مطلب فعلی :

۹ مورد مهم از علائم خرابی پمپ بنزین ماشین

رفتن به بالا

۹ مورد مهم از علائم خرابی پمپ بنزین ماشین

نوشته admin

9 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
9 مورد مهم از علائم خرابی پمپ بنزین ماشین

۹ مورد مهم از علائم خرابی پمپ بنزین ماشین

پمپ بنزین ماشین ⛽ وظیفه خود را توصیف می کند. این پمپ، سوخت را از باک بنزین به موتور پمپاژ می کند تا نیاز ماشین شما را تامین کند. با توجه به نقش مهم پمپ بنزین در حرکت خودروی شما، باید اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید و با علائم خرابی پمپ بنزین آشنایی داشته باشید. در مطلب ۹ مورد مهم از علائم خرابی پمپ بنزین ماشین امروز کلاسیک وب ما سعی می کنیم اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

دلیل خرابی پمپ بنزین خودرو

Common Signs that Your Fuel Pump is Failing

همانطور که در بالا اشاره کردیم، وظیفه اصل پمپ بنزین رساندن سوخت از مخزن ذخیره به موتور است. برای انجام چنین کاری این پمپ با قطعات دیگر خودرو همکاری می کند و همین امر باعث می شود که تشخیص خرابی یا عدم عملکرد درست پمپ دشوار باشد. یکی از مهمترین کارهایی که باید با تمرین یاد بگیرید این است که با خوب گوش دادن صداهای ماشین را درک کنید.

پمپ بنزین چه کاری انجام می دهد؟

خودروهای مدرن با موتور احتراق داخلی مجهز به پمپ بنزین الکتریکی هستند. اکثر خودروها دارای یک پمپ درون باک هستند که در داخل باک بنزین نصب شده است، اگرچه برخی از آنها یک پمپ خطی بین باک بنزین و موتور دارند.

با درک فرآیند اولیه پمپ بنزین، درک بهتری از اتفاقاتی که هنگام خاموش شدن پمپ بنزین می‌افتد و چگونگی تشخیص زمان وقوع آن خواهید داشت.

سوخت در مخزن شما از طریق لاینی که به سمت موتور می رود، کشیده می شود.  اگر پمپ بنزین شما برقی است، توسط یک موتور کوچک کار می کند که سوخت نشسته در باک بنزین شما را از طریق لاین سوخت به سمت بالا می کشد. در خودروهای قدیمی با پمپ های سوخت مکانیکی، پمپ با چرخش میل شما حرکت می کند و سوخت با استفاده از مکش از طریق یک لاین کشیده می شود.

سوخت از طریق لاین سوخت و به سمت کاربراتور یا سیلندر حرکت می کند. بسته به ساختار موتور شما، لاین سوخت شما مستقیماً به سیلندر می رود یا در جای دیگری یک پیت استاپ خواهد داشت.

هوا برای ایجاد یک مخلوط به سوخت تزریق می شود.

پمپ بنزین چه کاری انجام می دهد؟

در موتورهای کاربراتوری، سوخت با هوا تزریق می شود و مخلوطی در کاربراتور تشکیل می دهد. سپس مخلوط به سمت سیلندر می رود.

در موتورهای تزریق سوخت، سوخت و هوا تا زمانی که به سیلندر نرسند با هم مخلوط نمی شوند. (اکثر خودروهای مدرن دارای سیستم تزریق سوخت هستند.)

سوخت می‌سوزد و انرژی ایجاد می‌کند. در داخل سیلندر، مخلوط سوخت و هوا مشتعل شده توسط پیستون فشرده می شود. همانطور که پیستون حرکت می کند و مخلوط سوخت فشرده تر می شود، یک شمع جرقه ای برای مشتعل کردن مخلوط ایجاد می کند و پیستون آتش می گیرد.

انرژی آزاد شده اکنون به میل لنگ نیرو می دهد و ماشین شما شروع به حرکت می کند.

این فرآیند پنج مرحله‌ای ده‌ها مرحله کوچک‌تر را در بر می گیرد، اما همه چیز از پمپ بنزین شروع می‌شود. اگر سوختی که در باک خود ریخته‌اید نمی‌تواند به موتور برسد تا با هوا مخلوط شود، مراحل دوم تا پنجم اتفاق نمی‌افتد و شما در مسیر پیشرفت نمی‌کنید.

خرابی پمپ بنزین کوییک ، تیبا و غیره

خرابی یا از کار افتادن پمپ بنزین باعث مشکلات عمده عملکرد و رانندگی در خودروی شما می شود. اگر سیلندرها سوخت کافی دریافت نمی کنند، در این صورت پیستون ها به درستی عمل نمی کنند و موتور شما در تلاش است تا خودرو را به جلو حرکت دهد. ما فقط در مورد مسافت پیموده شده کمتر یا ناکارآمدی صحبت نمی کنیم. اگر پمپ بنزین خراب باشد، ماشین شما روشن نمی شود.

پمپ بنزین چقدر دوام می آورد؟ پمپ های بنزین به دلیل نقش مهمی که ایفا می کنند، باید محکم باشند و تقریباً تمام عمر خودروی شما را پوشش دهند شما معمولاً تا زمانی که حداقل ۱۶۰ هزار کیلومتر از خودروی خود استفاده نکرده باشید، مجبور نیستید پمپ بنزین خود را تعویض کنید. گفته شده است که پمپ بنزین در ماشین های خارجی بیش از ۳ هزار کیلومتر کار می کند.

علائم خرابی پمپ بنزین ۲۰۶ ، ۴۰۵ و غیره

اگر هر یک از علائم خرابی پمپ بنزین ۴۰۵ ، سمند، ۲۰۶ و غیره زیر را مشاهده می کنید بهتر است که معاینه خودرو انجام دهید:

علائم خرابی پمپ بنزین ۲۰۶ ، 405 و غیره

ماشین روشن نمی شود

اگر وسیله نقلیه برای روشن شدن مشکل دارد یا اصلاً روشن نمی شود، ممکن است نشانه نیم سوز شدن پمپ بنزین یا خرابی کامل آن باشد. اگر هنگام چرخاندن سوئیچ همچنان میل لنگ می زند اما روشن نمی شود ممکن است به این خاطر باشد که سوخت به موتور نمی رسد.

ماشین در حین رانندگی پرش دارد یا متوقف می شود

وقتی ماشین شما در حال رانندگی به طور ناگهانی متوقف می شود احتمالا نشانه ای از خرابی پمپ بنزین مگان ، پرشیا ، وانت ، ۲۰۷ و است. فشار کم ناشی از پمپ بنزین معیوب به این معناست که موتور شما ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای شروع احتراق و تامین انرژی خودرو را دریافت نمی کند. این مشکل زمانی که وسیله نقلیه شما در حال شتاب گرفتن یا تحت استرس (به طور مثال بکسل کردن بار سنگین یا رانندگی در سربالایی) است هویدا می شود.

تغییر در سرعت موتور یکی از علائم خرابی پمپ بنزین پراید و …

یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین پراید و … تغییر در سرعت موتور ماشین است. این به خاطر ارسال بیش از حد سوخت به موتور است. وقتی این اتفاق می افتد متوجه می شود که خودرو به طور مکرر سرعتش بالا می رود و سپس سرعت کاهش پیدا می کند بدون اینکه پدال گاز یا ترمز را فشار داده باشید.

ایجاد صدای غیر معمول یکی از علائم خرابی پمپ بنزین پراید کاربراتور و …

اگر مخزن بنزین شما صدای ناهنجاری ایجاد می کند این نشانه خرابی پمپ بنزین است. پمپ بنزین شما در حالت عادی صدای ملایمی دارد و به سختی توجه را به خود جلب می کند. اگر این صدا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند باید برای عیب یابی پمپ بنزین خود اقدام کنید.

هدر رفتن بنزین یکی از علائم خرابی پمپ بنزین سمند ، پراید و …

وقتی مسافت پیموده شده را نسبت به بنزین مصرف شده مقایسه می کنید متوجه عملکرد ضعیف ماشین خود خواهید شد. قطعات آسیب دیده یا فرسوده در پمپ بنزین می توانند سوخت اضافی را وارد موتور کنند که هدر می رود. گاهی اوقات علائم خرابی پمپ بنزین می تواند ناشی از مسائل دیگری مانند سوخت بد، خطوط سوخت آسیب دیده یا گرفتگی فیلتر بنزین باشد. در هر صورت شما نیاز به یک بازرسی و تشخیص جامع توسط یک تکنسین مجرب دارید تا به اصل موضوع پی ببرید.

زیاد تکان خوردن یکی از علائم خرابی پمپ بنزین پژو پارس ، تیبا  غیره

اگر با سرعت در بزرگراه در حال رانندگی هستید و متوجه تکانه های موتور ماشین شدید ممکن است پمپ بنزین از کار افتاده باشد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که پمپ بنزین نمی تواند جریان آرام سوخت را به موتور برساند. به طور دوره ای، موتور شما فقط هوا را زمانی دریافت می کند که انتظار دریافت سوخت دارد. این وقفه در جریان سوخت باعث می شود که موتور شما چندین بار سوخت گرفتن را رد کند و در نهایت مجبور به ایجاد تکانه های شدید کند. در مراحل اولیه این تکان خوردن های شدید ممکن است ۱ دقیقه طول بکشد اما با پیشرفت مشکل تکان های شدیدتر و مداوم تر را تجربه خواهید کرد.

قطع شدن برق یکی از علائم خرابی پمپ بنزین ۲۰۶ و..

اگر متوجه شدید که هنگام شتاب گرفتن برق خودرو قطع می شود پمپ بنزین ماشین شما دچار مشکل شده است. شتاب گیری به سوخت بیشتری نیاز دارد و پمپ بنزین شما را مجبور می کند تا سخت تر کار کند. اگر پمپ شما از کار بیفتد ممکن است نتواند این افزایش تقاضا را برآورده کند و در حالی که موتور در تلاش است تا شتاب بگیرید، سوخت را از دست بدهد.

افزایش دمای موتور

یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین تیبا، ۴۰۵، ۲۰۶ و غیره این است که دمای موتور افزایش پیدا می کند. اگر پمپ بنزین نتواند مقدار مناسب سوخت را به موتور برساند، موتور ممکن است تحت فشار بیش از حد قرار گیرد که می تواند باعث افزایش نامنظم دما شود.

افزایش دمای موتور

کاهش عملکرد پدال گاز

شاید متوجه این موضوع شده باشید که هر چقدر پدال گاز را فشار می دهید سرعت موتور افزایش پیدا نمی کند. در این شرایط علت کار نکردن پمپ سوخت می تواند باشد.

به تاخیر انداختن تعمیر پمپ بنزین با چند نکته ساده

چند نکته نگهداری وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر پمپ بنزین خود رعایت کنید:

همیشه باک بنزین خود را حداقل تا یک چهارم پر نگه دارید: بنزین به عنوان خنک کننده پمپ های سوخت داخل باک عمل می کند. اگر دائما تا خالی شدن باک از ماشین خود کار می کشید پمپ بنزین باید گرمای بیشتری را تحمل کند و طول عمر آن کاهش پیدا می کند. سطوح پایین سوخت نیازمند این است که پمپ برای جابجایی سوخت بیشتر کار کند.

تعمیر و نگهداری منظم سیستم سوخت رسانی را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که سیستم بنزین و فیلترهای بنزین شما به طور مرتب بازرسی شده و در صورت لزوم تعویض می شوند. با  برنامه ریزی تعمیر و نگهداری منظم،  می توانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز کلاسیک وب ما ۹ مورد مهم از علائم خرابی پمپ بنزین ماشین را به شما توضیح دادیم. اگر شما با سایر علائم کثیفی پمپ بنزین آشنایی دارید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 9 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب