مطلب فعلی :

۲ روش حل مشکل انتخاب و اجرا نشدن بیش از ۱۵ فایل در ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

۲ روش حل مشکل انتخاب و اجرا نشدن بیش از ۱۵ فایل در ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
2 روش حل مشکل انتخاب و اجرا نشدن بیش از 15 فایل در ویندوز 10

۲ روش حل مشکل انتخاب و اجرا نشدن بیش از ۱۵ فایل در ویندوز ۱۰

اگر بیش از ۱۵ فایل را در File Explorer ویندوز ۱۰ انتخاب کنید، ممکن است دستوراتی مانند Open, Print و Edit و..  از دسترس شما ناپدید ❌ شوند. این مشکل معمولا به دلیل محدودیت های فایل اکسپلورر می باشد. امروز در کلاسیک وب روش های حل مشکل انتخاب و اجرا نشدن بیش از ۱۵ فایل در ویندوز ۱۰ را به شما آموزش خواهیم داد.

رفع مشکل غیر فعال شدن گزینه اجرا و باز کردن فایل ها در تعداد بالا ویندوز

How to Fix Windows 10 Context Menu Items Missing When More than 15 Files are Selected

ویندوز اکسپلورر محدودیتی تعیین کرده است که اگر بیش از ۱۵ فایل را انتخاب کرده باشید، دستوراتی مانند Open, Print و Edit را غیر فعال می کند. دلیل این کار جلوگیری از اقداماتی است که ممکن است به دلیل تعداد زیاد فایل ها منجر به عدم امکان پردازش و جلوگیری از پاسخ دادن کامپیوتر شود.

حل مشکل باز نشدن بیش از ۱۵ فایل در ویندوز با ویرایش رجیستری

برای رفع مشکل انتخاب فایل ها در ویندوز ابتدا با زدن دکمه های Win+R و تایپ regedit وارد محیط ویرایش رجیستری ویندوز شوید. سپس به دایرکتوری زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer

حل مشکل باز نشدن بیش از 15 فایل در ویندوز با ویرایش رجیستری

حال برای حل مشکل اجرا نشدن همه فایل های انتخابی در ویندوز، در سمت راست صفحه راست کلیک کرده و یک ۳۲-bit DWORD ایجاد کنید. نام آن را MultipleInvokePromptMinimum قرار دهید.

حل مشکل باز نشدن بیش از 15 فایل در ویندوز با ویرایش رجیستری

روی فایل ایجاد شده دابل کلیک کرده و حالت Base را روی Decimal قرار دهید. برای رفع مشکل نبودن گزینه Open در منو ویندوز سپس مقدار Value را هم به تعداد فایل هایی که می خواهید انتخاب کنید، تنظیم کنید. این مقدار حدودی است و می توانید آن را روی ۲۰۰ برای انتخاب حداکثر ۲۰۰ فایل و قابلیت اجرای دستورات Open, Print و Edit روی آن ها اعمال کنید. روی OK کلیک کنید.

حل مشکل باز نشدن بیش از 15 فایل در ویندوز با ویرایش رجیستری

در نهایت پنجره را بسته و ویندوز را ریستارت کنید. حال مشکل پخش نشدن همه فایل ها ویندوز شما رفع شده است.

همچنین اگر می خواهید برنامه پیش فرض ویندوز را هم تغییر دهید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۲ روش تنظیم و تغییر برنامه پیش فرض ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

استفاده از برنامه‎‎ برای رفع مشکل عدم نمایش گزینه Open برای باز کردن فایل ها

چرا همه فایل ها اجرا نمی شوند؟ اگر روش قبلی برای شما مشکل است، می توانید از راه ساده تری این کار را انجام دهید. در این روش از برنامه Winaero Tweaker استفاده خواهیم کرد. برنامه را دانلود و نصب کرده و آن را اجرا کنید. برای این کار در منوی سمت چپ برنامه وارد بخش Context Menu شده و گزینه Context Menu for More Than 15 Files را انتخاب کنید. سپس به سادگی مقدار محدوده فایل ها با تکان دادن نوار لغزنده یا باکس اعداد، آن را افزایش دهید.

استفاده از برنامه برای رفع مشکل عدم نمایش گزینه open برای باز کردن فایل ها

در پایان در صورت نیاز به تغییر محل نصب برنامه ها هم مطالعه مطلب آموزش تصویری تغییر محل نصب برنامه ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش رفع مشکل مشکل انتخاب و اجرا همه فایل ها را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل ناپدید شدن گزینه منو در هنگام انتخاب تعداد زیاد فایل در ویندوز را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب