مطلب فعلی :

۴ روش رفع مشکل ارور Windows Resume Loader در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

رفتن به بالا

۴ روش رفع مشکل ارور Windows Resume Loader در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها

۴ روش رفع مشکل ارور Windows Resume Loader در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ارور ویندوز لودر معمولا بعد از قطع ناگهانی برق و به خصوص بعد از حالت خواب زمستانی (Hibernation Mode) در هنگام روشن کردن سیستم رخ می دهد. امروز در کلاسیک وب ما به بررسی آموزش روش رفع مشکل ارور Windows Resume Loader ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می پردازیم.

حل مشکل پیغام خطای Windows Resume Loader در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 How to Fix Windows Resume Loader Error in Windows 10 , 8 and 7

قبلا در کلاسیک وب با حل ارورهای آزار دهنده ویندوز مانند ارور بوت نشدن ویندوز، ارور Reboot and Select Proper Boot Device ، ارور Disk Boot Failure و ارور ریکاوری (Windows Error Recovery) آشنا شدیم در ادامه میخواهیم نحوه حل مشکل یکی دیگر از پیغام خطاهایی که بعد از روشن کردن سیستم با آن مواجه میشویم را بررسیی کنیم. همانطور که گفتیم قطع برق و حالت خواب زمستانی معمولا موجب ایجاد این مشکل می شوند. بعد از روشن کردن سیستم هنگامی که با این ارور مواجه می شوید متن زیر را مشاهده خواهید کرد:

?The last attempt to resume the system from its previous location failed. Attempt to resume again
(Use arrow keys to highlight your choice.)

  1. Continue with system resume
  2. Delete data recovery and proceed to system boot menu

در طی راه اندازی بعدی ، سیستم تلاش می کند تا فایل خواب خواب زمستانی (hiberfil.sys) را بارگزاری کند و در این زمان صفحه سیاه با پیام ارور لودر ظاهر می شود. همانطور که پیداست ما دو گزینه داریم:

Continue with system resume

اگر فایل خواب زمستانی دست نخورده و سالم باشد ، سیستم تلاش می کند تا فایل را دوباره بارگزاری کند.

Delete data recovery and proceed to system boot menu

با انتخاب این گزینه فایل خراب hiberfil.sys حذف می شود و رایانه شما بوت می شود ، اما هر داده ای که در طی مراحل خواب زمستانی ذخیره شده باشد از بین می رود. با این حال شما قادر به راه اندازی ویندوز خود خواهید بود.

کار نکردن صفحه کلید در رفع مشکل Windows Resume Loader

مشکل دیگری که بسیار در اخطار Windows Resume Loader فراگیر است ، مشکل کارنکردن صفحه کلید یا همان کیبورد است. ابتدا تمامی اتصالات صفحه کلید و مادربرد خود را چک کنید اگر مشکل از اتصالات نبود برای حل مشکل راه حل های زیر را دنبال کنید:

حل مشکل ارور Windows Resume Loader با تنظیم بایوس

تنظیمات بایوس

سیستم خود را ریستارت کنید.وارد تنظیمات بایوس (BIOS) خود شوید. (معمولا با استفاده از دکمه های F1 ، F2 ، del ، F12 ، F5 یا هر کلید دیگری که توسط سازنده رایانه برای این منظور اختصاص داده شده) پس از وارد شده به BIOS از فعال بودن USB keyboard اطمینان حاصل کنید.

حل مشکل پیغام خطای Windows Resume Loader با تنظیم دوباره خازن ها

جهت رفع اخطار Windows Resume Loader ابتدا سیم برق را از رایانه جدا کنید و به مدت ۱۵-۲۰ ثانیه دکمه پاور را نگه دارید. این کار باعث تنظیم مجدد خازن ها خواهد شد. سیم را دوباره وصل کنید و سیستم را روشن کنید.

دارندگان لپ تاپ نیز باتری لپ تاپ خود را بیرون آورده و سیم برق آن را جدا کنند و به مدت ۱۵ ثانیه دکمه پاور را فشار دهند. سپس سیم برق را وصل کنید ، اما باتری خود را دوباره وارد نکنید. ببینید که صفحه کلید پاسخگو هست یا نه. اگر همه چیز درست شد باتری را وصل کنید.

راه حل سوم – استفاده از اوبونتو

استفاده از اوبونتو

برای حل مشکل Delete restoration data and proceed to system boot menu ابتدا Ubuntu live را از اینترنت دانلود کنید و برروی یک سی دی یا یک فلش بوت کنید. سپس آن را درون سیستم خود قرار دهید و بارگزاری کنید و از طریق آن صفحه کلید خود را فعال کنید. Ubuntu از درایور سخت افزاری مخصوص به خود استفاده می کند ، به همین دلیل صفحه کلید کار خواهد کرد.

رفع مشکل Windows Resume Loader جداسازی سخت افزاری

اگر بعد از انجام تمامی مراحل بالا باز هم مشکل کارنکردن کیبورد را داشتید به عنوان گزینه آخر در کیس کامپیوتر خود را باز کنید و باتری CMOS را برای چند دقیقه از برق جدا کنید و دوباره آن را ببندید. سیستم را راه اندازی کنید و تاریخ و فلاپی درایو را در BIOS تنظیم کنید. پس از اینکار سیستم شما درست خواهد شد. (اگر در انجام این مرحله مشکل دارید به نزدیکترین و معتبرترین مرکز تعمیرات کامپیوتر مراجعه و مشکل خود را مطرح کنید)

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش روش رفع مشکل ارور Windows Resume Loader در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ پرداختیم می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه راهنمایی برای حل مشکل Windows Resume Loader را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب