مطلب فعلی :

۱۲ روش رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و..

رفتن به بالا

۱۲ روش رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و..

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و..

۱۲ روش رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و..

تلویزیون های هوشمند که از قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای بهره می برند، جای خود را در میان خانه ها و خانواده ها پیدا کرده اند. اما یکی از مشکلاتی که افراد در هنگام استفاده از این دستگاه ممکن است با آن رو به رو شوند، مشکل وای فای است. امروز در کلاسیک وب روش رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و.. را بررسی می کنیم.

حل مشکل اتصال به وای فای تلویزیون سونی ، ال جی و سامسونگ

How to Fix Samsung , LG and Sony Smart TV not Connecting to WiFi

استفاده از تمامی امکانات تلویزیون هوشمند، در گرو اتصال به اینترنت و وای فای است. بنابراین در صورت مشکل در این زمینه بهتر است که هر چه سریعتر رفع شود. در ادامه راه هایی را برای انواع برند های تلویزیون بررسی می کنیم. برخی از روش های ذکر شده برای همه برند ها (با کمی تفاوت) قابل اجرا هستند و برخی دیگر نیز به صورت اختصاصی برای یک برند کار می کنند که به آن اشاره می شود.

بررسی شبکه و اتصال برای رفع مشکل وای فای تلویزیون سامسونگ و..

مشکلات ساده را فراموش نکنید. در زمان ایجاد مشکل وای فای تلویزیون، ابتدا مطمئن شوید که پسور وای فای یا رمز وای فای تلویزیون سامسونگ و.. را به درستی وارد کرده باشید. سپس اتصال اینترنت و سرعت آن را بررسی کنید. فاصله مودم از تلویزیون را هم کاهش دهید تا آنتن دهی قوی تری داشته باشید. به طور کلی فاصله مودم برای تجربه خوب و سرعت بهتر، نباید بیش از ۷ متر باشد.

ریستارت کردن تلویزیون برای رفع مشکل وای فای تلویزیون ال جی و..

در برخی از موارد که تلویزیون از طریق ریموت خاموش شده باشد و بیش از ۱۵ دقیقه خاموش بماند، ممکن است تنظیمات شبکه مشکل پیدا کند و مشکل وای فای تلویزیون ال جی و.. ایجاد شود. برای رفع این باگ ابتدا تلویزیون را به شکل عادی روشن کرده و آن را برای ۵ دقیقه روشن بگذارید.

سپس کابل برق را مستقیما ار روی پریز جدا کنید. (از ریموت کنترل نباید استفاده کنید)

ریستارت کردن تلویزیون برای رفع مشکل وای فای تلویزیون ال جی و..

حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید. تلویزیون را مجدد روشن کنید و بعد از وارد کردن پسورد وای فای، مشکل را چک کنید.

ریستارت کردن مودم برای رفع مشکل وای فای تلویزیون سونی و..

در مواردی ممکن است مشکل در شبکه شما باشد. در این موارد باید مودم خود را ریستارت کنید.

  1. مودم خود را خاموش کنید.
  2. برای حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  3. مودم را مجدد روشن کنید.
  4. صبر کنید اتصال برقرار شود و در تلویزیون مجدد برای اتصال به وای فای امتحان کنید.

مشکل مک آدرس برای تلویزیون، فعال سازی وای فای تلویزیون سامسونگ

ممکن است در تنظیمات مودم شما، محدودیت مک آدرس فعال شده باشد. برای مطمئن شدن از این مورد، تلویزیون را روشن کرده و به تنظیمات وای فای بروید. سپس در گوشی همراه خود اقدام به فعال کردن Hotspot کنید.

مشکل مک آدرس برای تلویزیون، فعال سازی وای فای تلویزیون سامسونگ

اگر توانستید با هات اسپات گوشی به در تلویزیون به اینترنت متصل شوید، مشکل از محدودیت مک آدرس است. به تنظیمات مودم خود بروید و مک آدرس را غیر فعال کنید و یا مک آدرس تلویزیون را به لیست مجاز اضافه کنید.

آپدیت کردن فریمور در تلویزیون

برای رفع مشکلات دستگاه مانند مشکل اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت و رفع باگ های احتمالی، نیاز به آپدیت فریمور دستگاه خواهید داشت. ما قبلا در کلاسیک وب روش آپدیت کردن تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی و.. را به شما آموزش داده ایم. این روش را دنبال کنید و از آن جایی که نمی توانید به وای فای وصل شوید، فایل را از طریق فلش مموری وارد تلویزیون کنید و یا با استفاده از اتصال از طریق هات اسپات،  Wi-Fi Direct و.. دستگاه خود را آپدیت کنید.

آپدیت کردن فریمور در تلویزیون

بروزسازی تنظیمات DNS برای رفع مشکل وای فای تلویزیون هوشمند سامسونگ

جهت حل مشکل وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ و مشکل اتصال به شبکه وای فای در تلوزیون های هوشمند سایر برندها بهتر است ابتدا تنظیمات DNS دستگاه را چک کنید

  1. دکمه Menu را روی ریموت کنترل فشار داده و سپس دکمه Settings را بزنید.
  2. حال Network را انتخاب کرده و Network Settings را بزنید.
  3. روی Start کلیک کرده و IP Settings را انتخاب کنید.
  4. DNS mode را انتخاب کنید. حالت Manual را انتخاب کنید و OK را بزنید.
  5. عدد ۸۸۸۸ را وارد کرده و OK را بزنید.

بروزسازی تنظیمات DNS برای

جدا کردن دستگاه های ذخیره سازی از تلویزیون

همچنین توسط سازنده ها توصیه شده است در صورت بروز مشکلات مختلف از جمله مشکل وای فای تلویزیون، رسانه های ذخیره سازی مانند فلش مموری، مموری کارت، هارد اکسترنال و.. را در مواقعی که نیاز به آن ندارید جدا کنید. متصل ماندن همیشگی این دستگاه ها می تواند باعث بروز اختلالاتی شود.

همچنین مطالعه مطلب ۸ روش رفع مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون هوشمند هم در این زمینه می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

تنظیم ساعت و منطه زمانی برای اتصال تلویزیون سونی به وای فای

وارد تنظیمات تلویزیون خود شوید و در بخش Time & Date اقدام به انتخاب صحیح منطقه زمانی، زمان و تاریخ کنید. تاریخ و زمان اشتباه می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند.

دور کردن سایر دستگاه های هم فرکانس

لوازم خانگی دیگر مانند مایکروویو، تلفن بی سیم، مانیتور نوزاد و.. نیز از باند های فرکانسی مشابع وای فای استفاده می کنند و ممکن است با وای فای تلویزیون دچاز اختلال شوند. پس توصیه می شود این دستگاه ها را از تلویزیون با فاصله قرار دهید.

دور کردن سایر دستگاه های هم فرکانس

رفع مشکل وای فای تلویزیون هوشمند ال جی

در تلویزیون های ال جی دکمه تنظیمات را در ریموت کنترل دستگاه بزنید. سپس وارد بخش Settings> General> Quick Start شوید و قابلیت Quick Start را غیر فعال کنید. بعد از خاموش و روشن کردن تلویزیون، مشکل را تست کنید.

رفع مشکل وای فای تلویزیون هوشمند ال جی

در تلویزیون های ال جی همچنین می توانید بعد از زدن دکمه تنظیمات روی ریموت، وارد بخش Settings> General> Simplink شوید و Simplink را هم غیر فعال کنید.

استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct در تلویزیون سامسونگ و..

شما همچنین می توانید از Wi-Fi Direct هم استفاده کنید. این قابلیت در تلوزیریون ها، اجازه اتصال دو دستگاه به صور مستقیم بدون مودم را می دهد. یعنی به طور مثال موبایل خود را مستقیما بدون مودم و.. به تلویزیون وصل کنید. ( برای این کار تلویزیون و موبایل هر دو قابلیت Wi-Fi Direct را باید داشته باشند)

تنظیمات این بخش بستگی به برند تلویزیون شما دارد. اما به طور کلی برای استفاده از Wi-Fi Direct در تلویزیون ال جی و.. وارد بخش Menu > Network > Wi-Fi Direct بشوید.

استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct در تلویزیون سامسونگ و..

حال Wi-Fi Direct را فعال کنید. تلویزیون به صورت خودکار دستگاه های موجود را اسکن می کند. پس از انتخاب دستگاه ها، در پیام نشان داده شده فرآیند را تایید کنید تا اتصال برقرار شود.

اگر بخواهید این فرآیند را از طریق گوشی انجام دهید، در تلفن همراه هم باید وارد Menu key > Settings > Wi-Fi شوید. وای  فای خود را روشن کنید.

استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct در تلویزیون سامسونگ و..

سپس روی Wi-Fi Direct تپ کنید.

استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct در تلویزیون سامسونگ و..

دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. برای اتصال همزمان، می توانید Multi-Connect را انتخاب کنید.

استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct در تلویزیون سامسونگ و..

در دستگاه دیگر درخواست ارسال می شود که باید Accept را بزنید. اتصال برقرار می شود.

در پایان اگر مشکل شما با هیچ روشی رفع نشد، احتمالا نیاز به ریست فکتوری کردن دارید. در همین زمینه مطالعه مطلب آموزش کامل ریست فکتوری تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی، فیلیپس و پاناسونیک را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل وای فای در تلویزیون های هوشمند را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه راهی حل شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل وای فای تلویزیون را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب