مطلب فعلی :

۷ روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

رفتن به بالا

۷ روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
7 روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

۷ روش عیب یابی کابل و سیم برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

چراغ اینترنت مودم ADSL که اغلب به رنگ سبز رنگ میباشد نشان دهنده وجود دیتا بر روی خط می باشد. ممکن است عوامل مختلفی مانند قطعی کابل و سیم تلفن، نویز های روی خط ، خوردگی سرپیچ های پریز و غیره باعث قطع و وصل شدن اینترنت ، خاموش و روشن یا قرمز شدن چراغ ADSL شوند. امروز در کلاسیک وب قصد داریم در مورد نحوه عیب یابی خط تلفن اینترنت ADSL و رفع این مشکل صحبت کنیم.

روش های عیب یابی خط تلفن اینترنت برای حل مشکل روشن نشدن چراغ مودم

Troubleshooting your modem, starting with the cords

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می تواند عوامل مختلفی داشته باشد یکی از این عامل ها می تواند نویز باشد که قبلا در کلاسیک وب ۸ روش رفع نویز خط تلفن و افزایش کیفیت خط مودم ADSL را به شما آموزش دادیم. عامل بعدی می تواند از کابل، پیکربندی اشتباه، خوردگی پریز و غیره باشد که در ادامه این عامل ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم از کاربران شبکه ۲G، ۳G ، ۴G یا TD LTE ایرانسل و همراه اول، رایتل و … هستید امکان دارد که تحت پوشش شبکه قرار نداشته باشید برای مشاهده تحت پوشش بودن شبکه خود می توانید از سرویس هایی که در پست ۷ سرویس مشاهده مناطق تحت پوشش ۴G و ۳G همراه اول ، ایرانسل و.. استفاده کنید.

عیب یابی خط تلفن اینترنت

عیب یابی مودم خود را از کابل شروع کنید. کابل را باز کنید و دوباره به مودم وصل کنید و از روشن بودن مودم و اتصال صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر مطمئن شوید. مطمئن شوید که بعد از اتصال کابل به مودم چراغ POWER که در جلوی مودم است روشن می شود. به دنبال قطع و خمیدگی کابل باشید و در شرایط وخیم کابل را عوض کنید و ببینید آیا چراغ وای فای مودم روشن می شود یا نه؟

رفع خرابی سیم کشی تلفن

آیا همه چیز به پورت یا خروجی صحیح وصل شده است؟  ساده ترین روش راه اندازی مودم به صورت زیر است:

setup modem

۱- سیم برق (یا آداپتور برق متناوب AC) از دیوار خارج می شود و به خروجی مودم با برچسب POWER می رود.

۲- یک کابل تلفن معمولی از پریز تلفن به طور مستقیم به خروجی مودم با برچسب DSL یا LINE می رود، و در بیشتر مودم ها این خروجی دارای رنگ سبز است.

هر وقت که سرویس اینترنتی خود را عیب یابی می کنید بهتر است کامپیوتر را به طور مستقیم به مودم وصل کنید. شما باید یک اتصال دیگر از خط تلفن به مودم داشته باشید.

connect copmuter to modem

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم به علت اسپلیتر

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم ممکن است به علت راه اندازی های اشتباه باشد. به طور مثال نیازی نیست که شما از فیلترهای DSL یا اسپلیتر مایسن پریز تلفن و مودم استفاده کنید چون مودم هایی که اخیرا ساخته می شوند دارای این فیلتر هستند بنابراین مهم نیست که از فیلتر در اتصال مودم به پریز تلفن استفاده نکرده باشید. قرار دادن فیلتر در این خط باعث افت سیگنال و جلوگیری از دسترسی داده سیگنال به مودم و در نتیجه جلوگیری از اتصال اینترنت می شود. در نتیجه از اسپلیتر ما بین پریز تلفن و مودم استفاده نکنید.

کابل متصل به پریز تلفن را باید به طور مستقیم به پورت LINE یا DSL وصل کرده باشید و از ابزارهای ثانویه مابین این دو استفاده نشده باشد و شما باید کابل متصل به پریز تلفن را به پورت LINE یا DSL وصل کنید نه پورت PHONE چون پورت فون مودم برای اتصال مودم به دستگاه تلفن است.

DSL FILTER

اگر شما به یک تلفن نیاز دارید باید مستقیما آن را به پورت PHONE وصل کنید و مودم به عنوان یک فیلتر عمل خواهد کرد و سیگنال صوتی را از طریق پورت PHONE مودم ارسال می کند.

CONNECT PHONE,FAX

اما وقتی به دو دستگاه تلفن و فکس نیاز دارید بایداز اسپلیتر استفاده کنید و نحوه کار به این صورت است که مانند تصویر زیر یک طرف کابل اسپلیتر را به پورت PHONE و کابل طرف دیگر اسپلیتر را به تلفن و فکس وصل می کنید. اسپلیتر به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند صدا را از داده یا همان (data) جدا کند. وجود این وسیله، مانع از تداخل امواج آنها با هم شده و کیفیت دریافت صدا و همچنین دیتا را بالا می برد. نبودن این دستگاه از طرفی پارازیت صدا و از طرف دیگر قطع و وصل مداوم اینترنت را به دنبال خواهد داشت.

2 DIVICE

چرا چراغ ADSL روشن نمی شود ؟

ممکن است علت روشن نشدن چراغ ADSL خوردگی سرپیچ های پریز تلفن باشد. مشکل خوردگی در مناطق ساحلی و شمال کشور شایع است. وقتی که شما یک سوکت قدیمی و کهنه داشته باشید ممکن است در برخی سطوح خوردگی پیدا کرده باشد که می تواند منجر به روشن نشدن چراغ مودم شما شود. شما می توانید سوکت های نوع ۶۰۵/۶۱۰ را با سوکت های RJ11 یا RJ45 که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عوض کنید.

PHONE SOKET

رفع خرابی سیم کشی تلفن و علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم D-link ، TP-link و..

اگر سیم کشی داخل ساختمان شما دچار مشکل شده باشد چراغ مودم شما روشن نمی شود. کابل هایی که خط تلفن و مودم ADSL شما را به هم متصل می کند باید به درستی سیگنال های صوتی و دیتای شما را انتقال دهد. ممکن است در ساختمان سیم کشی اشتباه انجام شده باشد و یا در نقطه ای از ساختمان سیمی قطع شده باشد.

در مناطقی که میزان رطوبت زیاد است سیم پس مدتی دچار زنگ زدگی میشود و شروع به سیاه شدن میکند که باعث ایجاد نویز بالا روی خط اینترنت بهتر است از بست های مخصوص ضد رطوبت برای نقاطی که سیم بدون محافظ و یا دو سیم به یکدیگر متصل شده اند استفاده کنید.

همچنین شما می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و خراب بودن سیم کشی ساختمان را بررسی کنید.معمولا سرویس دهنده های ISP خود یک کارشناس فنی جهت بررسی اتصالات و کیفیت خط ADSL دارند که با تماس و ارائه درخواست در محل حضور پیدا میکنند.

Faulty telephone wiring inside your premises

چراغ وای فای مودم روشن نمی شود ؟ سیم کشی بیرون خط مشکل دارد!

امکان دارد خرابی سیم کشی به داخل ساختمان محدود نشود بلکه کابل در بیرون ساختمان پاره شده باشد. این پاره شدن کابل می تواند بر اثر بلایای طبیعی مانند زمین لرزه، سیل و ححفاری و غیره رخ دهد. با پاره شدن کابل سیگنال به درستی رد و بدل نمی شود و می تواند موجب کند شدن سرعت و حتی قطع شدن کلی ارتباط شود در این مواقع بهترین راه حل تماس با مخابرات و درخواست بررسی کابل ها و پست های مخابراتی توسط کارشناسان است. برای بالا بردن سرعت اینترنت می توانید از روش هایی که در پست ۲ روش افزایش سرعت اینترنت با استفاده و تغییر سرویس های DNS معرفی شده است استفاده کنید.

Faulty ISP phone cabling

علت روشن نشدن چراغ اینترنت یا روشن شدن چراغ قرمز مودم D-link و..

این مورد می تواند به علت قدیمی شدن سیستم تلفنی شما باشد. یک سیستم تلفن قدیمی در واقع از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کند و با پیشرفت تکنولوژی کمتر کسی از این سیستم های قدیمی استفاده می کنند. این سیستم های قدیمی برای انتقالات سرعت بالای امروزی مناسب نیستند. شما می توانید از سیستم های جدید امروزی که با انتقالات سریع سازگار هستند استفاده کنید مثالی که در این رابطه می توان بیان کرد تلفن های قدیمی است که سوکت خور نبودند . شما چطور مودم را به این تلفن های قدیمی وصل می کنید؟ مسلما روشن نشدن چراغ مودم شما به علت خرابی مودم نیست بلکه شما باید کابل کشی ، پیریز ها و..  تلفن قدیمی را با تجهیزات جدید عوض کنید تا کیفیت خط شما به حد نصاب ارتباط پایدار خطوط ADSL برسد.

Old and Worn Phone

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در مورد روش های عیب یابی کابل و سیم کشی تلفن برای حل مشکل روشن نشدن چراغ مودم را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب