنال را به خوبی دریافت کنند. بنابر این میتوانید آنتن جدید و با کیفیت بالا تهیه کنید.

افزایش پهنای باند مودم TP Link

غیر فعال کردن پروتکل های قدیمی تر برای افزایش سرعت مودم مخابرات و..

پوتکل های مختلفی برای وای فای وجود دارد که هر کدام سرعت مختلفی دارند. مودم های جدیدتر از پروتکلی مانند ۸۰۲٫۱۱ax استفاده میکنند. پروتکل هایی که کد ax دارند به نسبت سایر پروتکل ها سرعت بهتری دارند. پروتکلی مانند ۸۰۲٫۱۱b سرعت مناسبی ندارد. در حالت کلی پروتکل ها از سرعت بیشتر تا سرعت کمتر به ترتیب ax > ac > n > g > b هستند.

افزایش برد وای فای مودم توسط تغییر کانال وای فای

اگر در مکانی شلوغ از وای فای استفاده میکنید، به عنوان مثال وای فای آپارتمان که تعداد افراد زیادی به آن متصل هستند باید کانال وای فای خود را تغییر دهید. علت این کار این است که هر چه تعداد دستگاه های متصل به وای فای بیشتر شود سرعت آن کمتر میشود. برای تغییر کانال وای فای در پنل مدیریتی وای فای خود بخش Channel را باز کنید. در صورتی که آن را روی Auto قرار دهید به طور خودکار کانال وای فای را تغییر میدهد. اگر میخواهید به صورت دستی کانال را تغییر دهید شماره کانال مورد نظر را انتخاب کنید.

افزایش پهنای باند در مودم

تغییر DNS مودم برای افزایش سرعت مودم D-Link و سایر مدل ها

به غیر از تغییر کانال میتوانید DNS مودم را نیز تغییر دهید. برای این کار بخش WAN/ IP setting را پیدا کنید و Primary DNS را به ۱٫۱٫۱٫۱ تغییر دهید. قسمت Secondary DNS را نیز به ۱٫۰٫۰٫۱ تغییر دهید.

نرم افزار Network Signal Refresher برای افزایش سرعت نت مودم

اگر میخواهید در گوشی اندرویدی خود از برنامه های افزایش سرعت اینترنت مودم استفاده کنید، میتوانید از نرم افزار Network Signal Refresher استفاده کنید. زمانی که در حال کار کردن با اینترنت هستید کافیست این برنامه را فعال کنید تا سرعت اینترنت شما افزایش پیدا کند.

افزایش پهنای باند مودم زایکسل ، مخابرات و…

آپدیت نبودن مودم علت ضعیف شدن آنتن دهی مودم

آپدیت مودم یکی از کار هایی که توسط بیشتر کاربران نادیده گرفته میشود و کمتر کسی به آن توجه میکند. با این حال شما برای اینکه سرعت مناسبی داشته باشید باید آخرین نسخه سیستم عامل مودم خود را روی آن نصب کنید.

افزایش آنتن دهی مودم با تغییر مکان آن

میزان آنتن دهی در مکان های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل در صورتی که اینترنت شما ضعیف است میتوانید بخش های مختلف خانه را بررسی کنید و ببینید کجای خانه اینترنت بهتری به شما ارائه میکند.

افزایش پهنای باند مودم

تغییر و افزایش پهنای باند مودم

در صورتی که از مودم دو بانده استفاده میکنید میتوانید با افزایش پهنای باند مودم دی لینک و… سرعت آن را بهبود ببخشید. اکثر مودم ها به طور معمول روی ۲٫۴GHz تنظیم شده اند. در صورتی که بخواهید سرعت آن را افزایش دهید میتوانید باند مودم خود را به ۵ گیگاهرتز افزایش دهید.

تغییر نام کاربری و پسوورد

همانطور که گفته شد در صورتی که تعداد افرادی که به وای فای متصل هستند زیاد شود و یا از وای فای زیاد مصرف میکنند، سرعت آن نیز کاهش پیدا میکند. اگر در خانه افراد کمی به وای فای متصل هستند این امکان وجود دارد که افراد دیگری بدون اطلاع شما به وای فای متصل هستند. بنابر این برای افزایش سرعت مودم همراه اول و… به طور دوره ای سعی کنید پسورد خود را تغییر دهید تا کسی به غیر از شما نتواند به مودم متصل شود. قبلا ۱۰ روش بالا بردن امنیت مودم وای فای ، ADSL و.. برای جلوگیری از هک زا به صورت کامل به شما آموزش دادیم.

تنظیم Quality of Service (QoS)

بخش Quality of Service یا QoS در تنظیمات مودم باعث میشود شما قسمت هایی که میخواهید اینترنت با سرعت بهتری صرف آن ها شود را مشخص کنید. به عنوان مثال در بخش QoS میتوانید تنظیم کنید که بازی های اینترنتی یا پخش ویدیو در اولویت قرار گیرند. برای دسترسی به این بخش در پنل مدیریتی خود وارد Advanced Setup شوید و به تب QoS بروید. سپس آن را با انتخاب Activated فعال کنید. سپس خدمات خاصی مانند پخش ویدیو و بازی ویدیویی را میتوانید اولویت بندی کنید.

افزایش پهنای باند در مودم

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به افزایش پهنای باند مودم TP Link و سایر مدل ها صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای افزایش پهنای باند در مودم استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه افزایش پهنای باند مودم زایکسل ، مخابرات و… در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب